Citat:
Ursprungligen postat av
Rufilus
Detta är skumt hela storyn.
Röda flaggor runt honom överallt.
Att ingen reagerar.
[- - -]
Man reagerade tydligen lokalt i SD mot något. Men jag antar att kombinationen att vilja föra en dialog med en "kvinna" som öppet förespråkar pedofili och barnporr, vill att fler män skall jobba på dagis, är för HBTQ och är dömd för att ha förskingrat 12 000 kr från sin tidigare arbetsgivare gett positiva - inte negativa - vibbar hos en SD-ledning som snarast medvetet letat efter människor utan några ädlare principer och därför, utan att konstra, kan antas foga sig i ledningens vilja för att få plats vid köttgrytorna.
Låt mig återigen citera ett inlägg jag postade här på Flashback 2024-10-23, 18:32:
"De knullgubbar "Fantastiska Fyran" rekryterade för att motbalansera de traditionella nationalisterna i SD utgör också ett problem. Det är väl bara turen som gjort att inget värre skett än det som sipprat fram i - främst - alternativa medier."
Länkar till mitt inlägg - fristående resp i tråden:
(FB) Charlie Weimers (Sd) föreslår utomrättslig avrättning av Rawa Majid ("kurdiska räven")
https://www.flashback.org/showthread.php?p=89891067&posted=1#p89891067
Och, som jag tidigare konstaterade här i tråden:
"Men nu har alltså turen tagit slut för SD och man får nu ta konsekvenserna av en typerna av felrekrytering som man medvetet gjort för att minimera andelen nationalister och människor med någon slags högre ädla principer e dyl."
För en del kan kanske Rubbestad-affären utgöra en ögonöppnare om att SD mer och mer blivit någon slags politisk business och att detta bl a avspeglar sig i den typ av människor man försöker rekrytera till ledande positioner (här är möjliga sexuella preferenser/beteenden inte det enda problemet).
Har sett litet spekulationer om att AfS skulle kunna vinna politiskt på det här. Min gissning är dock att AfS är för extremt för att locka några större mängder väljare. Det är nog också svårt att rekrytera folk till kommunfullmäktigelistor till ett parti som upplevs som för extremt och som upplevs innebära för stor risk att man får sparken eller utsätts för "de-banking". Elsa Widdings parti Ambition Sverige är väl ett kvarts snäpp mindre radikalt än SD och skulle i teorin ha chans att ta kommunala mandat med pengar till hushållsutskick och viss medieuppmärksamhet. Partiets natur är väl dock av det slaget att det har svårt att locka eldsjälar. SD hade fortfarande sådana kvaliteter före år 2010 (cirka) men behöver numera inte detta p g a sin storlek. SD är numera i hög grad ett självspelande piano. Vi får väl se hur Rubbestad-affären kommer att skada SD. Jag tror inte att partiet kommer att kollapsa. Men någon enstaka procent kan de kanske förlora. Tyvärr tror jag dock att de rösterna kommer att gå till (kd), (m) och (s). Och röster som går till (kd) eller (m) upplevs väl av SD-ledningen inte innebära speciellt stor skada. Jag tror också att SD hade tyckt det varit värre om Elsa Widdings parti fått röster i stället för (s) (notera dock att Widdings parti är tydligt borgerligt så det jag menar är inte att Widding och sossarna konkurrerar om samma väljarflöden). De förmodade väljarflöden som något typ en Rubbestad-affär skulle kunna tänkas innebära har väl också inneburit att incitamenten för att hindra felrekryteringar som inbegriper den här typen av risker varit begränsade hos SD. Intresset av att få en så hög andel personer på ledande poster som inte har några högre ädla principer har vägt tyngre.
Ett annat problem jag vill peka på är att det kan finns fler Rubbestad-figurer som tech-jättarna och NSA känner till men där man håller på uppgifterna och i stället använder dessa för utpressning. Att Ruibbestad outats kan tjäna som ett varnande exempel på vad som händer om man inte lyder. Och det här problemet är väl antagligen inte begränsat till SD.