2026-06-07, 06:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
I vanlig ordning vann den som hade det bästa tändstålet...

Eller den som hade nerver av stål. Just där och då.
2026-06-07, 08:10
Medlem
Anders berömde de som hade tävlat så hårt så de hade fått sår på kroppen, Iki hade inte ett enda märke på kroppen av de tre finalisterna. Säger ju en hel del. Tur att hon inte vann.

Sonja var den mest intelligenta av alla deltagare i Robinson, det visade hon flera gånger i tävlingar. Hon förtjänade att vinna, både duktig fysiskt och intelligent i hur hon löste tävlingar.

Carro kämpade hårt men var inte tillräckligt bra helt enkelt även om hon låg först i början.

Marie tog fram offerkoftan över att inte bli invald i finalen, ivrigt påhejad av Iki. Som inte heller skulle varit i nån final men som klarade sig dit på grund av plankan.

Så, vem skulle haft den tredje finalplatsen? Halil tänker jag, som blev utröstad på grund av fega paktkamrater som inte vågade bli utmanad i duell. Han hade förtjänat en finalplats. Mer än de andra tycker jag. Verkar vara en renhårig kille och som gett allt flera gånger, både för laget och för sig själv.
2026-06-07, 08:46
Medlem
HEEEEEELT RÄÄÄÄÄTT VINNAAAARE!! MEST VÄRDIGA!
Så glad inte manshataren Iki vann! Så glad inte den falska, zero självinsikt med sitt irriterande leende Carro vann!!

Perfekt ending to a story!
2026-06-07, 08:55
Medlem
Så jävla skönt att äcklet carro inte vann, jag spyr på henne!
2026-06-07, 09:00
Medlem
En ganska bra säsong, men lite för lite stringtrosor. Hoppas på bättring på den fronten nästa säsong.
2026-06-07, 09:05
Medlem
Jag skulle vilja se resultatet av en riktig final, från start till mål.

Som det är nu väntar man ju tills alla är klara med varje delmoment. Sen får tvåan och trean tidstillägg inför nästa moment.
2026-06-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag skulle vilja se resultatet av en riktig final, från start till mål.

Som det är nu väntar man ju tills alla är klara med varje delmoment. Sen får tvåan och trean tidstillägg inför nästa moment.
Då hade kanske carro vunnit, men carro är riktigt usel på elden.
2026-06-07, 10:28
Medlem
Tråkig säsong och fel vinnare.

Iki eller Marie av de 4 sista vore rättvist.
2026-06-07, 10:39
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Tråkig säsong och fel vinnare.

Iki eller Marie av de 4 sista vore rättvist.

Håller med om att det var en tråkig säsong, absolut en av dom sämsta, brukar alltid fastna för en eller två deltagare, men i år var det absolut ingen. hur lyckas TV4 hitta så många karaktärslösa deltagare är en gåta.

Sen har jag aldrig gillat final tävlingen då man ligger kraftigt efter får starta nästa moment med några sekunder fördröjning likadant varje år. Nej TV4 har mycket att lära av Survivor Australien om programmet skulle bli bättre.
2026-06-07, 10:59
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Håller med om att det var en tråkig säsong, absolut en av dom sämsta, brukar alltid fastna för en eller två deltagare, men i år var det absolut ingen. hur lyckas TV4 hitta så många karaktärslösa deltagare är en gåta.

Sen har jag aldrig gillat final tävlingen då man ligger kraftigt efter får starta nästa moment med några sekunder fördröjning likadant varje år. Nej TV4 har mycket att lära av Survivor Australien om programmet skulle bli bättre.

Tyvärr verkar de dock nu ha apat efter australiska Robinson i ett avseende de inte skulle ha gjort det. En av få saker som varit bättre i svenska upplagan är att man inte tycks ha sorterat rösterna för att förment skapa drama som i AR, medan man i själva verket spoilar direkt. JLP läser i praktiken alltid, och det finns ytterst få undantag från det, rösten på den som kommer att bli kvar först.

Den andra saken man lyckas bättre med i Svedala är konflikter och tokerier. Aza eller Lasse i Aussie Robinson? Finns inte på kartan. Det mesta vi får av misstämning mellan deltagare är typ mellan George och Simon eller att nån kallar den gästande Russell från Texas idiot (vilket han är).

Det som de i första hand borde ta efter är att nån borde få kommentera tävlingarna JLP-style istället för att låta deltagarna, som aldrig är bra skådespelare göra det i efterhand + att lägga ner hinderbanefinalen och köra röstning in i mål.

Hejade på Carro men övrigt grattis till Sonja som spelade bra Robinson, men lite tur hade hon att hon blev av med Jonas, som hade defilerat genom banan.
2026-06-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag kommer inte att omtala någon av de tre finalisterna med olika könsord eller dylika olika smädesord. Bättre än så kan man faktiskt säga om andra människor ÄVEN om jag inte sticker under stolen med att vissa deltagare både betedde sig helt klart dåligt och otrevligt emot varandra. Vilket jag har skrivit om. Man brukar inte gilla alla och en var. Men att skriva könsord etc om deltagarna känns ovärdigt och på låg nivå 🤔
Bullfitta är någonting positivt!
Det är bara obildade idioter som använder könsord som någonting negativt. På svenska åkallar vi djävulen när vi vill hålla "en låg nivå".
Senast redigerad av GregersWerle 2026-06-07 kl. 11:13.
2026-06-07, 11:39
Medlem
Måste ändå ge hatten av för grym återhämtning, psyket i det läget hade inte hållit för min del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in