2026-06-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Precis, det blir en sorts basal kulturell harmoni i det hela. De kan uttrycka hur det är skönt att ha en avspänd svensk man.

Jag har dock hört det omvända med de som träffar någon från typ Brasilien, Grekland eller Serbien där de vill ha en man som är mer "på" och ger mer respons.

Sen finns det självklart individuella önskemål.

Antalet singelmän (vita) dvs amerikaner, britter och fransmän är mer framgångsrika och snygga än den svenska mannen som är importerar ifrån Thailand.

Det finns exempelvis en stor skillnad mellan en man ifrån USA/Storbritannien som letar efter en utländska i Sverige i jämförelse med en svensk som måste importera i Thailand/Indonesien

En högstatus man kommer alltid konkurrera ut en man i västvärlden speciellt svenska mannen i dagsläget då många män insett att framtiden är illa.

Då har jag inte räknat med antalet med singelmän ifrån Kina, Japan eller Korea som också vill konkurrera om kvinnor i världen.

En kvinna som väljer att vara singel har valt det personligen och är inte bortvald medan en man som är framgångsrik och har ett snyggt yttre kommer få hela sitt ego knäckt om han lever ensam.

Det kommer bara bli värre och värre för alla män
Citera
2026-06-07, 14:01
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Man kanske tar det man får också. Antalet singelmän ökar i världen speciellt bland vita män och många kommer aldrig få uppleva känslan att hålla ett barn eller vakna upp bredvid någon på morgonen som säger ord som att jag älskar dig eller uppleva värme.

Antalet singelmän som är vita i Storbritannien och USA är relativt högt men också i Australien och andra delar av världen. Det är inte fula män heller utan män som är framgångsrika och ser bra ut speciellt bland britter och amerikaner vilket gör att konkurrensen ökar.

Antalet lediga kvinnor sjunker överallt i världen men Thailand verkar ha hur många kvinnor som helst att erbjuda västvärlden precis som indiska kvinnor översvämmar världen.

Amerikaner, britter och fransmän osv dvs andra européer letar i Europa då man inte vill vara en plånbok eller en mes för att försörja hela familjen ifrån Thailand. Andra män är lite mer manliga än svenska män. Svenska män vågar ju inte ens att säga något annat ill en kvinna i sitt egna land.

En amerikan dejtar oftast en latina som är född och uppvuxen i USA. Hon är inte importerad. Det är ganska stor skillnad. Amerikaner gillar religiösa och traditionella kvinnor som inte legat runt och är lojala.
Intressanta tankar, tackar för ett så utförligt svar.
Men vad beror generellt vita mäns ensamhet på? Är det bara värderingar eller någon obryddhet kring familj?

Det hade varit intressant att få veta vad som både uppskattas och ratas bland tex svenska män jämfört med franska?

Även om vita kanske har ett par saker gemensamt så ser jag en ganska stor skillnad på tex holländska, polska och spanska män.
Citera
2026-06-07, 14:07
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
En kvinna som väljer att vara singel har valt det personligen och är inte bortvald medan en man som är framgångsrik och har ett snyggt yttre kommer få hela sitt ego knäckt om han lever ensam.

Det kommer bara bli värre och värre för alla män
Hm, det kanske är något som män allt mer kommer att lära sig också?

Det finns säkert en objektifierande projektion och reaktion bland män att "bara om jag har en Mercedes på uppfarten är jag framgångsrik" likväl att "en snygg kvinna kommer förlösa mig från incelhetens ensamhet ".

Kan män nå kvinnors förnöjsamhet av att bli ambivalenta kring det motsatta könet? Eller är det ens din premiss om den självvalda ensamheten verkligen ett val?
Citera
2026-06-07, 14:10
Medlem
Citat:
Intressanta tankar, tackar för ett så utförligt svar.
Men vad beror generellt vita mäns ensamhet på? Är det bara värderingar eller någon obryddhet kring familj?

Det hade varit intressant att få veta vad som både uppskattas och ratas bland tex svenska män jämfört med franska?

Även om vita kanske har ett par saker gemensamt så ser jag en ganska stor skillnad på tex holländska, polska och spanska män.

Jag skulle säga många faktorer. Jag tror brittiska nu. Storbritannien är så splittrat och likt Sverige men brittiska män har länge väntat på att få sina egna men förstått att vita föder i mindre utsträckning och då har den nya generationen börjat fokusera på att få en kvinna oavsett härkomst. Svenska män är inte där utan flesta proppas med tabletter för att klara sin vardag.

Samma sak med svenska män. Väntar på sina egna men inte fattat att det inte finns för alla utan sitter där och hoppas på ett mirakel.

Franska män är mer framåt.
Jag tror många vita män som amerikaner, fransmän, italienare och britter har insett dilemmat av att vara ensamma och är på att få en kvinna speciellt generationen under 35 år.

Skaffar man en app som är internationell så är det amerikaner, britter och australiensare eller fransmän som först klickar speciellt om kvinnan är uppvuxen i Europa och ser traditionell ut. En svensk man hinner inte och har inte kommit till sitt dilemma ännu att världen är illa just nu. En svensk man tror att hans politiker kommer lösa hans ensamhet eller barnlösa liv

Ganska tragiskt men det tog också år av år av män som förstört för andra genom att vara otrogna eller leka runt eller ligga runt vilket gjort att kvinnor numera avstår giftemål och barn
Citera
2026-06-07, 14:20
Medlem
Citat:

Det finns säkert en objektifierande projektion och reaktion bland män att "bara om jag har en Mercedes på uppfarten är jag framgångsrik" likväl att "en snygg kvinna kommer förlösa mig från incelhetens ensamhet ".

Kan män nå kvinnors förnöjsamhet av att bli ambivalenta kring det motsatta könet? Eller är det ens din premiss om den självvalda ensamheten verkligen ett val?

Thailändskor är extremt lätta och det är inget personligt men såna kvinnor blir glada av att en vit man bjuder på öl, vin eller en middag. Det här skulle aldrig gå hem hos en kvinna som arbetar i Sverige med utländsk bakgrund.

Den utländska kvinnan är uppfostrad på samma sätt som svenska kvinnor i Sverige än att låta sig luras av ett glas vin eller middag.

En kvinna som är dessutom framgångsrik kommer inte stanna i Sverige under sommaren utan åker till andra EU länder som Spanien, Italien och Frankrike. Dessa män har fördelen att den utländska majoriteten ifrån nordiska länder som inte har islam som religion åker dit i flip flops och bikinis så där träffar såna män på sina framtida partners och tar en kvinna ifrån Europa istället för importera.

Hur många utländska kvinnor har du sett åka till Kalmar eller Gotland som inte är muslimer? Inga

Flesta drar till Italien och Spanien eller Frankrike vilket gör att det blir vinst för männen
Citera
2026-06-07, 14:35
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Jag skulle säga många faktorer. Jag tror brittiska nu. Storbritannien är så splittrat och likt Sverige men brittiska män har länge väntat på att få sina egna men förstått att vita föder i mindre utsträckning och då har den nya generationen börjat fokusera på att få en kvinna oavsett härkomst. Svenska män är inte där utan flesta proppas med tabletter för att klara sin vardag.

Samma sak med svenska män. Väntar på sina egna men inte fattat att det inte finns för alla utan sitter där och hoppas på ett mirakel.

Franska män är mer framåt.
Jag tror många vita män som amerikaner, fransmän, italienare och britter har insett dilemmat av att vara ensamma och är på att få en kvinna speciellt generationen under 35 år.

Skaffar man en app som är internationell så är det amerikaner, britter och australiensare eller fransmän som först klickar speciellt om kvinnan är uppvuxen i Europa och ser traditionell ut. En svensk man hinner inte och har inte kommit till sitt dilemma ännu att världen är illa just nu. En svensk man tror att hans politiker kommer lösa hans ensamhet eller barnlösa liv

Ganska tragiskt men det tog också år av år av män som förstört för andra genom att vara otrogna eller leka runt eller ligga runt vilket gjort att kvinnor numera avstår giftemål och barn
Det där med politik och staten håller jag 100% med om!
En svensk från 1904 hade skaffat 8 ungar idag med dagens levnadsvillkor och upplägg kring bostadskostnaden, barnbidrag, VAB osv.

Det är inte heller politiker som hjälper dig om vattnet eller elen försvinner utan det är dina grannar och din familj.

De är som att de mest stabila länderna har de mest instabila relationerna och det omvända åt andra hållet. Jag hade nyligen ett par vänner av olika kön som drog till Jungfruöarna och de blev totalt laddade när jag träffade dem här i Sverige igen. Som att de fått en reset till människa.
Citat:
Hur många utländska kvinnor har du sett åka till Kalmar eller Gotland som inte är muslimer? Inga

Flesta drar till Italien och Spanien eller Frankrike vilket gör att det blir vinst för männen
De flesta icke-muslimska kvinnor jag mött som kommit till Sverige har lockats av tanken om progressiva värderingar (som inte är thai/pinoy). Men de tycker att det blir en kalldusch då männen här anses för introverta.

Jag tycker ändå att det är sällan man träffar de männen här? Men de kanske håller kvar sina svenskor? (Undantaget spanjorerna möjligen).
Citera
2026-06-07, 14:40
Medlem
Citat:

En till sak som är ganska avgörande är att många svenska män ses som rasister på grund av SD och media.

Media har skrämt upp den utländska kvinnan så mycket för svenska män att hans enda chans är antingen thailändska eller en svensk kvinna.

Äldre damerna lider dock inte att hon kan få en man på 31 år trots att hon levt hela livet och fått familj och är på sitt sjunde barn

Spanska, franska och brittiska som är vita ses inte som rasistiska på samma sätt.

Kvinnor är ganska lättskrämda. Det är därför man ser fler svenska kvinnor med utländska män men inte tvärtom.

Den italienska/spanska mannen kan inte ses som en rasist. Många är mörkhåriga eller brunögda vilket gör att många såna har fördelar i samhället

Tror nästan Sverige har högst angel singelmän i jämförelse med andra EU länder

Det är därför många amerikaner bokar sina solresor till södra Europa under sommaren.

Hoppas det var tydligt nu
Citera
2026-06-07, 15:15
Medlem
Citat:
En till sak som är ganska avgörande är att många svenska män ses som rasister på grund av SD och media.

Media har skrämt upp den utländska kvinnan så mycket för svenska män att hans enda chans är antingen thailändska eller en svensk kvinna.

Äldre damerna lider dock inte att hon kan få en man på 31 år trots att hon levt hela livet och fått familj och är på sitt sjunde barn

Spanska, franska och brittiska som är vita ses inte som rasistiska på samma sätt.

Kvinnor är ganska lättskrämda. Det är därför man ser fler svenska kvinnor med utländska män men inte tvärtom.

Den italienska/spanska mannen kan inte ses som en rasist. Många är mörkhåriga eller brunögda vilket gör att många såna har fördelar i samhället

Tror nästan Sverige har högst angel singelmän i jämförelse med andra EU länder

Det är därför många amerikaner bokar sina solresor till södra Europa under sommaren.

Hoppas det var tydligt nu

Ni utländska kvinnor verkar lite fördomsfulla...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in