2026-06-06, 17:34
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag har mer eller mindre gett upp tanken på att träffa en vettig och någorlunda attraktiv tjej via Hinge.

Varje gång jag stämt träff med någon därifrån så har det inte lett någon vart. Antingen så har hon använt missvisande bilder i sin profil eller så har hennes profiltext stämt dåligt överens med hur hon är i verkligheten.

Dom få gångerna det ändå har känts lovande så har jag i princip alltid blivit ghostad efteråt.

Bestämde mig för någon vecka sedan att prenumerera på Hinge+ och prova en ny taktik - skicka iväg gillningar i massor, även till direkt oattraktiva tjejer.

Resulterade i rätt många matchningar, varav med en som inte nödvändigtvis var min typ men som initierade kontakt och verkade rätt intresserad. Vi bestämde oss för en enkel promenadträff. Då hon inte var min typ så hade jag på förhand bestämt mig för att vara helt filterlös och obrydd.

På dejten sa jag massa märkliga och politiskt inkorrekta saker. Inget för extremt och jag var inte på något sätt otrevlig, för sådan är inte jag. Men jag sa ändå saker som jag aldrig skulle ha sagt på en "normal" dejt.

Jag hade förväntat mig att hon skulle avbryta dejten på förhand eller rent av skälla ut mig. Åtminstone avmatcha mig direkt efter att vi hade skilts åt. Men märkligt nog märkte jag att hon nästan blev mer intresserad ju mer urflippade saker jag slängde ur mig. Därtill fick jag bara några minuter efter avslutad dejt ett meddelande i stil med: "Tack för en jättetrevlig promenad, jag ses gärna igen."

Världen är upp och ned.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-06-06 kl. 17:39.
Citera
2026-06-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag har mer eller mindre gett upp tanken på att träffa en vettig och någorlunda attraktiv tjej via Hinge.

Varje gång jag stämt träff med någon därifrån så har det inte lett någon vart. Antingen så har hon använt missvisande bilder i sin profil eller så har hennes profiltext stämt dåligt överens med hur hon är i verkligheten.

Dom få gångerna det ändå har känts lovande så har jag i princip alltid blivit ghostad efteråt.

Bestämde mig för någon vecka sedan att prenumerera på Hinge+ och prova en ny taktik - skicka iväg gillningar i massor, även till direkt oattraktiva tjejer.

Resulterade i rätt många matchningar, varav med en som inte nödvändigtvis var min typ men som initierade kontakt och verkade rätt intresserad. Vi bestämde oss för en enkel promenadträff. Då hon inte var min typ så hade jag på förhand bestämt mig för att vara helt filterlös och obrydd.

På dejten sa jag massa märkliga och politiskt inkorrekta saker. Inget för extremt och jag var inte på något sätt otrevlig, för sådan är inte jag. Men jag sa ändå saker som jag aldrig skulle ha sagt på en "normal" dejt.

Jag hade förväntat mig att hon skulle avbryta dejten på förhand eller rent av skälla ut mig. Åtminstone avmatcha mig direkt efter att vi hade skilts åt. Men märkligt nog märkte jag att hon nästan blev mer intresserad ju mer urflippade saker jag slängde ur mig. Därtill fick jag bara några minuter efter avslutad dejt ett meddelande i stil med: "Tack för en jättetrevlig promenad, jag ses gärna igen."

Världen är upp och ned.

Jaha?

Skryt lagom.

Du kommer ju få ligga om du fortsätter med henne.
Citera
2026-06-06, 18:22
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Jaha?

Skryt lagom.

Du kommer ju få ligga om du fortsätter med henne.

Missade du detaljen att jag inte finner henne attraktiv och därmed inte tänker upprätthålla kontakten?

Jag är för övrigt inte ute efter att ”ligga”. Mitt mål har alltid varit ett långvarigt förhållande.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-06-06 kl. 18:31.
Citera
2026-06-06, 18:26
Medlem
Citat:
Missade du detaljen att jag inte finner henne attraktiv och därmed inte tänker upprätthålla kontakten?

Du fattar tydligen inte.

Du får ligga.
Citera
2026-06-06, 18:40
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Ja. ..

Det är ju bara skojeri. Jag kollade upp ditt påstående om USA och att män inte vill gå på singelträffar. Det stämde. Även på singelträffar som inte anordnades av kommersiella skitaktörer uteblir männen.

Det är helt uppenbart varför också. Kvinnorna där är extremt kräsna förutsatt att de ens vill träffa någon. Många av kvinnorna går inte ens dit med en seriös avsikt att träffa någon utan bara för att ha en "rolig kväll med tjejerna" och knarka uppmärksamhet/bekräftelse.
Och en kvinna som verkligen vill träffa någon tror att männen som är där ska stå på rad för henne som på någon idol audition och och så ska hon välja ut den bästa som är bra nog, om han ens finns.
Det visar sig att på såna här mingel, speeddejting och singelträffar i USA består av 90% numera av kvinnor. Precis som du påstod har männen slutat gå på de. Förstår helt klart varför.

Singelkvinnor runt 30 är singlar av en anledning. De har orealistiska förväntningar, de saknar även en genuin längtan efter tvåsamhet, dessutom är många av de beroende av att knarka uppmärksamhet och bekräftelse.

Det är dessa kvinnor som finns ute på marknaden. Oavsett om det är apparna som Hinge/Tinder, singelevents/mingel eller krogen.

Jag tror genuint och uppriktigt att den enda chansen att hitta någon kompatibel kvinna för män mellan 25 och 40 år i Sverige är att haffa någon irl som nyligen gjort slut med sin partner. Innan hon hinner få för sig att börja nätdejta.
För nätddjtingen kommer förstöra henne.
Afroamerikanska tjejer i USA är värst när det kommer till att vara kräsen. Det är i stort sett bara 2 meter NBA-negrerna med 20 cm balle som får till det eller gangsters. Det är också dessa afroamerikanska alldagliga tjejer som går på dessa singelevents och förväntar sig värsta swag-deluxe pimp negern. Tycker synd om vanliga average negrer i USA. De har det absolut värst. Och alla andra raser totalvägrar vanliga negrer (förutom om det är en riktig Tyrone).

Då är jag ändå på ett sätt glad att man är i Sverige. För här finns fortfarande möjligheten att träffa en kompatibel tjej, men det förutsätter att man gör det IRL. Här kan man gå ut med lite vänner, splitta ett bord på stureplan, låtsas vara rik och flockas av 20 åriga tjejer.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-06-06 kl. 18:47.
Citera
2026-06-06, 19:06
Medlem
Värt att läsa , en nyckel till varför dejtingappar och liknande ofta misslyckas. 😊

Nästan två miljoner svenskar bor ensamma och sex procent uppger att de ofta eller alltid känner sig ensamma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pmG8x/ensamhet-uppmarksammas-med-ny-nationella-dag
Citera
2026-06-06, 21:06
Medlem
Citat:

Världen är upp och ned.
Hur såg den tjejen ut då? Vilken etnicitet?

Jag tror problemet många gör med attraktiva tjejer är att man gör henne obekväm genom att man kärar ner sig i henne. Jag tror man bara ska betrakta en sån tjej som sin kompis till en början och låta attraktionen växa organiskt. Så ja, sättet du pratade nu med din dejt ska man göra varje gång, särskilt med attraktiva tjejer.
Citera
2026-06-06, 21:10
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Hur såg den tjejen ut då? Vilken etnicitet?

Jag tror problemet många gör med attraktiva tjejer är att man gör henne obekväm genom att man kärar ner sig i henne. Jag tror man bara ska betrakta en sån tjej som sin kompis till en början och låta attraktionen växa organiskt. Så ja, sättet du pratade nu med din dejt ska man göra varje gång, särskilt med attraktiva tjejer.

Hon var en blond etniskt svensk tjej. Förhållandevis kort, flera centimeter under den svenska medellängden.

Ja precis, det är alldeles uppenbart att tjejer gillar självsäkra män som talar klarspråk och inte bryr sig så mycket.
Citera
2026-06-06, 21:27
Medlem
Citat:
Hon var en blond etniskt svensk tjej. Förhållandevis kort, flera centimeter under den svenska medellängden.

Ja precis, det är alldeles uppenbart att tjejer gillar självsäkra män som talar klarspråk och inte bryr sig så mycket.
Men en blond etnisk svensk tjej brukar väl vara snygg?

Förövrigt, köp aldrig prenumeration. Sponsra inte de här skitapparna.
Citera
2026-06-06, 21:31
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Men en blond etnisk svensk tjej brukar väl vara snygg?

Förövrigt, köp aldrig prenumeration. Sponsra inte de här skitapparna.

Nja, inte nödvändigtvis. Ansiktsdrag och kroppsform är viktigare än hårfärg (och ögonfärg). I varje fall om du frågar mig.

Tycker för övrigt att utländska tjejer brukar klä sig bättre, det vill säga femininare, än svenska tjejer.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-06-06 kl. 21:34.
Citera
2026-06-06, 21:35
Medlem
Citat:
Nja, inte nödvändigtvis. Ansiktsdrag och kroppsform är viktigare än hårfärg (och ögonfärg). I varje fall om du frågar mig.

Tycker för övrigt att utländska tjejer brukar klä sig bättre, det vill säga femininare, än svenska tjejer.
Strongt av dig att ge falska förhoppningar och sedan ghosta. Jag har alldeles för stor medkänsla för att kunna göra sånt. Men kvinnor har som sagt inga problem att vara råa och ghosta sönder.
Citera
2026-06-06, 21:38
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Strongt av dig att ge falska förhoppningar och sedan ghosta. Jag har alldeles för stor medkänsla för att kunna göra sånt. Men kvinnor har som sagt inga problem att vara råa och ghosta sönder.

Jag håller med om att det inte var mitt stoltaste ögonblick, jag gillar inte att ge folk falska förhoppningar. Däremot ghostade jag inte henne. Jag svarade att jag också tyckte att det var en trevlig promenad men att jag inte kände att det klickade till hundra procent. Avslutade med att önska henne lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in