Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Aldrig träffat en brukare som utmärkt sig som smartare än genomsnittet.
Däremot folk som varit väldigt begåvade som tonåringar som totalt gått ner sig. Man trodde att de skulle bli läkare etc. Med de betyg de hade med sig från högstadiet.
Men det blev bartender, städare, äldrevård etc..
Kan bara instämma.
Sedan förekommer beroendeproblematiken, som är genetisk i stor grad, i större utsträckning hos folk med lågt IQ.
Det finns säkert mängder med intellektuella person som provat en drog någon gång på en fest, men bland dom som blir helt fast och behöver sin dagliga dos/injektion så ser man en helt annan personlighetstyp.