2026-06-07, 13:35
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Polen har ju samma brottslighet som Sverige enligt länken jag gav, trotss att de inte har någon invandring eftersom ingen vill invandra till ett fattigt land. Tvärtom fanns det 600.000 polacker i UK. Så det går inte att förstå vad du menar "mångkulturell brottslighet".

Länken du angav kanske har samma trovärdighet som förbrukat toalettpapper?

Lukashenko använder tom massinvandring av muslimer som ett vapen mot Polen och sådana som du skall samtidigt försöka övertyga om att det är berikande?

Finns mängder med dokumentärer om Polen, Warsawa på natten. Vitt homogent och tryggt och städat. På många vis som många västländer var innan det skitades ner med massinvandring.
Citera
2026-06-07, 13:37
Avstängd
Citat:
Varför har Sverige tolererat utsatta områden? De behöver inte finnas.

Den Somaliska mamman får samma i bidrag som andra mammor. Det är ju bra med barn.

Jag bor mitt i Sverige och behöver inte youtube för att se Sverige, jag bara går ut. Kanske borde du prova samma sak.

Tänk att sitta i sin källare och bli arg på en youtube-film. Skaffa ett liv. En utbildning. Bättre lön. Bo bättre. Prioritera bättre.

Skillnaden är att svenska mammor kommer att börja arbeta, och betala skatt. Det finns somaliska kvinnor i mitt område, och de klär sig som om de fortfarande är i Afrika. Och inte har de lärt sig svenska. Hur ska de då kunna arbeta?
Senast redigerad av Newton555 2026-06-07 kl. 13:41.
Citera
2026-06-07, 13:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Länken du angav kanske har samma trovärdighet som förbrukat toalettpapper?

Lukashenko använder tom massinvandring av muslimer som ett vapen mot Polen och sådana som du skall samtidigt försöka övertyga om att det är berikande?

Finns mängder med dokumentärer om Polen, Warsawa på natten. Vitt homogent och tryggt och städat. På många vis som många västländer var innan det skitades ner med massinvandring.
Så du har aldrig varit i Polen och väljer att rata den statistik som finns om Polen och kör med påhitt. Kallas Dunning Kruger. Eller dumhet om man föredrar det.

Jag förespråkar ingen särskild invandring, vore jätteskönt om tillräckligt många svenskar ville jobba inom vården. Men min mamma kom från Finland och det gick hur bra som helst. Smarta människor rör ofta på sig och vem är jag att stoppa det.
Citera
2026-06-07, 13:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Skillnaden är att svenska mammor kommer att börja arbeta, och betala skatt. Det finns somaliska kvinnor i mitt område, och de klär sig som om de fortfarande är i Afrika. Hur ska de då kunna arbeta?
Då kan du väl fokusera på att få den somaliska mamman att jobba när barnafödandet är slut. T.ex kan svenska facket sluta kräva så hög ingångslön för henne, så att enklare arbeten kan finnas. I t.ex USA och Canada jobbar lika många Somalier som amerikaner. Det är bara i Sverige de inte jobbar. Alltså Sveriges eget fel.

Åter igen ett grinolle-argument.
Citera
2026-06-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Just precis.

"Mellan 2022 och 2024 flyttade över 300 multimiljonärer och miljardärer utomlands, främst till lågskattelandet Schweiz. För att stoppa kapitalflykten införde den norska regeringen en omdiskuterad "exitskatt" på 37,8 % på orealiserade aktievinster för den som flyttar."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/miljardarer-flydde-norge-formogenhetsskatten-ar-storsta-valfragan

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/de-norska-miljardarerna-som-flyr-skatten

Socialdemokrater har inte vett att förstå ekonomi och drivkrafter och det är bara en katastrof som väntar.

Bra. Det är det bästa som kan hända Sverige. Miljardärer suger ut sin omgivning var de än är. Och pengarna kommer inte från välgörenhet direkt. För Norge har det varit bra att miljardärerna stuckit. Fortsätt dra härifrån era vampyrer.
Citera
2026-06-07, 13:43
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Så du har aldrig varit i Polen och väljer att rata den statistik som finns om Polen och kör med påhitt. Kallas Dunning Kruger. Eller dumhet om man föredrar det.

Jag förespråkar ingen särskild invandring, vore jätteskönt om tillräckligt många svenskar ville jobba inom vården. Men min mamma kom från Finland och det gick hur bra som helst. Smarta människor rör ofta på sig och vem är jag att stoppa det.

Vem spenderar du energi på att försöka lura? Dig själv eller någon annan?

Vem som helst kan besöka samtliga Europeiska storstäder och beskåda dekadensen. Behöver man ens bemöda sig med att ta fram statistik?
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan acceptera MENA-läkare om det inte finns svenska. Det går inte att förstå vad du menar ens. Är de farliga? Dåliga? Stjäl? Länka fakta.

Nej, det finns inte 1000-tals polska läkare som vill jobba här. Det är ingen kö med invandrande läkare, tvärtom har vi läkarbrist.

På vilket sätt är en polsk läkare bättre än en iransk? Vi har ju svenskar som köpt rumänska sjuksköterskeutbildningar utan att plugga? Stort program om det på Uppdrag granskning.

Din argumentation har massor med underförstådda tankar som jag inte kan gissa. Annat än att du kanske aldrig träffat någon människa från MENA. Ja, det ger ju ditt liv problem om du gömmer dig i en källare.

De är inte farliga, men som grupp passar de inte in i väst och Sverige. De river ned samhället. Hur många bevis eller orsakssamband behöver du? Har inte 30 år av massinvandring från MENA visat det med all önskvärd tydlighet?

Kaos i skolor, skenande överfallsvåldtäkter, gängkriminalitet, suspekta moskeér med indoktrinering, hedersvåld, korruption, knarkhandel, utanförskapsområden med shariapoliser, bidrag, påskkravallerna osv. De har fått gratis boende, skola och samhällsservice och tackar oss med dessa beteenden. Vi skiter i om en liten andel är läkare. Deras barn kommer med stor sannolikhet skapa problem.

90% av gängskjutningar är andra generations invandrare som är födda i Sverige i familjer som vägrat uppfostra sina barn eller anpassa sig. De vill inte vara en del av Sverige och passar inte in här. Deras naturliga hemland är inte här och borde få sina medborgarskap indragna i likhet med alla från MENA som inte är födda här.

Extrema situationer kräver extrema åtgärder.
Citera
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Jo, men det är ju samma svenskar som du röstar in i september som stiftar lagarna, och hittar man problem så gör man om lagarna. 100-tals lagar har korrigerats i Sverige sedan 2022 med tanke på invandringen, har du sovit eller?

Jag fattar inte alla grinollar i tråden. Om Sverige har dåliga lagar så gör vi om dem, vi sitter inte på en sten och gråter. Vad är problemet.

Om MENA-invandrare är dåliga för Sverige så behöver vi inte ta in en enda MENA-invandrare. Svenskar bestämmer 100% över svenskt territorium. Detta glömdes bort av S+MP+M för 10 år sedan men nu har vi kommit på det igen.

Igen:
Min kommentar till dig grundade sig på ditt felaktiga påstående som signalerade att du inte förstått artikeln. MENA-invandringen är KATASTROF för samhällsekonomin och ALLA arbetande drabbas iom att de behöver arbeta längre för lägre pension.
Citera
2026-06-07, 13:44
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Då kan du väl fokusera på att få den somaliska mamman att jobba när barnafödandet är slut.

Varför ska någon annan fokusera på att få en somalisk mamma att arbeta?

Varför ska hon arbeta när det finns sossar som tar skattemedel och öser bidrag över henne?
Senast redigerad av RomernasKung 2026-06-07 kl. 13:46.
Citera
2026-06-07, 13:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Bra. Det är det bästa som kan hända Sverige. Miljardärer suger ut sin omgivning var de än är. Och pengarna kommer inte från välgörenhet direkt. För Norge har det varit bra att miljardärerna stuckit. Fortsätt dra härifrån era vampyrer.
Du tänker lite som Mamdani, mayer i New York. Miljardärernas bostäder ska max-beskattas. Så då drog 20% miljardärer direkt. Då kollade Mamdani utfallet i skatter och det visar sig att miljardärer betalar 50% av New Yorks skatter. Så när alla dragit måste han dubbla skatten för vanliga arbetare.

Att vara Vänster är att inte kunna räkna.
Citera
2026-06-07, 13:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Vem spenderar du energi på att försöka lura? Dig själv eller någon annan?

Vem som helst kan besöka samtliga Europeiska storstäder och beskåda dekadensen. Behöver man ens bemöda sig med att ta fram statistik?
Berätta vilka storstäder du besökt.

Jag bor mitt i Stockholm och har besökt London, Paris, Frankfurt, Berlin, Zurich, Bryssel, Munchen, Amsterdam, Köpenhamn, Helsinki m.fl.

Den enda stad jag inte gillade pga MENA-invandring var Bryssel. Ironiskt nog EUs huvudstad. Och under eiffeltornet. Där måste fransk polis rensa lite så turisterna kommer fram.
Citera
2026-06-07, 13:46
Avstängd
Citat:
Då kan du väl fokusera på att få den somaliska mamman att jobba när barnafödandet är slut. T.ex kan svenska facket sluta kräva så hög ingångslön för henne, så att enklare arbeten kan finnas. I t.ex USA och Canada jobbar lika många Somalier som amerikaner. Det är bara i Sverige de inte jobbar. Alltså Sveriges eget fel.

Åter igen ett grinolle-argument.

Vi svenskar, som har arbetat hela livet, vill inte försörja invandrare som inte anstränger sig för att lära sig svenska eller arbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in