Citat:
Ursprungligen postat av
Yohannanas
Kan du berätta mer om det? Hittar bara hennes egna kryptiska inlägg
Tidigare i tråden har jag skrivit om hennes ex-partners, Martina, och en som hette Emil. Hon hängde ut båda dessa som våldsamma och kontrollerande. Lade ut bilder som skulle dokumentera misshandel av henne.
Vet att i Martinas fall var nog bråken åt båda håll, men oklart om någon faktiskt slog, jag tror det är efterhandskonstruktion. Jag har fått berättat för mig av en som känner båda, dock inte längre, att Martina ska ha skänkt rejäla belopp från hennes besparingar till Michelle och deras aktivism. Var samma veva när Michelle gick ut med att alla kunde sponsra henne ekonomiskt för ägna sig heltid åt djurrättsaktivism. Hon hakade på trenden som pågick då, grejen var ju den att de mer seriösa veganer/djur/miljöaktivister som ägnade sig åt detta redovisade nitiskt varenda liten krona som kom in, det gjorde inte Michelle.
Sen kan jag tycka grejen med sponsra enskilda för aktivism, oavsett vilken, blir skev. Ska man driva fram förändring kräver det att alla är delaktiga, inte enskilda, inte ett system där folk kan betala tionde för sina "synder".
Innan Martina så var hon ihop med någon skepparnisse. De i ett större gäng, Martina var bland annat med, åkte till Thailand. Här började Michelles tankar om få betalt som aktivist riktigt dra igång. Vet att flera i gruppen avrådde beteendet, iaf vad jag fått berättat men det skapade rätt långa bråk.
Emil eller vad han heter, verkar vara en rätt sjysst snubbe, hängdes ut som våldsam, fastän inte var det. Sen när det kom fram att inget stämde och hans liv var spillror, då fortsatte livet som vanligt. Tog lång tid för honom att bli sig själv. Han finns inte på internet sen dess.
Källorna kommer från andra veganer med insyn i hennes beteende. Sen klart, finns väl alltid två eller fler sanningar av samma händelse.
Detta ska ha skett före pandemin eller i tät anslutning till den. Så 2018-2020.