2026-06-05, 22:00
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är nog lite individuellt vilka kvinnor man attraherar. Jag hade en kompis som var en "negressmagnet" just svarta kvinnor drogs till av någon orsak. Själv var han sällan lika intresserad av dem. Själv tycks jag vara en "kommunistmagnet" som av någon okänd anledning brukar attrahera konstnärliga kommunistbrudar, alltså den typ många här på Flashback brukar älska att hata. Men de brukar faktiskt vara väldigt trevliga tjejer, dock oftast inga jag tänder på. Så du kanske är en magnet för kvinnor från andra europeiska länder?

En del av de som flyttar till Sverige, åtminstone från andra europeiska länder, förefaller ha någon naturromantisk dröm om Sverige och svenskar. Jag har t.ex. hört det från den del tyskar. Något om det vilda naturliga djupa skogarna i norr, en röd stuga i skogen där man kan klara sig själv och vara ett med naturen och undslippa det hektiska storstadslivet. Och tydligen associerar de just dig med det också, du kanske ser ut som en "skogsmulle" i deras ögon?

Men gillar du dem tillbaka tycker jag du ska fokusera lite extra på att presentera dig själv på det viset. Kanske t.ex. ta dem på en dejt till någon vacker skärgårdsö eller gå ut i skogen och plocka svamp och bär med dem och kanske av en "tillfällighet" finna en vacker sjö ni kan ta ett svalkande nakenbad tillsammans i.

Jag hade gärna bytt med dig, tänk så mycket kul saker jag kunnat gjort med det. Själv är jag urless på att gå på något jävla konstvernissage med rödhåriga tjejer med näsring, palestinasjal och t-shirt med Che Guevara dricka rödvin och höra poesi om världens sociala orättvisor och livets förgänglighet uppläst av någon missuppfattad kulturkofta som tror sig vara djup... urk!

Nu är jag ju gift med en trevlig engelsk kvinna så någon byteshandel måste jag tyvärr avböja. Men jag tror du har rätt i att det är en framgångsfaktor i att ”matcha” utlänningars förväntan på ens hemland. Hade jag varit singel hade jag nog varit mycket attraherad av en sydamerikansk kvinna om hon uppfyllde stereotyperna kring att vara grym på dansa, ha ett eldigt temperament och grilla stora köttstycken varje helg.
Berätta mer om Negressmagneten! Vad är din hypotes till varför just afrikanska kvinnor blir tjusade i honom, du måste ju ha någon aning.
Citera
2026-06-05, 22:25
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Nu är jag ju gift med en trevlig engelsk kvinna så någon byteshandel måste jag tyvärr avböja. Men jag tror du har rätt i att det är en framgångsfaktor i att ”matcha” utlänningars förväntan på ens hemland. Hade jag varit singel hade jag nog varit mycket attraherad av en sydamerikansk kvinna om hon uppfyllde stereotyperna kring att vara grym på dansa, ha ett eldigt temperament och grilla stora köttstycken varje helg.
Berätta mer om Negressmagneten! Vad är din hypotes till varför just afrikanska kvinnor blir tjusade i honom, du måste ju ha någon aning.

Väldigt social, rätt glad och lättsam, pratar först och tänker sen (eller inte alls är nog tyvärr det vanligaste om man ska vara helt ärlig).

Men vi har pratat om det och kommit fram til att det förmodligen snarare är utseendet än personligheten de nog dras till.

Han är lång som fan, runt 2 meter, blont hår, blå ögon. Ett väldigt sterotypiskt svenskt/nordeuropeiskt utseende kan man nog beskriva det som.

Tydligen är det främst negresser som nyligen kommit till Sverige, inte de som är uppväxta här, som dras till honom. Så de tycker nog han ser exotisk ut eller nåt.
Citera
2026-06-05, 22:36
Medlem
Det är faktiskt udda. Svenska män är populära utomlands men på hemmaplan verkar vi inte alls omtyckta av våra egna kvinnor.
Citera
2026-06-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jovisst, få i absoluta siffror men på gruppnivå är vi nog mycket mer händiga än populationen som kvinnorna jämför med. Du får ju ha i åtanke att de (västerländska) kvinnor som flyttar till Sverige oftast är välutbildad medelklass från storstäder. Du och jag är garanterat bättre lämpade än att bygga en båt än deras tidigare dejter i New York, Paris, Rom eller Madrid.
Man bildar inte par på gruppnivå utan med individer.
Citera
2026-06-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det är nog rätt få svenska män som kan bygga båtar idag. Eller hus.

Jasså? jag vet många. Kanske handlar det om att du inte har någon kontakt med normala svenska män ?
Citera
2026-06-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Jasså? jag vet många. Kanske handlar det om att du inte har någon kontakt med normala svenska män ?
Hur många svenska båtbyggare finns det och känner du alla? Det är inte något den normala svenska mannen kan. Det är ett specialintresse.
Citera
2026-06-06, 10:24
Medlem
Citat:
Hur många svenska båtbyggare finns det och känner du alla? Det är inte något den normala svenska mannen kan. Det är ett specialintresse.

Jaha jag tänkte mer på allmänt händiga män som kan hantera en hammare och förstå hur man bygger en altan till exempel. Menade bara att det ligger i vårat dna att redan vikingarna var händiga och kunde bygga hållbara båtar.
Citera
2026-06-06, 10:28
Medlem
Citat:
Jaha jag tänkte mer på allmänt händiga män som kan hantera en hammare och förstå hur man bygger en altan till exempel. Menade bara att det ligger i vårat dna att redan vikingarna var händiga och kunde bygga hållbara båtar.
Man blir ju inte ihop med någons dna utan det är individens kunskaper som avgör, inte vad deras förfäder kunde. Sedan tror jag inte alla vikingar kunde bygga båtar, det var nog ett yrke för vissa redan då. Så då vet man inte om det finns båtbyggar-dna eller odlings-dna eller resa-runt-och-plundra-och-våldta-dna man får när man gängar sig med en ättling till vikingar.
Citera
2026-06-06, 10:51
Medlem
Citat:
Man blir ju inte ihop med någons dna utan det är individens kunskaper som avgör, inte vad deras förfäder kunde. Sedan tror jag inte alla vikingar kunde bygga båtar, det var nog ett yrke för vissa redan då. Så då vet man inte om det finns båtbyggar-dna eller odlings-dna eller resa-runt-och-plundra-och-våldta-dna man får när man gängar sig med en ättling till vikingar.

Jag som gick runt och trodde att alla kunde bygga båtar. Glöm inte bimbo-dna ligga runt och spela dum men det kanske är individens kunskap som avgör där.
Citera
2026-06-06, 10:54
Medlem
Citat:
Jag som gick runt och trodde att alla kunde bygga båtar. Glöm inte bimbo-dna ligga runt och spela dum men det kanske är individens kunskap som avgör där.
Över till den viktigaste frågan: Kan du bygga en båt? Eller ett hus?
Citera
2026-06-06, 10:55
Medlem
Citat:
Över till den viktigaste frågan: Kan du bygga en båt? Eller ett hus?

Nej, jag är ju inte ens en man.
Citera
2026-06-06, 10:56
Medlem
Citat:
Nej, jag är ju inte ens en man.
Haha ok. Men du kan nog lära dig om du vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in