Citat:
Ursprungligen postat av
Jultrollet
Hej min vän, gott att se dig igen.
Det var en intressant erfarenhet att göra testerna och det är skönt att höra att jag inte är ett helt hopplöst fall. Kanske kan göra om dem efter sommaren och se om det skiljer sig åt då?
Jodå, det går lite upp och ner. Har precis haft ett nytt mindre skov men det varade bara några dagar denna gång, och jag slapp något otäckt anfall även om jag fick ett litet blodtrycksfall. Yrseln och illamåendet kommer mer och mer sällan men dyker upp ibland. Hjärtklappningen kan också dyka upp men sitter sällan i mer än korta stunder jämfört med tidigare. Den där känslan av att ha dränerats på energi med 90% vissa dagar är sällsynt nu, tack och lov.
Tinnitusen kommer och går men är i så fall värst på förmiddagen för att sedan lugna sig nästan helt framåt kvällen och natten. Tidigare var det svårt att sova utan en liten fläkt eller annat igång, men nu behövs den inte även om jag kommer använda den i sommar om det blir varmt. Sömnen är bra och lugn förutom nu när jag varit så öm och uppblåst.. En lustig sak jag upptäckt - kanske som en följd av att jag funnit mer lugn och ro och att jag bytt kvällskoppen med örtte till kycklingbuljong - är att jag tidigare drömde hemska mardrömmar så gott som varje natt, men det har jag inte gjort på länge nu. En bonus jag är mycket tacksam för!
Jo, jag gör mitt bästa för att försöka hålla måltiderna vid ungefär samma tider varje dag, men jag slarvar ibland. Jobbar på att bli bättre på det för det är viktigt att få in den där rytmen när man har en stökig mage. Jag är bara så sällan hungrig att jag glömmer bort tiden. Jag kanske helt enkelt får bli en Skalman och köra efter klockan ett tag tills det blir en rutin av sig själv.

Sjön och skogen tar jag en sväng till så ofta jag kan, men det är inte alltid magen vill följa med så det blir tyvärr inte varje dag men åtminstone fyra gånger i veckan.
Hej @Jultrollet och därtill sagt, tack för ditt svars-inlägg på mina tidigare ställda frågor till dig.
Jag tycker absolut att du skall göra om de fyra olika vattenglas-testerna någon gång under sommaren för att sålunda testa och se om du upplever några skillnader i jämförelse med de tidigare vattenglas-testerna. Att låta sig göra jämförelser är alltid mycket bra
Du skrev tidigare I ditt svars-inlägg att du nyligen haft ett nytt skov och med en mindre styrkegrad än i jämförelse med dina tidigare skov, vilket är positivt.
Jag är övertygad om, att i och med, att du under den senaste tiden funnit dig en mera lugnande och harmonisk tillvaro i ditt liv, så har också din Mag- och Tarm-funktion blivit bättre.
Din nu, under den senaste tiden infunna och förbättrade mentala status, vilket innebär att du har trätt in i en mera lugnare tillvaro och med en bättre förståelse över dina Mag- och Tarm-besvär som du lever med, detta har absolut lett fram till att dina Nauséa-besvär och Yrsel-problem blivit mindre framträdande, det vill säga, att dina tidigare och påträngande oros-känslor har varit en stor del och orsak till dina tidigare besvär med mycket Yrsel-problem och Nauséa-besvär så som också din hjärtklappning.
Det är just beträffande din ständiga mentala oro för dina Mag- och Tarm-besvär som sålunda har lett fram till att du har dränerats på stora mängder av kropps-energier och, som i sin tur har försvagat din kropps inre funktioner och sålunda, på ett negativt sätt, påverkat ditt Neuronála Mag- och Tarm-system.
Beträffande dina Tinnitus-problem, så är det faktiskt sålunda, att trycket i inner-örat är högre under morgondagen och förmiddagen än i jämförelse med under kvälls- och natte-tiden.
I och med att nu uppnått en bättre mental status, sålunda har också din sömn-kvalitét förbättrats.
Tilläggas skall, att om man har och upplever smärta inom Mag- och Tarm-kanalen så som att man har distensions-problem så stör detta individens sömn.
Jag tror, att ditt byte från Ört-Te till Kyckling-buljong inte har någon större betydelse och inverkan på att du tidigare besvärats utav mardrömmar, utan det handlar nog mera om din mentala status, det vill säga, att det negativa, som du inom dina tankar upplevt under dagen har sedan under nattens sovtimmar utspelat sig i mardrömmar.
Jag tror, att ju mer lugn och ro du infinner dig i, desto bättre kommer din sömn att fungera och, ju mindre oro du upplever under dagen, desto mindre mardrömmar kommer att framträda under din nattsömn.
Det bästa som du kan göra, det är, att du håller dig till regelbundna måltider under varje dag, vilket stödjer en god Mag- och Tarm-funktion och, att du därtill sagt, tar dig minst, en 30-minuters promenad under varje dag och då, allra helst sett inom skogen och där, samt varinom de negativa jonerna har sina största utsöndrande nivåer, vilket leder till en bättre hälsa och tillika ger kroppen ett positivt Oxygen-upptag, det vill säga, syreupptagning, vilket också förbättrar blodcirkulationen och andningen.
Jultrolls-fråga = Hur har du haft det med din Magsäck och dina Tarmar under dagen som har varit ... ?
Hur står det till med din lilla balkong-duvan nu för tiden, har den flyttat ifrån din balkong eller får du ändå ett balkong-duvs-besök ibland som stör din ljuva morgonsömn ... ?
Mvh/@JokerMannen