2026-06-06, 09:05
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag säger fortfarande att Johan faktiskt är en idiot. Om han var med i Förrädarna och inte i förhand hade tänkt igenom det här mycket enkla förloppet i finalen, så är han helt enkelt: en idiot. Dum helt enkelt.

Hans teori kring att han skulle vara groomad av Anna på samma sätt som han groomat Patrik var ju faktiskt rimlig, till skillnad från många andra av hans teorier som mest verkade komma ur hatten.

Sen att den var fel, det är en annan sak.
Citera
2026-06-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Hans teori kring att han skulle vara groomad av Anna på samma sätt som han groomat Patrik var ju faktiskt rimlig, till skillnad från många andra av hans teorier som mest verkade komma ur hatten.

Sen att den var fel, det är en annan sak.
Jag menar att han röstade på Mona som förrädare, med tre personer kvar. Varför skulle den enda förrädaren vara den enda som valde rött?

Nu hade det inte hjälpt, eftersom både Mona och Patrik röstade på honom, men han hade ju sluppit idiot-stämpeln
Citera
2026-06-06, 21:16
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag menar att han röstade på Mona som förrädare, med tre personer kvar. Varför skulle den enda förrädaren vara den enda som valde rött?

Nu hade det inte hjälpt, eftersom både Mona och Patrik röstade på honom, men han hade ju sluppit idiot-stämpeln

Man kan ju som förrädare rösta rött just för att få bort misstankar ifall man tänker att även någon annan ska rösta rött. Patrik gjorde det i omgång ett
Citera
2026-06-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Tycker tvärtom att Patrik spelade förrädarollen väldigt dåligt. 1. Han allierade sig med Torbjörn och Miriam och undvek att rösta med majoriteten på Torbjörn. 2. Gick under radarn. 3. Samma minspel genom hela programmet. 4. Inga egna teorier om vilka som är förrädare. 5. Överlämnar sitt öde åt Mona på ett misstänkt sätt. 6. Hade ett av de högsta buden i samband med inbjudningen vilket ingen anmärkte på. 7. När han för en gångs skull blev misstänkt av Johan så försvarade han sig svagt med ”naturligtvis kan ni inte veta med säkerhet att jag är trogen” typ. 8. Onaturlig reaktion när han öppnade lappen där det stod om Monas oskuld. 9. Såg förändrad och nervös ut i sista avsnittet m.m. m.m.

Johan, Anka och Mona var så trogna som det går att vara medan det skrek förrädare om Patrik. Mona borde förstått att Ankas reaktion i samband med dramat var genuint och troget. Johans känslosamma vädjan vid biljardbordet var så äkta att Mona borde förstått att han var trogen. Så äkta kan inte ens en toppskådis spela. Men Patrik som Mona tidigare misstänkt väljer hon att lita på? Otroligt naivt och korkat. Sen förstår jag inte varför Johan och Anka röstar på varandra. Det måste ha uppstått ett tjafs mellan dem som tittarna inte fick se i syfte att göra endgame mer oförutsägbart.

Även om det är lätt att vara klok när man sitter i TV-soffan och vet om allas identiteter så håller jag med dig. Är uppriktigt förvånad att Patrik inte vart misstänkt en enda gång: han spelade egentligen alldeles för passivt och tillbakadraget. Det funkar när gruppen fortfarande är stor men tycker att resten av gänget borde riktat några misstankar mot honom och det faktum att han aldrig pushat för Torbjörn eller Miriam tidigare samt att han inte riktigt bidragit till diskussionerna. Han vann mest för att de andra bara antog att han var trogen, inte för att han själv gjorde något för att bevisa det.
Citera
2026-06-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungAnka
Även om det är lätt att vara klok när man sitter i TV-soffan och vet om allas identiteter så håller jag med dig. Är uppriktigt förvånad att Patrik inte vart misstänkt en enda gång: han spelade egentligen alldeles för passivt och tillbakadraget. Det funkar när gruppen fortfarande är stor men tycker att resten av gänget borde riktat några misstankar mot honom och det faktum att han aldrig pushat för Torbjörn eller Miriam tidigare samt att han inte riktigt bidragit till diskussionerna. Han vann mest för att de andra bara antog att han var trogen, inte för att han själv gjorde något för att bevisa det.

Nej jag tror han vann på sin egen personlighet han är nog en tillbaka dragen person på riktigt och då vill en grupp inte riktigt puscha på en sån person heller.

Om MOna däremot hade suttit i ett hörn hela tiden och smuttat på vin och hållt käften dåååå hade något varit verkligt fel.
Citera
2026-06-06, 22:45
Medlem
Haha vad efterblivna dom var som röstade ut Tilda kan ni inte försöka lyssna på vad trogna har att säga
era jävla dumskallar så säger ni att ni är så säkra ni är pinsamma Anna Anka och co skrattretande.
Citera
2026-06-07, 00:13
Medlem
Dom trogna i den här säsongen är dom sämsta jag har sett vilka människokännare dom hade väl fel typ 90% av röstningarna vilka sopor.
Citera
2026-06-07, 09:15
Medlem
Har börjat se Förrädarna UK och det är så mycket bättre på alla sätt. Bättre programledare, bättre deltagare, bättre twists, bättre uppdrag, bättre drama... bättre allt helt enkelt. Svenska versionen är en blek kopia.
Citera
2026-06-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Har börjat se Förrädarna UK och det är så mycket bättre på alla sätt. Bättre programledare, bättre deltagare, bättre twists, bättre uppdrag, bättre drama... bättre allt helt enkelt. Svenska versionen är en blek kopia.

Jag har nu sett alla 12 avsnitt. Så jag instämmer helt med dig! Ca 12 timmars rent nöje och spänning.
Citera
2026-06-07, 12:55
Medlem
Jag gillar inte Mona egentligen, med alla hennes skandaler osv. men här i förrädarna gillar jag faktiskt henne. Hon är lugn, sansad, logisk, inser och erkänner att hon kan ha fel, faller inte för grupptryck och inser att det bara är ett spel och gratulerar Patrik till vinsten och säger bra spelat istället för att vara missunsam så kudos till Mona.

Och kudos till Patrik för att inte blivit röstad på en enda gång och inte ens komma upp på tal särskilt nämnvärt, några nämner honom hit och dit men aldrig någon som på riktigt misstänker honom.

Men Johan och Anna, fyfan alltså. Vilka stolpskott... De har avgrundsfallit i anseende och integritet i mina ögonen och de var ändå inte särskilt högt från början. De kastar sten i glashus i princip varje gång de öppnar munnen, uppblåsta egon, verkar lite lågintelligenta men hävdar ändå motsatsen och beskyller andra. Undrar om de inte har någon psykisk diagnos av något slags. Smått narcisistiska är de ju iaf.

Det är ett spel. Anna påstår sig vara hårdhudad men om hon inte kan ta att bli misstänkt av EN person i ett spel som går ut på att vara misstänksam mot ALLA så känns det som hon haft ganska lätt i livet. Jag kan förstå att det är jobbigt när det skapas ett drev i rådsalen och det blir nästan som en mobb och det blir väldigt stark gruppsykologi och det inte går att försvara sig, såsom t.ex. Julia blev upprörd eller hon amerikanska sheriffen förra säsongen. Men att i ett vanligt samtal bli misstänkt när man är med i ett spel som går ut på just det, vafan alltså. Då är man varken hårdhudad eller har självinsikt.
Citera
2026-06-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Har du inte sett förrädarna usa som gick i våras så kan du se 11 avsnitt efter att du sett färdigt uk. Även det programmet betydligt bättre än det svenska.
Citera
2026-06-07, 17:12
Medlem
Jennifer Kücükaslan lär väl vara med antingen nästa eller nästnästa säsong nu när brorsan varit med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in