Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Yep, och
man fick lära sig att inte hålla tummarna inne ratten, för om man körde i en ordentlig grop eller på en sten så knyckte ratten till så att den kunde slå av tummen.
Och osynkroniserade växellådor med "dubbeltramp och mellangas"

. Vissa grejer har blivit bättre...
Fick man lära sig i lumpen.
När ett framhjul på en 934 hugger tag i en sten eller stubbe är det fråga om stora krafter i ratten.
Men Myrsloken hade väl styrservo?(Den stod på min tid i beredskapsgarage(bergrum)).
Lilla Klökkner (Opelliknande) gick fint utan styrservo och synkad låda!
Nog bilvärldens mjukaste ram!