2026-06-04, 20:22
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Nejdå det finns kvar! Den tävlingen pågår fram till 7e Juni.. rätt rolig läsning i kommentarerna på utsprungsinlägget...

Jo, jag har sett det ursprungliga inlägget du nämner, men idag dök det upp ett nytt inlägg där de fem som swishat mest pengar skulle få äran att döpa varsin höna. Dessutom skulle det lottas ut fem ytterligare bland de som swishat. Ungefär så här: 4:e, 9:e, 17:, 23:e och 25:e personen som swishar får också namnge en höna, men inlägget försvann efter en kort stund och jag blev helt chockad att hon kan med att manipulera ihop någon slags trevlig tävling, när det enbart handlar om att tigga mer pengar...
Hon är slug, men ändå inte för har man något innanför pannbenet genomskådar man ju parasiten.

Tack för den fenomenala och detaljerade uppskattningen av kostnader du gjorde i ett tidigare inlägg!
Lysande!

Den skulle man ju vilja kopiera och klistra in så alla vilsna och godtrogna följare kunde ta del av för att inse hur M ljuger och överdriver något så in i helvete...
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-04 kl. 20:34.
Citera
2026-06-05, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Jo, jag har sett det ursprungliga inlägget du nämner, men idag dök det upp ett nytt inlägg där de fem som swishat mest pengar skulle få äran att döpa varsin höna. Dessutom skulle det lottas ut fem ytterligare bland de som swishat. Ungefär så här: 4:e, 9:e, 17:, 23:e och 25:e personen som swishar får också namnge en höna, men inlägget försvann efter en kort stund och jag blev helt chockad att hon kan med att manipulera ihop någon slags trevlig tävling, när det enbart handlar om att tigga mer pengar...
Hon är slug, men ändå inte för har man något innanför pannbenet genomskådar man ju parasiten.

Tack för den fenomenala och detaljerade uppskattningen av kostnader du gjorde i ett tidigare inlägg!
Lysande!

Den skulle man ju vilja kopiera och klistra in så alla vilsna och godtrogna följare kunde ta del av för att inse hur M ljuger och överdriver något så in i helvete...

Tack !

Kanske någon känner något "facebooktroll" som är villig att ta sig an uppgiften hehe.
Hade varit skoj att läsa mothugget.
Citera
2026-06-06, 10:56
Medlem
Det är nått så djävulskt frustrerande med en person som "räddar djur" men samtidigt inte har en långsiktig plats att ha dem på, kan finansiera dem på egen hand och hävdar att det kräver 8-10 timmar om dagen så hon inte kan förvärvsarbeta.
Jag har inte 60 djur, jag har 22, men alla utom 5 är omplacerade eller typ soptippsdjur. Men jag kunde inte ta hand om ett enda förrän jag hade en gård att ha dem på, en inkomst som finansierade dem och tid över. Klart det tar tid men det är ju för att det är ens jävla hobby, inte ett jobb. Och hennes kalkyl är bisarr. Vi lägger typ 6.8k i månaden, det är inklusive försäkringar, sparande, jävla färskfoder och den extra elen som förbrukas. Kom igen..
Och vem i helvete sätter grisar på naturmark på Söderslätt?! De sjunker ju ner till magen så fort någon tänker fukt..
Citera
2026-06-06, 11:18
Avslutad
Jag har varit inne på hennes facebook och det är så genomskinligt att det är tiggeri verksamhet. Hur kan följarna gå på detta! Jag kan ibland vara naiv och godtrogen, men detta är otroligt. När det gäller gåvor finns det inte någon gräns när man måste skatta för gåvorna? Det måste vara mycket pengar om man bakdaterar.
Citera
2026-06-06, 12:51
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag har varit inne på hennes facebook och det är så genomskinligt att det är tiggeri verksamhet. Hur kan följarna gå på detta! Jag kan ibland vara naiv och godtrogen, men detta är otroligt. När det gäller gåvor finns det inte någon gräns när man måste skatta för gåvorna? Det måste vara mycket pengar om man bakdaterar.

Kan bara hålla med!
Jag var också inne och kollade en stund på Facebook och man blir både förundrad och förbluffad.
Att människor 2026 är så otroligt naiva och korkade att de inte genomskådar detta är faktiskt helt otroligt!

En dag skrev hon att maten för djuren kostade 5000 kronor i veckan och några dagar senare skrev hon att djuren kostar 32 000 i månaden och allt förväntar hon sig att givmilda och vänliga människor ska bidra med. Helt sanslöst!
Citera
2026-06-06, 13:01
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli

Verkar som vi kan gå tillbaka minst 10 år tillbaka med beteendet. Långt innan Malvadals Grisfristad uppstod. Jag har fått berättat till mig angående orsaken till varför hennes f.d. vänner bröt med henne strax runt pandemin 2020. Handlade bland annat om pengar.
Citera
2026-06-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Verkar som vi kan gå tillbaka minst 10 år tillbaka med beteendet. Långt innan Malvadals Grisfristad uppstod. Jag har fått berättat till mig angående orsaken till varför hennes f.d. vänner bröt med henne strax runt pandemin 2020. Handlade bland annat om pengar.

Kan du berätta mer om det? Hittar bara hennes egna kryptiska inlägg
Citera
2026-06-06, 15:24
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannanas
Kan du berätta mer om det? Hittar bara hennes egna kryptiska inlägg

Tidigare i tråden har jag skrivit om hennes ex-partners, Martina, och en som hette Emil. Hon hängde ut båda dessa som våldsamma och kontrollerande. Lade ut bilder som skulle dokumentera misshandel av henne.

Vet att i Martinas fall var nog bråken åt båda håll, men oklart om någon faktiskt slog, jag tror det är efterhandskonstruktion. Jag har fått berättat för mig av en som känner båda, dock inte längre, att Martina ska ha skänkt rejäla belopp från hennes besparingar till Michelle och deras aktivism. Var samma veva när Michelle gick ut med att alla kunde sponsra henne ekonomiskt för ägna sig heltid åt djurrättsaktivism. Hon hakade på trenden som pågick då, grejen var ju den att de mer seriösa veganer/djur/miljöaktivister som ägnade sig åt detta redovisade nitiskt varenda liten krona som kom in, det gjorde inte Michelle.
Sen kan jag tycka grejen med sponsra enskilda för aktivism, oavsett vilken, blir skev. Ska man driva fram förändring kräver det att alla är delaktiga, inte enskilda, inte ett system där folk kan betala tionde för sina "synder".

Innan Martina så var hon ihop med någon skepparnisse. De i ett större gäng, Martina var bland annat med, åkte till Thailand. Här började Michelles tankar om få betalt som aktivist riktigt dra igång. Vet att flera i gruppen avrådde beteendet, iaf vad jag fått berättat men det skapade rätt långa bråk.
Emil eller vad han heter, verkar vara en rätt sjysst snubbe, hängdes ut som våldsam, fastän inte var det. Sen när det kom fram att inget stämde och hans liv var spillror, då fortsatte livet som vanligt. Tog lång tid för honom att bli sig själv. Han finns inte på internet sen dess.

Källorna kommer från andra veganer med insyn i hennes beteende. Sen klart, finns väl alltid två eller fler sanningar av samma händelse.

Detta ska ha skett före pandemin eller i tät anslutning till den. Så 2018-2020.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-06-06 kl. 15:27.
Citera
2026-06-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Tidigare i tråden har jag skrivit om hennes ex-partners, Martina, och en som hette Emil. Hon hängde ut båda dessa som våldsamma och kontrollerande. Lade ut bilder som skulle dokumentera misshandel av henne.

Vet att i Martinas fall var nog bråken åt båda håll, men oklart om någon faktiskt slog, jag tror det är efterhandskonstruktion. Jag har fått berättat för mig av en som känner båda, dock inte längre, att Martina ska ha skänkt rejäla belopp från hennes besparingar till Michelle och deras aktivism. Var samma veva när Michelle gick ut med att alla kunde sponsra henne ekonomiskt för ägna sig heltid åt djurrättsaktivism. Hon hakade på trenden som pågick då, grejen var ju den att de mer seriösa veganer/djur/miljöaktivister som ägnade sig åt detta redovisade nitiskt varenda liten krona som kom in, det gjorde inte Michelle.
Sen kan jag tycka grejen med sponsra enskilda för aktivism, oavsett vilken, blir skev. Ska man driva fram förändring kräver det att alla är delaktiga, inte enskilda, inte ett system där folk kan betala tionde för sina "synder".

Innan Martina så var hon ihop med någon skepparnisse. De i ett större gäng, Martina var bland annat med, åkte till Thailand. Här började Michelles tankar om få betalt som aktivist riktigt dra igång. Vet att flera i gruppen avrådde beteendet, iaf vad jag fått berättat men det skapade rätt långa bråk.
Emil eller vad han heter, verkar vara en rätt sjysst snubbe, hängdes ut som våldsam, fastän inte var det. Sen när det kom fram att inget stämde och hans liv var spillror, då fortsatte livet som vanligt. Tog lång tid för honom att bli sig själv. Han finns inte på internet sen dess.

Källorna kommer från andra veganer med insyn i hennes beteende. Sen klart, finns väl alltid två eller fler sanningar av samma händelse.

Detta ska ha skett före pandemin eller i tät anslutning till den. Så 2018-2020.

Därefter hamnade hon i identitetskris och gick från att hata allt vad bönder hette till att börja dejta en mjölkbonde och bli kompis med så många djurbilschaufförer som möjligt, innan hon knöt kontakt med Sandra och i princip tog över hennes gård.

Hittade ett gammalt inlägg på hennes Instagram där hon skriver detta :

"Eftersom ni på Scan verkar ha full koll på mig så kan jag lika gärna skriva rakt ut här istället för att försöka få tag på någon av er.
Det ni tror ni vet stämmer inte. Visst har jag pratat med vissa av chaufförerna men inte den person ni anser att jag har mest med att göra. Det är snarare så att det är nästan honom jag har haft minst kontakt med, så låt denne vara. Snälla. Och även om det vore sant, vilka är ni att ha kontroll över vad de gör på sin fritid?
Jag förstår inte hur ni inte kan koppla att det var de vänliga människorna, de som var villiga och öppna nog för en trevligare dialog och att behandla den andra (även om det är en person med andra åsikter än en själv) med respekt som fick mig att sluta göra det jag gjorde vid ert område. Så om det är folk som ni upptäcker har haft kontakt med mig så borde ni snarare TACKA dom istället för någonting annat. Speciellt han som jag brukar ta en öl med då och då på haket i stan (ja, ni vet vem det är). En av de absolut bästa människorna jag vet. Han har mycket skuld till att jag slutade vara jobbig för er. Ge honom löneförhöjning vetja.
Jag har ingen baktanke med det jag gör nu. Jag upptäckte att jag kunde börja läka och må bra igen när jag fick bra bemötanden av sådana människor som jag trodde skulle behandla mig illa. Och ja, mitt nyfunna lastbilsintresse är på riktigt. Träffar jag folk från er bransch ute på truck meets så är det inte er ensak vad vi pratar om eller gör. Men det är ofta deras arbete och vad de gör inte ens kommer på tal. Vi bara umgås och har trevligt. Så nej, jag har ingen uttänkt plan med detta. Jag bara måste få göra det jag mår bra av för att kunna komma över mycket gammal skit.
Kan vi bara sluta hata varandra?"

Jag får riktigt kusliga vibbar när jag tänker på den där whiteboardtavlan hon hade i stallet på Önnestad. Bilden finns länkad tidigare i tråden. Jag har kollat upp flertalet namn på listan och zoomar man så ser man noteringar bredvid namnen, som "träffa igen" eller "få ut två"
Gemensam nämnare med alla är att dom jobbar med grisar, antingen genom att föda upp eller transportera. Vem fan har en mindmap hemma med över 20 personer uppskrivna på??
Jag blir inte klok men det ger mig kalla kårar. Den här människan är inte frisk och gör inget annat än att lura och bedra..!
Citera
2026-06-06, 19:58
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Jag får riktigt kusliga vibbar när jag tänker på den där whiteboardtavlan hon hade i stallet på Önnestad. Bilden finns länkad tidigare i tråden. Jag har kollat upp flertalet namn på listan och zoomar man så ser man noteringar bredvid namnen, som "träffa igen" eller "få ut två"
Gemensam nämnare med alla är att dom jobbar med grisar, antingen genom att föda upp eller transportera. Vem fan har en mindmap hemma med över 20 personer uppskrivna på??
Jag blir inte klok men det ger mig kalla kårar. Den här människan är inte frisk och gör inget annat än att lura och bedra..!

Hon är läskig och kuslig på riktigt och verkar vara extremt manipulativ!
Den tavlan visar klart och tydligt att det är lika ödsligt mellan öronen som i Gobi- och Kalahariöknen tillsammans och att hon utnyttjar alla hon kan....
Antar att många som tömt sin säd i henne ångrar sig, när antingen fjäsk, krav eller smutskastning kommer efteråt. Jag får också kalla kårar över vilken falsk människa hon är som uppenbarligen använder musen och Facebook för att lura allt och alla.
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-06 kl. 20:03.
Citera
2026-06-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Hon är läskig och kuslig på riktigt och verkar vara extremt manipulativ!
Den tavlan visar klart och tydligt att det är lika ödsligt mellan öronen som i Gobi- och Kalahariöknen tillsammans och att hon utnyttjar alla hon kan....
Antar att många som tömt sin säd i henne ångrar sig, när antingen fjäsk, krav eller smutskastning kommer efteråt. Jag får också kalla kårar över vilken falsk människa hon är som uppenbarligen använder musen och Facebook för att lura allt och alla.

Ja herregud !
Just nu pågår diskussion mellan henne och en annan grisägare om att hon verkar vara okompetent att hålla grisar då hon har svårt att behandla dem korrekt.
Hon ursäktar sig med att grisen väger 400 kg och därför han bara kan få en spruta istället för två som han skulle behöva. Hennes förra minigrisar (kanske den stora med, men inte fått det bekräftat) dog av rödsjuka. Det hade kunnat förhindrats om hon vaccinerat dom. En sån simpel sak.
Citera
2026-06-06, 23:00
Medlem
Jag såg ett inlägg i gruppen Veganer i Skåne på Facebook idag och det Michelle skrev där gjorde att det knöt sig i magen på mig.
Hon har otaliga gånger hävdat att hon minsann inte hade så mycket med Gotlands Djurfristad att göra, att hon bara gjort två korta besök typ.
Men här ska ni få läsa hur hon i mars 2023 lyfter Lena till skyarna.
Det jag kommer feta i texten gör mig orolig på riktigt. Orolig för hennes djur. Hur länge går hennes djur med eventuella skador eller dålig hälsa om innan veterinären kontaktas???
Varnar för lång text med Ville att ni får se det i sin helhet.
Om M får för sig att radera inlägget så är det ok, jag har skärminspelat det, i sin helhet.
”Det var så lite så M. Jag har det sparat.”

Veganer i Skåne
2 mars 2023
Michelle Berghäll
” Jag har varit helt själv med alla tjugonio djuren här på vår gård i fem dagar nu och jag är HELT SLUT.

Hur tror ni att Lena på Gotlands djurfristad kände när hon SÅ ofta var helt själv med TVÅHUNDRA djur, då volontärer helt sonika bara stack eller hon inte kunde hitta djurkunniga att hjälpa till.
Tror människor på riktigt att djuren blev vanskötta på grund av att hon är en elak människa? Hon blev svartmålad av hela veganrörelsen för att hon helt enkelt inte hade kraften nog att ta hand om alla. HJÄLPTE VEGANER henne när hon behövde hjälp?
Nej, visst. Bränn henne på bål istället.

Det som hände Lena är någonting som absolut ingen människa ska behöva gå igenom. Hon såg sina barn bli mördade framför ögonen på henne av Länsstyrelsen och därefter så hängde veganrörelsen ut henne som en häxa.

Jag önskar att alla som har satt en stämpel på henne som en hemsk människa kommer hit och tar hand om alla tjugonio djuren här ensam en vecka och sen tar sig en funderare på hur det är att ta hand om tvåhundra djur helt på egen hand. En period gjorde hon det till och med med BRUTET BEN. Hon var uppe och jobbade med djuren hela nätterna utöver det vanliga arbetet på dagarna. Gav de sjuka mediciner och stretchade och masserade de som behövde det.

Jag har aldrig träffat på någon så kunnig på djur, och speciellt får, som vad Lena är. Men balansen mellan att ge djur en extra chans när de är dåliga eller att låta dom somna in är svår att gå på. Ska man döda dom direkt när de uppvisar hälta? Då är man inte bättre än djurindustrierna, eller hur? Men låter man dom gå med hälta så blir man kallad djurplågare? Hur ska vi göra med sådana djur? Ska man inte ge dessa individer en chans?
På alla gårdar finns det sjuka och skadade djur, för det är sånt som händer. Det är vi alla medvetna om, eller hur? Och Gotlands djurfristad var ingen skillnad. Men kanske hade det varit bättre att dödat djuren så fort de blev sjuka och halta?

De två minigrisarna som det blev sånt rabalder om som sedan åkte till en annan djurfristad (som ÄÄLSKAR att hata på andra djurfristäder och hittar fel på alla andra förutom sig själva) var inte ens Lenas djur. Hon bad ägaren att hämta Gotte och Bengt såå många gånger för att de inte gick att hantera och därmed inte gick att klippa klövarna på och att de rymde in till fodret hela tiden. De var inte Lenas djur utan en kvinna som bett om att ”få lämna dom där ett tag”.

INGEN hade kunnat hantera tvåhundra djur själv. Hon behövde HJÄLP, inte bli uthängd som en djurplågare.
Vidrigt beteende av djurrättsrörelsen. Den som ska ifrågasätta system som utnyttjar djur (vilken Länsstyrelsen är en del av) men litar BLINT på Länsstyrelsen när de säger att Lena vanvårdade djur.
Hur alla kastade ut henne och svartmålade henne är vidrigt. Detta har drivit henne till att försöka avsluta sitt liv och jag har känt mig så extremt hjälplös när jag inte har kunnat hjälpa min vän bättre.

Jag har varit helt slut av att ta hand om nästintill trettio djur själv i ett par dagar. Tänk hur Lena slet i så många ÅR. Hon förtjänar guld och gröna skogar och ro i själen. Istället så fick hon tiotusentals knivhugg i ryggen.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in