Citat:
I USA finns det inte ens singelevents längre eftersom männen där sedan länge vägrar att gå på dom. Att svenska män (pojkar) går på dessa visar bara vilka simps vi har att göra med i det här landet. Då går jag fan hellre på krogen i typ Säffle och super mig redlös.
Det känns som att det är betydligt fler singlar i Sverige bland den yngre generationen om man jämför med våra närmaste länder i Europa. Jag har varit i olika huvudstäder och det kryllar med kärlekspar. I Stockholm ser du istället hur folk går helt ensamma, inne i sina egna världar och har bråttom och stressar till ena efter det andra. Ingen underdrift om jag skulle säga att det bland 20-30 åringar i Sverige är minst 50 procent singlar, och högre i våra storstäder.
Det känns som att det är betydligt fler singlar i Sverige bland den yngre generationen om man jämför med våra närmaste länder i Europa. Jag har varit i olika huvudstäder och det kryllar med kärlekspar. I Stockholm ser du istället hur folk går helt ensamma, inne i sina egna världar och har bråttom och stressar till ena efter det andra. Ingen underdrift om jag skulle säga att det bland 20-30 åringar i Sverige är minst 50 procent singlar, och högre i våra storstäder.
Jag har varit på 2 mingelevents, båda i Stockholm. (aldrig använt traditionell nätdejting via match osv)
Tanken är god i teorin. Ett x antal kvinnor och ungefär lika många män ses, alla är singlar och söker en partner av motsatt kön.
Folk säger sig vara "trötta på nätdejting" och vill "testa nått genuint".
Men sen blir det samma sak som på apparna. Trots att männen och kvinnorna där är ytterst kompatibla sett till: utseende, yrke, ålder, mål med ett förhållande osv så går kvinnorna därifrån utan att ha hittat någon som duger.
På ett av eventen skulle man först mingla och sedan bli ihopmatchad med någon via en app, som också var på minglet. Man hade då på förhand skapat en dejtingprofil och den här appen matchade ihop folk efter värderingar, mål, yrke, ålder, hobbys osv...
Flera av kvinnorna, väldigt många, dissade sina matcher. Ville inte ge de en chans ens. Jag träffade en kille på minglet som var relativt attraktiv och finklädd. Han var som mig väldigt social och vi kom bra överens och tjattrade en del under kvällen, mellan varven, frågade hur det gick osv...
När han blev ihopmatchad med sin brud så tag han reda på vart hon var, gick till henne å sa att de hade matchat. Då påstod hon att hon inte hade matchat med honom - för att han då inte ansåg bra nog antagligen.
Snackade även med en del brudar, de påstod att de aktivt undvikt sina matcher.
Jag själv har inte haft någon dejt efter något av minglen. Tror inte det blir fler mingel för mig. Det är uppenbart att kvinnorna som är tillgängliga inom kommersiell dejting har issues. I stort sett samtliga kvinnor på minglet har liksom varit på apparna i minst 1-5 år. Och trots att de fått 1000 lajks i månaden har de inte hittat någon. Sedan kommer de dit, och killarna där är lika värdelösa.
Kvinnor i Sverige är skadat gods. I synnerhet de som finns att tillgå inom kommersiell dejting, eller singlarna.
Det är liksom inte så att jag själv känt att jag varit i himmelriket där, de flesta kvinnorna där är ytterst alldagliga och har inget öht som får en att höja på ögonbrynen. Men man vill ju ge det en chans. Försöka prata och lära känna de. Men de verkar inte veta varför de själva är där. "Trötta på nätdejing och vill ha nått mer genuint" men är totalt ointresserade och överskattar sitt värde helt och hållet.
Förstår helt och hållet om det dött ut på andra håll. I USA ex.
Sedan är det ju så också att oavsett om det är nätdejting eller ett arrangerat mingel, eller speeddejting så får man som kille en low value aura direkt bara genom att befatta sig med det. Att behöva leta så och inte kunna hitta någon irl. Det anses inte manligt och attraktivt att behöva hjälpmedel för att hitta kvinnor. Så enkelt är det. Det ger loservibbar.
Därför som man ska undvika kommersiell dejting.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-04 kl. 20:15.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-04 kl. 20:15.