2026-06-07, 13:31
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficuscarica
Problem med magen sedan 30 år tillbaka. Utredd men alla metoder och diagnos IBS. Det som är mest problematiskt är hur min mage blir superspänd, smärtsam och upplåst.

Tål inte laktos, kapslar hjälper jättebra. (Blodprov för 30 år sedan bekräftade INTE laktosintolerans)

Fick råd att undvika gasbildande livsmedel typ lök, kål osv. Men tål allt detta hur bra som helst.

Äntligen har jag upptäckt problemet. Det är något i fabriksbakat bröd som jag få mina anfall av.

Lusläser innehållsförteckningar men hittar inte någon gemensam nämnare.

Villle imponera på våra gäster sommaren 2024. Bakade allt bröd själv hela sommaren med kravmärkt mjöl från Limbacka kvarn. Min mage mådde förvånansvärt bra. När alla gäster åkt hem köpte jag pågen jättefranska som varit stapelvara hemma i alla år. ÅTERFALL DELUX!!!

Nu får jag mina anfall när jag äter fabriksbakat vitt bröd, aldrig annars, men vet ännu inte vad i brödet som triggar mina anfall. Extra gluten tillsats, något sorts konserveringsmedel, ???
Se om du kan få tag i boken Brödrevolutionen av Erica Landin-Löfving på ditt bibliotek eller på second hand. Den beskriver precis det du skriver och att fler och fler reagerar negativt på fabriksbakat bröd men ofta kan äta hembakat på stenmalet mjöl utan problem. Tror att Limbacka kvarn har stenmalet om jag inte minns tokigt. Jäsning, mjölsort och malmetod gör väldigt stor skillnad för hur kropp och tarmar reagerar på brödet, och hon har själv haft stora problem med sin mage innan hon förstod varför.

Själv reagerar jag på fruktanerna i vetemjöl och mår pyton av glutenfritt bröd, så nu skippar jag alla spannmål och pseudospannmål för att ge tarmarna lite lugn och ro. Om en tid kanske jag experimenterar lite med hembakat i små doser igen och se vad som händer.
Citera
2026-06-07, 14:07
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Jultrollet och därtill sagt, tack för ditt svars-inlägg på mina tidigare ställda frågor till dig.

Jag tycker absolut att du skall göra om de fyra olika vattenglas-testerna någon gång under sommaren för att sålunda testa och se om du upplever några skillnader i jämförelse med de tidigare vattenglas-testerna. Att låta sig göra jämförelser är alltid mycket bra

Du skrev tidigare I ditt svars-inlägg att du nyligen haft ett nytt skov och med en mindre styrkegrad än i jämförelse med dina tidigare skov, vilket är positivt.

Jag är övertygad om, att i och med, att du under den senaste tiden funnit dig en mera lugnande och harmonisk tillvaro i ditt liv, så har också din Mag- och Tarm-funktion blivit bättre.

Din nu, under den senaste tiden infunna och förbättrade mentala status, vilket innebär att du har trätt in i en mera lugnare tillvaro och med en bättre förståelse över dina Mag- och Tarm-besvär som du lever med, detta har absolut lett fram till att dina Nauséa-besvär och Yrsel-problem blivit mindre framträdande, det vill säga, att dina tidigare och påträngande oros-känslor har varit en stor del och orsak till dina tidigare besvär med mycket Yrsel-problem och Nauséa-besvär så som också din hjärtklappning.

Det är just beträffande din ständiga mentala oro för dina Mag- och Tarm-besvär som sålunda har lett fram till att du har dränerats på stora mängder av kropps-energier och, som i sin tur har försvagat din kropps inre funktioner och sålunda, på ett negativt sätt, påverkat ditt Neuronála Mag- och Tarm-system.

Beträffande dina Tinnitus-problem, så är det faktiskt sålunda, att trycket i inner-örat är högre under morgondagen och förmiddagen än i jämförelse med under kvälls- och natte-tiden.

I och med att nu uppnått en bättre mental status, sålunda har också din sömn-kvalitét förbättrats.

Tilläggas skall, att om man har och upplever smärta inom Mag- och Tarm-kanalen så som att man har distensions-problem så stör detta individens sömn.

Jag tror, att ditt byte från Ört-Te till Kyckling-buljong inte har någon större betydelse och inverkan på att du tidigare besvärats utav mardrömmar, utan det handlar nog mera om din mentala status, det vill säga, att det negativa, som du inom dina tankar upplevt under dagen har sedan under nattens sovtimmar utspelat sig i mardrömmar.

Jag tror, att ju mer lugn och ro du infinner dig i, desto bättre kommer din sömn att fungera och, ju mindre oro du upplever under dagen, desto mindre mardrömmar kommer att framträda under din nattsömn.

Det bästa som du kan göra, det är, att du håller dig till regelbundna måltider under varje dag, vilket stödjer en god Mag- och Tarm-funktion och, att du därtill sagt, tar dig minst, en 30-minuters promenad under varje dag och då, allra helst sett inom skogen och där, samt varinom de negativa jonerna har sina största utsöndrande nivåer, vilket leder till en bättre hälsa och tillika ger kroppen ett positivt Oxygen-upptag, det vill säga, syreupptagning, vilket också förbättrar blodcirkulationen och andningen.

Jultrolls-fråga = Hur har du haft det med din Magsäck och dina Tarmar under dagen som har varit ... ?

Hur står det till med din lilla balkong-duvan nu för tiden, har den flyttat ifrån din balkong eller får du ändå ett balkong-duvs-besök ibland som stör din ljuva morgonsömn ... ?

Mvh/@JokerMannen
Hej!
Vad bra, då gör jag nya tester framöver så ser vi om det ändras på något vis.

Jag visste inte att trycket i öronen är högre på morgonen än på kvällen så nu har jag lärt mig något nytt igen, tack! Det är alltid lika lugnande att läsa dina tankar och råd. Funderar på om det kan hjälpa att bulla upp sängänden lite så att huvudet kommer lite högre upp nattetid? Jag bytte kudde för en tid sedan och den är mycket lägre än den jag hade förut.

Duvan flydde sin kos efter att jag lagt ut en stickad lång korv som jag rullat ihop lite så den ser ut som en orm. Den flyttar jag runt i olika positioner varje kväll och duvan har inte vågat sig hit sedan dess. Morgonfriden är återställd.

I dag har allt varit bra så här långt. Ingen känsla av att vara en höggravid ko, inga knip och allt är väl. Äter försiktigt det jag tål, tar probiotika och pepparmyntsolja i förebyggande syfte och har varit iväg en bra stund vid skogskanten i dag. Det blir en sväng till innan ovädret ska dra in.

Något vi med knäppa magar kan ha stor glädje av, oavsett om man är förstoppad, har diarréer eller blandat, är att köpa oss en toapall. Det räcker med en billig från IKEA men visst finns det betydligt snyggare pallar att köpa om man vill det. Har man som jag den där typiska hemska smärtan på vänster sida emellanåt innan toabesöken så är den guld värd. Testa annars att sätta fötterna på ett par stående toarullar även om de är lite för låga egentligen. Bättre än inget! Finns säkert gamla trådar om det här men det tål att tipsas om igen.
Citera
2026-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Beklagar dina problem, jag känner igen mig till 100%. Men jag tror tyvärr att du ställer helt fel frågor, precis som jag också gjorde, ända upp i 45-årsåldern. Då mina reaktioner plötsligt blev både våldsamma och smärtsamma.

Istället för att fundera varför du "inte tål det eller det (tex fabriksbröd)" så borde du testa att ta bort allt vete under en period, minst 2-3 veckor, men helst 2-3 månader.

För om du är överkänslig mot vete så kommer du att må svinmycket bättre om du tar bort det helt och hållet, även om bara under en testperiod.

För även om du, i nuläget, kan hantera det mesta förutom de allra värsta "fabriksbröden", så finns det en risk att du kommer att börja reagera på alla former av vete om du fortsätter äta det.
Och förresten så gissar jag att det finns fabriksbröd som är ännu värre än vit formfranska för brödrosten. Tex korvbröd och hamburgarbröd.

Och i mitt fall så räckte det inte med att ta bort vete, även om ca 80% av magproblemen försvann, plus ca 95% av min kroniska depression. För jag märkte snabbt att jag inte mår bra av några spannmål eller växtfibrer över huvud taget, och de flesta sk "glutenfria" alternativ ger mig nästan lika elaka reaktioner som av vetegluten.
EDIT: Äter idag nästan ingenting från växtriket. En kopp fänkålste i veckan typ.

Jag önskar givetvis att jag hade tagit mina problem på större allvar när jag var lite yngre, men det är lätt att vara efterklok.
Lycka till och hoppas du får ordning på dina magproblem. Vete är gift säger jag!

EDIT 2/ PS: Jag är inte heller laktosintolerant, men tål ändå ingenting från mejerihyllan, varken smör eller laktosfria produkter. Däremot så tål jag opastöriserad mjölk som jag köper direkt av bonden, och smöret går bra om jag kokar ghee på det.

Tack för svar, ska ha vete i åtanke om jag skulle bli sämre. Just nu fungerar det ju bra. Har upptäkt att jag älskar att baka och nu även med endast surdeg, så är inte beredd att släppa detta om jag inte måste. Så hemskt att du behöver ha en så begränsad diet Men förstår att du gör allt för att må bra.
Citera
2026-06-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Se om du kan få tag i boken Brödrevolutionen av Erica Landin-Löfving på ditt bibliotek eller på second hand. Den beskriver precis det du skriver och att fler och fler reagerar negativt på fabriksbakat bröd men ofta kan äta hembakat på stenmalet mjöl utan problem. Tror att Limbacka kvarn har stenmalet om jag inte minns tokigt. Jäsning, mjölsort och malmetod gör väldigt stor skillnad för hur kropp och tarmar reagerar på brödet, och hon har själv haft stora problem med sin mage innan hon förstod varför.

Själv reagerar jag på fruktanerna i vetemjöl och mår pyton av glutenfritt bröd, så nu skippar jag alla spannmål och pseudospannmål för att ge tarmarna lite lugn och ro. Om en tid kanske jag experimenterar lite med hembakat i små doser igen och se vad som händer.

Toppen, boken finns på mitt bibliotek. Bakar även med surdeg sedan några månader tillbaka.
Citera
2026-06-07, 17:53
Medlem
Citat:
Hej igen.
Är allt väl med dig?

Har du hunnit prova GutClear? Nu dröjer det kanske ett tag innan koloskopin blir av, men jag kom bara att tänka på att magnoliabarken verkar vara blodförtunnande. Ta dem inte några veckor före undersökningen för säkerhets skull.

Hej! har bara testat ta 1 tablett i 4 dagar när jag var ledig, haft mycket på jobbet och privat så har ej vågat testa under jobb dagarna men ska testa köra 2 tabletter i 10 dagar under semestern. Blev dock aldrig dålig av dem men kanske hade blivit om man tagit 2st, återstår att se. Ska utomlands snart så fixade nytt recept på Saroten så att magen håller sig lite lugnare under resan. Ej hört något om remissen ännu men tack för tipset!
Citera
2026-06-08, 05:00
Medlem
Citat:
Hej!

Jag visste inte att trycket i öronen är högre på morgonen än på kvällen så nu har jag lärt mig något nytt igen, tack! Det är alltid lika lugnande att läsa dina tankar och råd. Funderar på om det kan hjälpa att bulla upp sängänden lite så att huvudet kommer lite högre upp nattetid? Jag bytte kudde för en tid sedan och den är mycket lägre än den jag hade förut.

Duvan flydde sin kos efter att jag lagt ut en stickad lång korv som jag rullat ihop lite så den ser ut som en orm. Den flyttar jag runt i olika positioner varje kväll och duvan har inte vågat sig hit sedan dess. Morgonfriden är återställd.

I dag har allt varit bra så här långt. Ingen känsla av att vara en höggravid ko, inga knip och allt är väl. Äter försiktigt det jag tål, tar probiotika och pepparmyntsolja i förebyggande syfte och har varit iväg en bra stund vid skogskanten i dag. Det blir en sväng till innan ovädret ska dra in.

Något vi med knäppa magar kan ha stor glädje av, oavsett om man är förstoppad, har diarréer eller blandat, är att köpa oss en toapall. Det räcker med en billig från IKEA men visst finns det betydligt snyggare pallar att köpa om man vill det. Har man som jag den där typiska hemska smärtan på vänster sida emellanåt innan toabesöken så är den guld värd. Testa annars att sätta fötterna på ett par stående toarullar även om de är lite för låga egentligen. Bättre än inget! Finns säkert gamla trådar om det här men det tål att tipsas om igen.

Hej @Jultrollet samt tack för ditt postade svars-inlägg till
IBS-tråden.

Kopplat till ditt senaste svars-inlägg, så har jag två stycken frågor till dig som du mer än gärna får svara på i ett nytt skrivet och postat inlägg.

Fråga 1. ) ... Besväras du utav Obstipations-problem ibland och sålunda har svårigheter med att kunna tömma Réktum på sitt innehåll ... ?

Fråga 2. ) ... Du berättade tidigare i ditt skrivna och postade inlägg, att du ibland upplever en kraftig smärta lokaliserad till din [ Sinistrála sida ] , det vill säga, din vänstra sida av bukens nedre region samt, före ett toalettbesök.

Vill du vara vänlig och försöka beskriva så gott du kan, å ena sidan sett, hur, och på vilket sätt som du upplever smärtan samt, å andra sidan sett, var någonstans du känner och upplever att smärtan befinner sig inom din vänstra
bukregion ... ?

Extra tilläggs-fråga ... Är din smärtupplevelse stickande, molande, pulserande, skärande eller huggande ... ?

Obs ! ... enligt det ovan skrivna tillägges ytterligare, tillkommer även lätta Nausé-besvär som sedan avklingar efter Rektál tömning ... ?

Om det är sålunda, att du ibland besväras av Obstipations-problem, så har jag i sådant fall en perfekt lösning för dig som garanterat frigör Réktum från sitt innehåll på ett mycket snabbt och effektivt sätt så och även på ett mycket skonsamt sätt och utan några mediciner eller kostsupplementer.

Bra, och även tur, att du har fått bort den störande duvan ifrån din balkong, morgonstunden skall ju hava guld i mun och inte det motsatta.

Hur har nattens sömn varit, bra hoppas jag ... ?

Det är väldigt positivt att du ibland blir lite skogs-tokig så att du sålunda får röra på din kropp lite extra under dagen och speciellt sagt, att låta sig vistas inom skogen och få en rejäl dos med negativa joner är riktigt bra för hälsan, det leder till en bättre Mag- och Tarm-funktion, ökar kroppens Oxygén-upptag och främjar den Kardiála funktion, vilket enbart är positivt

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-06-08, 05:14
Medlem
Citat:
Hej!

Hej @Jultrollet

Beträffande dina öron-problem och, men då framförallt sagt kopplat till dina Mag- och Tarm-besvär, så kommer jag senare framåt att återkomma till hur du skall använda 4 stycken olika kuddar när du skall sova under nattens timmar och, för att du sålunda skall kunna uppleva en mera rofylld sömn.

Det kommer att handla om 2 stycken huvudkuddar och en bröstkudde samt en mag- och bukkudde.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-06-08, 21:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Hej!

Det finns en yogaövning som heter happy baby pose. Den hjälper mig när jag får den där smärtan. Vet inte riktigt vad det är som hjälper, men den är tacksam. Att sitta i kråkan på morgonen hjälper också mig. Det är möjligen samma sak som pallen, som är guld värd när man behöver få tömt magen.
Citera
2026-06-08, 21:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Hej @Jultrollet

Beträffande dina öron-problem och, men då framförallt sagt kopplat till dina Mag- och Tarm-besvär, så kommer jag senare framåt att återkomma till hur du skall använda 4 stycken olika kuddar när du skall sova under nattens timmar och, för att du sålunda skall kunna uppleva en mera rofylld sömn.

Det kommer att handla om 2 stycken huvudkuddar och en bröstkudde samt en mag- och bukkudde.

Mvh/@JokerMannen

Jag har 2 huvudkuddar, och 1 kudde framför magen och 1 mellan knäna. Jag har tittat på en sån där stor korvkudde men vet inte om de är bra. Har du koll på det?
Citera
2026-06-09, 14:19
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Hej @Jultrollet samt tack för ditt postade svars-inlägg till
IBS-tråden.

Kopplat till ditt senaste svars-inlägg, så har jag två stycken frågor till dig som du mer än gärna får svara på i ett nytt skrivet och postat inlägg.

Fråga 1. ) ... Besväras du utav Obstipations-problem ibland och sålunda har svårigheter med att kunna tömma Réktum på sitt innehåll ... ?

Fråga 2. ) ... Du berättade tidigare i ditt skrivna och postade inlägg, att du ibland upplever en kraftig smärta lokaliserad till din [ Sinistrála sida ] , det vill säga, din vänstra sida av bukens nedre region samt, före ett toalettbesök.

Vill du vara vänlig och försöka beskriva så gott du kan, å ena sidan sett, hur, och på vilket sätt som du upplever smärtan samt, å andra sidan sett, var någonstans du känner och upplever att smärtan befinner sig inom din vänstra
bukregion ... ?

Extra tilläggs-fråga ... Är din smärtupplevelse stickande, molande, pulserande, skärande eller huggande ... ?

Obs ! ... enligt det ovan skrivna tillägges ytterligare, tillkommer även lätta Nausé-besvär som sedan avklingar efter Rektál tömning ... ?

Om det är sålunda, att du ibland besväras av Obstipations-problem, så har jag i sådant fall en perfekt lösning för dig som garanterat frigör Réktum från sitt innehåll på ett mycket snabbt och effektivt sätt så och även på ett mycket skonsamt sätt och utan några mediciner eller kostsupplementer.

Bra, och även tur, att du har fått bort den störande duvan ifrån din balkong, morgonstunden skall ju hava guld i mun och inte det motsatta.

Hur har nattens sömn varit, bra hoppas jag ... ?

Det är väldigt positivt att du ibland blir lite skogs-tokig så att du sålunda får röra på din kropp lite extra under dagen och speciellt sagt, att låta sig vistas inom skogen och få en rejäl dos med negativa joner är riktigt bra för hälsan, det leder till en bättre Mag- och Tarm-funktion, ökar kroppens Oxygén-upptag och främjar den Kardiála funktion, vilket enbart är positivt

Mvh/@JokerMannen
Hej!

Jadå, det händer. Förr hade jag bara IBS-D men numera är det IBS-M som gäller tydligen. Periodvis kan det vara totalstopp i rören och det är många gånger värre än tvärtom. Har fått ett stort medlidande med de som har IBS-C ständigt och jämt, och som behöver ta allt möjligt för att det ska röra sig alls. Det måste verkligen vara riktigt jobbigt även om det förstås inte är trevligt med diarréer heller.

Smärtan är helt fruktansvärt intensiv men går över ganska snabbt. Känns ungefär som om tarmen ska spricka sönder helt och det är en skärande och huggande kramp. Det är typiskt för IBS och när man väl vet vad det är, för första gångerna tror man verkligen att det ska gå sönder därinne, så kommer man på små knep som ofta lindrar lite. Oftast längst ner på vänster sida (inte att sammanblanda med den smärta man kan ha högre upp på vänster sida, strax under revbenen) och ibland rakt över läget för urinblåsan. Illamåendet kan definitivt dyka upp som ett brev på posten samtidigt.

Ja, jag är jättetacksam om du har en lösning. En del som skrivit till mig i PM på sistone skulle också ha stor lindring av ett sådant knep.

Citat:
Hej @Jultrollet

Mvh/@JokerMannen
Spännande, det ser jag fram emot! Natten har varit lugn även denna gång och ljudet av regn är alltid lite sövande.
Citera
2026-06-09, 14:24
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns en yogaövning som heter happy baby pose. Den hjälper mig när jag får den där smärtan. Vet inte riktigt vad det är som hjälper, men den är tacksam. Att sitta i kråkan på morgonen hjälper också mig. Det är möjligen samma sak som pallen, som är guld värd när man behöver få tömt magen.
Ja, den är riktigt bra! Tror kanske att det påverkar nervbanorna från ryggmärgen och ut i tarmpaketet. Jag vet inte riktigt men en vän med svåra smärtor lärde mig den på ett yogaretreat, och hon trodde att det kanske var så. Liggande fjäril med en kudde under ryggen är inte dum den heller. Gott när man hittar små knep som funkar.
Citera
2026-06-10, 05:26
Medlem
Citat:
Hej!

Jadå, det händer. Förr hade jag bara IBS-D men numera är det IBS-M som gäller tydligen. Periodvis kan det vara totalstopp i rören och det är många gånger värre än tvärtom. Har fått ett stort medlidande med de som har IBS-C ständigt och jämt, och som behöver ta allt möjligt för att det ska röra sig alls. Det måste verkligen vara riktigt jobbigt även om det förstås inte är trevligt med diarréer heller.

Smärtan är helt fruktansvärt intensiv men går över ganska snabbt. Känns ungefär som om tarmen ska spricka sönder helt och det är en skärande och huggande kramp. Det är typiskt för IBS och när man väl vet vad det är, för första gångerna tror man verkligen att det ska gå sönder därinne, så kommer man på små knep som ofta lindrar lite. Oftast längst ner på vänster sida (inte att sammanblanda med den smärta man kan ha högre upp på vänster sida, strax under revbenen) och ibland rakt över läget för urinblåsan. Illamåendet kan definitivt dyka upp som ett brev på posten samtidigt.

Ja, jag är jättetacksam om du har en lösning. En del som skrivit till mig i PM på sistone skulle också ha stor lindring av ett sådant knep.

Spännande, det ser jag fram emot! Natten har varit lugn även denna gång och ljudet av regn är alltid lite sövande.

Hej @Jultrollet och tack för ditt senaste svars-inlägg till
IBS-tråden.

Trevligt att ha fått läst i ditt senaste inlägg att din sömn under natten varit tillfredsställande, jag hoppas att du fortsättningsvis kommer att få ha god nattsömn.

Beträffande just Obstipations-problem så vill jag få framfört följande enligt nedan skrivet.

[ Obstipation ] sammanpackade Faeces-klumpar som bildats inom Grovtarmen och som har blivit över-absorberade på vätska och sålunda blivit torra leder till att Faeces-klumparna faller i sär i mindre små klumpar och sålunda då ligger utspridda inom Rékum-kanalen och detta, vilket i sin tur leder till att Tónusen minskar kraftigt för en Neuronál signalering till tömnings-reflex, vilket slutligen leder till svårigheter att kunna frigöra Rékum från Faeces-innehållet.

En annan typ av Obstipations-problem är en så kallad
[ Neuronal-Motórisk och Dysfunktionell Obstipation ] vilket innebär att Cólons Neuronála Motorik går in med för låga Neuronála in-signaler till Grovtarmens glatta muskel-celler detta, vilket innebär att Khýmus-faeces uppehåller sig under en längre tid än normalt inom Cólon Sigmoidéum och sålunda inte transporteras till Réktum under en normal och, Neuronál Tarm-hastighet, eller dygns-hastighet, detta ökar också Tónusen inom Sigmoidéum, vilket leder till obehagskänslor hos individen.

Jag har ett mycket effektiv tillvägagångssätt för att kunna tömma Réktum vid Obstipations-problem och där Faeces fallit sönder i mindre uttorkade klumpar och som då orsakar tömnings-svårigheter på grund av utebliven normal Rektál tömnings-Tónus.

Utövar det ovan skrivna, så har jag också ett effektivt tillvägagångssätt för att kunna tömma och rengöra Cólons Sigmoidéum-slynga, vilket är en metod, som man som individ, successivt måste vänja sig vid, detta på grund av att det krävs en högre vatten-inmatning än vid en vanlig Rektál Faeces-tömning.

Den typ av Obstipations-problem och som jag i första hand menar, det är, att du skall kunna uppleva och känna att det finns Faeces inom Réktum men som inte går att krysta ut och tömmas på ett normalt och avslappnande sätt på grund av att Faeces har sönderfallit i mindre klumpar och sålunda inhiberar en normal tömnings-reflex, detta kallas för
[ Rektál Hypo-Tónus ]

Jag kommer senare framåt i denna IBS-tråden att beskriva detaljerat om hur du skall tillvägagå när du vid Obstipations-besvär och på ett smidigt och effektivt sätt rengör och tömmer Réktum-kanalen från uttorkad och sönderfallen Faeces.

Jag kommer också att med hjälp av en detaljerad beskrivning låta dig förstå hur du skall tillvägagå om du vill rengöra Cólons Sigmoidéum-slynga och sålunda få den fri från lagrad
Khýmus-Faeces, vilket är en fantastisk befrielse och upplevelse när en sådan typ av rengöring blivit avklarad.

Fråga till @jultrollet ... Upplever du, att du under den sista tiden har lyckats med att uppnå en bättre menal status och sålunda funnit dig en mera tillfredsställande och harmonisk tillvaro i ditt liv ... ?

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-06-10 kl. 05:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in