2026-06-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babybabygirl
Haha! Så jävla kul att Jonas åkte ut, han trodde verkligen att han var Gud själv, ivrigt påhejad av sin lilla knähund Sonja.

Sonja är en feg mobbare och vågar inte stå för vad hon gör, som när hon gav Lasse nackdelen för att slippa risken att få den själv och sen försökte låtsas att det var ett kollektivt beslut.

Iki är ju dålig på det mesta och värsta sortens HBTQINP+-person. Bara inslängd för att skava mot Lasse. Om hon vinner är nåt allvarligt fel i produktionen.

I finalen hoppas jag på Marie (som visserligen varit lite färglös men ändå verkar haft det som en smart taktik och hon är duktig i tävlingar), Amadeus som verkar vara en genuint härlig person samt Carro som är min storfavorit nu när Ola åkt ut.

Marie sjönk dock när hon slängde på Carro ytterligare en nackdel med den vidriga motiveringen (ihop med Sonja) att Carro "tagit" vinsten från henne. Så jävla lågt alltså av båda.

Hade även lite gott öga till Lasse som verkligen verkade vara sig själv och krigade på duktigt och stod ut under hela tiden med feministfittan Ikis antipati gentemot honom.

Men under all kritik vilken utstuderad vuxenmobbing denna säsong. Så jävla taskigt att bara slänga på Carro och Ola alla nackdelar och vikter hela tiden. Den enda som sa ifrån var Halil och som tack blev han utrustad direkt, jättesorgligt!

Ja det är därför mobbning kan fortsätta på skolor och arbetsplatser, ingen vågar säga ifrån för de är rädda att själva bli utstötta, precis som det gick för Halil.
Citera
2026-06-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babybabygirl
HBTQINP+-person

Är det så det heter nuförtiden? "Homsar och trans" minns jag det som.
Citera
2026-06-03, 16:31
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Värre var Marie & Sonja's prat om denna gest från Carro och hur de två vantolkade gesten - detta om att Carro gav och även Namngav: För ( = till!) Alfred. Att honTillägnade Marie's son genom att ge upp och ge Marie segern, då det var hans födelsedag och att Carro oxå visste att Marie önskade hett att vinna på hans födelsedag 🙄 Det - vantolkade både Sonja och Marie som att det "varit fulspel" och som att Carro förstörde Marie's vinst dubbelfalt och näsran vanhedrade Marie och hennes son och hans födelsedag. WTF??? 😳

Så absurd tolkning trodde jag verkligen inte att S & M kunde komma fram till förrän de sa det - efteråt i sitt prat tillsammans. Mycket dåligt tycker jag 😤

Och jo då - jag lyssnade och förstod Carro i hennes synk oxå.

Förstår Carro när hon sa: DET var surt. På flera sätt då C trodde att M och hon hade liiite bättre kontakt och vänskap än så här. Det var lite beräkning från Carro inför kommande nackdels-utdelningen som hon förstod att hon mkt troligt skulle få MEN det VAR samtidigt en gest gentemot M + Alfred på hans födelsedag.

Där sjönk respekten från mig till både S & M - även om de är väldigt duktiga i tävlingarna.

Klockrent 👎😒

Ja, det var verkligen både fult och vidrigt! Inte för att jag trott bättre om dem. Båda, ffa Sonja har ju visat sig vara ormar långt tidigare 😅🙄 Men ändå. Hoppet om mänsklighet försvann lite till kan man säga.
Citera
2026-06-03, 16:36
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Vem hade du röstat ut när den möjligheten fanns?
Jag hade så klart röstat på Jonas, den starkaste spelaren både i tävlingar och socialt.
Det är ju tävling och halv mille till vinnaren.
Förra året var det Aaron 18år som lurade och ljög och fick gänget med sig.
I år är det Jonas.
Synd att folk är så lätt påverkade. Robinson blir tråkig när halva styrkan höjer en spelare till skyarna.

Jonas, alla dagar i veckan! Hade tänkt annorlunda i början av en säsong. Då behövs starka i lagtävlingar osv. Men vid sammanslagning och därefter behöver de starkaste ut. Hemma i TV-soffan spelar det ju mindre roll så, men jag har aldrig varit ett fan av denne Jonas 😅
Citera
2026-06-03, 16:55
Medlem
Citat:
Tack!

Ja efter dagens avsnitt (Onsdag 3 juni) så led jag faktiskt med Jonas - fast jag aldrig riktigt har gillat honom med sin dryga attityd - när Sonja efter både grät och bedyrade att "bättre människa finns inte!" osv.

Till och med han såg ut som en plågad mask som vrider sig i ... ansiktet 😅 och man såg även i hans ögon att hennes dyrkan, gråt men framförallt orden från Sonja var och blev både pinsamma och verkligen To Much - även för Jonas 🙄 😵‍💫🥴

De sista sekunderna när han tittade på Sonja tyckte jag nog att han visade en blick mera utav som man ger en mkt bra kompis. Sedan blev han väldigt formell; vände på sig och sa ngt som Hej då, vinkade med bortvänd rygg och gick.

Fast inte var hans sista blick mot Sonja som att "han skulle vara kär i henne" - men det är Min tolkning givetvis.

Tror att Sonja led mest för hon tog i överdrivet mkt mera än vad Jonas gjorde i sin besvikelse. Helt klart.

I Jonas EXIT-avsnitt var hans besvikelse normal för att ha åkt ut "strax innan" den klassiska tävlingen Plankan.

Jaha. Nu väntar jag bara på att Amadeus eller Iki ryker snart. Närmsta tävlingen är Plankan.

Sedan är det väl röstningen kvar i det sista Örådet? Där ngn röstas fram/bort? Minns ej vilket 😂

Samt givetvis Finaltävlingen med 3st = I den allra värsta hinderbanan där: The Winner Take It All
💥💪🦵👊👹🏆
Jag håller med återigen, sonja har bara varit en spelbricka för jonas, han är arbetsledare han kan lägga känslor utanför arbetet så att säga.

Sonja är dock väldigt olyckligt förälskad i jonas, hon har gjort allt hon kan för honom, och ja det har hon verkligen.

Sedan förstår inte jag hur feministerna tänker, de vill varje år en kvinna ska vinna, så blir det troligtvis nu, om inte4 amadeus övervinner plankan då, varför lägger de inte röst på den enda killen som är kvar när de har chansen? Är de verkligen såhär dumma?
Citera
2026-06-03, 17:38
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Tack!

Ja efter dagens avsnitt (Onsdag 3 juni) så led jag faktiskt med Jonas - fast jag aldrig riktigt har gillat honom med sin dryga attityd - när Sonja efter både grät och bedyrade att "bättre människa finns inte!" osv.

Till och med han såg ut som en plågad mask som vrider sig i ... ansiktet 😅 och man såg även i hans ögon att hennes dyrkan, gråt men framförallt orden från Sonja var och blev både pinsamma och verkligen To Much - även för Jonas 🙄 😵‍💫🥴

De sista sekunderna när han tittade på Sonja tyckte jag nog att han visade en blick mera utav som man ger en mkt bra kompis. Sedan blev han väldigt formell; vände på sig och sa ngt som Hej då, vinkade med bortvänd rygg och gick.

Fast inte var hans sista blick mot Sonja som att "han skulle vara kär i henne" - men det är Min tolkning givetvis.

Tror att Sonja led mest för hon tog i överdrivet mkt mera än vad Jonas gjorde i sin besvikelse. Helt klart.

I Jonas EXIT-avsnitt var hans besvikelse normal för att ha åkt ut "strax innan" den klassiska tävlingen Plankan.

Jaha. Nu väntar jag bara på att Amadeus eller Iki ryker snart. Närmsta tävlingen är Plankan.

Sedan är det väl röstningen kvar i det sista Örådet? Där ngn röstas fram/bort? Minns ej vilket 😂

Samt givetvis Finaltävlingen med 3st = I den allra värsta hinderbanan där: The Winner Take It All
💥💪🦵👊👹🏆

Det syntes tydligt att Jonas tyckte Sonjas tal var pinsamt.
Citera
2026-06-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Ja, det var verkligen både fult och vidrigt! Inte för att jag trott bättre om dem. Båda, ffa Sonja har ju visat sig vara ormar långt tidigare 😅🙄 Men ändå. Hoppet om mänsklighet försvann lite till kan man säga.
absolut och hennes egna systrar gör så emot henne, bara drömma mardrömmar om vad de kan göra emot oss.
Citera
2026-06-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Det syntes tydligt att Jonas tyckte Sonjas tal var pinsamt.
ja solklart han har inga känslor för henne, hon dödar för honom, vem är lurad här?

Vi kan ju göra en jämförelse, hur betedde sig caroline när ola åkte ut?

inte lipade hon och sa det bäste som hänt henne försvunnit? däremot var båda överens om bra vänskap funnits och kommer förbli mellan dom.

Upp till var och en och bedöma, men varför vågar inte feministerna 12345 tex kommetera det här?
Senast redigerad av Rumpollon 2026-06-03 kl. 17:54.
Citera
2026-06-03, 19:09
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
ja solklart han har inga känslor för henne, hon dödar för honom, vem är lurad här?

Vi kan ju göra en jämförelse, hur betedde sig caroline när ola åkte ut?

inte lipade hon och sa det bäste som hänt henne försvunnit? däremot var båda överens om bra vänskap funnits och kommer förbli mellan dom.

Upp till var och en och bedöma, men varför vågar inte feministerna 12345 tex kommetera det här?

Undrar om de ser klarare på det i TVsoffan?
Citera
2026-06-03, 20:47
Medlem
Citat:

Undra när TV-sofforna klarar hänga med i evolutionen…
Citera
2026-06-03, 21:09
Medlem
Citat:
Du ser väl prov i tråden på feministerna vill utrota alla män, men nu på senare även sig själva

Helt ologiskt som vanligt
Citera
2026-06-03, 21:43
Medlem
kastabollens avatar
Vad hände egentligen med flashback-läckan tidigt i säsongen att Sebastian de la Vega skulle vinna? Första gången i historien som Flashback hade fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in