Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Tanken är att om du dricker på krogen så finns det en kontroll så att unga inte ska bli för berusade. Vilket kanske fungerar sisådär, men det är iaf tanken.
Personligen så är jag emot förslaget att 18 åringar ska få köpa alkohol på systembolaget.
Där har du faktiskt en poäng men håller också med om att det funkar så där då det är svårt för krogarna att hålla koll på alla i varje sällskap.
När man själv går på krogen så köper man oftast öl till hela sällskapet och nästa gång får någon annan köpa.
Länge sen jag var på krogen bara för att hinka öl ska tilläggas.