2026-06-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Haha ok. Men du kan nog lära dig om du vill!

Ja visst släktingarna kan ju.
Citera
2026-06-06, 11:25
Medlem
fjollciggs avatar
Jag är en riktig jävla trashank, och min östafrikanska fru lämnade en dollarmiljonär för min skull. Varför? Ja, det kunde hon inte precisera, men hon brukar säga att vi är rika på kärlek. Och så är hon enkel att locka till skratt. Vi har roligt ihop, helt enkelt. Tror det var avgörande.

När jag ställde den bredare frågan vad som är attraktivt med svenska män sa hon att vi gärna hjälper till med hem och barn. Män från hennes kultur kan även de säga att samarbete är viktigt, men sen gör de ändå ingenting eftersom det anses omanligt att sköta hushållssysslorna.

Det lite lustiga med det svaret är att hon nog också tycker att det är lite omanligt med hushållsarbete, för hon tar alltid över när jag börjar diska eller dammsuga. Fast jag får gärna laga mat. Då jublar hon.
Citera
2026-06-07, 09:21
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag är en riktig jävla trashank, och min östafrikanska fru lämnade en dollarmiljonär för min skull. Varför? Ja, det kunde hon inte precisera, men hon brukar säga att vi är rika på kärlek. Och så är hon enkel att locka till skratt. Vi har roligt ihop, helt enkelt. Tror det var avgörande.

När jag ställde den bredare frågan vad som är attraktivt med svenska män sa hon att vi gärna hjälper till med hem och barn. Män från hennes kultur kan även de säga att samarbete är viktigt, men sen gör de ändå ingenting eftersom det anses omanligt att sköta hushållssysslorna.

Det lite lustiga med det svaret är att hon nog också tycker att det är lite omanligt med hushållsarbete, för hon tar alltid över när jag börjar diska eller dammsuga. Fast jag får gärna laga mat. Då jublar hon.
Jag ser det även bland vänner och andra män jag mött.

Det lustiga med upplägget är att i vissa fall söker svenska män en traditionell kvinna men de själva är jämställda män. De svenska männen ser sig som en del av en mer traditionell relation men de har vagt intresse för att bli manliga i linje med den utländska kvinnans kultur.
Citera
2026-06-07, 09:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller

Det lustiga med upplägget är att i vissa fall söker svenska män en traditionell kvinna men de själva är jämställda män. De svenska männen ser sig som en del av en mer traditionell relation men de har vagt intresse för att bli manliga i linje med den utländska kvinnans kultur.

Fast hon vill väl ha typ en jämställd karl, och inte en jämställd mes? Och i min värld kan du absolut vara jämställd och karl samtidigt.
Citera
2026-06-07, 11:01
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast hon vill väl ha typ en jämställd karl, och inte en jämställd mes? Och i min värld kan du absolut vara jämställd och karl samtidigt.
Jo men poängterar att det sker mot förväntningar i respektive kultur.

Du kan säkert se dig själv som manlig men resten av befolkningen i typ Samoa eller Uganda ser dig som en mes. Likväl de omvända.

Det är inte givet vad som är vad i den ekvationen. Men fungerar det så fungerar det.
Citera
2026-06-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Eller ett bättre liv och en plånbok samt en mes!

Annars finns det hur många vita män singelmän i hela världen.

Det är väl mestadels svenska män som har asiatiska kvinnor eller afrikaner olikt britter, fransmän eller amerikaner?
Citera
2026-06-07, 13:32
Medlem
Utländska kvinnor känns mer dominanta till sättet än svenskor så de vill väl ha en snällis.
Citera
2026-06-07, 13:41
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Eller ett bättre liv och en plånbok samt en mes!

Annars finns det hur många vita män singelmän i hela världen.

Det är väl mestadels svenska män som har asiatiska kvinnor eller afrikaner olikt britter, fransmän eller amerikaner?
En term som sprids även i Asien är ju LBH (loser back home). De ser lite igenom kulisserna av att hitta en partner genom att resa halva jordklotet.

Men likväl kan man klassa de flesta invandrare hit som LBH då det bevisligen finns framgångsrika människor i deras ursprungsländer.

Även om det är vanligt i USA med vit + latina så är jag förvånad att det inte är vanligare? De ligger ju i gränslandet?

Det är som om Thailand skulle ligga där Norge eller Danmark ligger.
Citera
2026-06-07, 13:46
Medlem
Citat:

Därför passar t.ex thailändskor eller filippinskor bra med svenska män, de är traditionella kvinnor och man behöver inte vara manlig på det sättet som du förmodligen syftar på eftersom de är så feminina.
Citera
2026-06-07, 13:50
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Därför passar t.ex thailändskor eller filippinskor bra med svenska män, de är traditionella kvinnor och man behöver inte vara manlig på det sättet som du förmodligen syftar på.
Precis, det blir en sorts basal kulturell harmoni i det hela. De kan uttrycka hur det är skönt att ha en avspänd svensk man.

Jag har dock hört det omvända med de som träffar någon från typ Brasilien, Grekland eller Serbien där de vill ha en man som är mer "på" och ger mer respons.

Sen finns det självklart individuella önskemål.
Citera
2026-06-07, 13:52
Medlem
Utlänska kvinnor har behandlat mig bättre än Svenska kvinnor.
Citera
2026-06-07, 13:52
Medlem
Citat:
En term som sprids även i Asien är ju LBH (loser back home). De ser lite igenom kulisserna av att hitta en partner genom att resa halva jordklotet.

Men likväl kan man klassa de flesta invandrare hit som LBH då det bevisligen finns framgångsrika människor i deras ursprungsländer.

Även om det är vanligt i USA med vit + latina så är jag förvånad att det inte är vanligare? De ligger ju i gränslandet?

Det är som om Thailand skulle ligga där Norge eller Danmark ligger.

Man kanske tar det man får också. Antalet singelmän ökar i världen speciellt bland vita män och många kommer aldrig få uppleva känslan att hålla ett barn eller vakna upp bredvid någon på morgonen som säger ord som att jag älskar dig eller uppleva värme.

Antalet singelmän som är vita i Storbritannien och USA är relativt högt men också i Australien och andra delar av världen. Det är inte fula män heller utan män som är framgångsrika och ser bra ut speciellt bland britter och amerikaner vilket gör att konkurrensen ökar.

Antalet lediga kvinnor sjunker överallt i världen men Thailand verkar ha hur många kvinnor som helst att erbjuda västvärlden precis som indiska kvinnor översvämmar världen.

Amerikaner, britter och fransmän osv dvs andra européer letar i Europa då man inte vill vara en plånbok eller en mes för att försörja hela familjen ifrån Thailand. Andra män är lite mer manliga än svenska män. Svenska män vågar ju inte ens att säga något annat ill en kvinna i sitt egna land.

En amerikan dejtar oftast en latina som är född och uppvuxen i USA. Hon är inte importerad. Det är ganska stor skillnad. Amerikaner gillar religiösa och traditionella kvinnor som inte legat runt och är lojala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in