Citat:
Ursprungligen postat av
Smutz
Tjena alla monsterdiggare.
Jag har själv i mitt liv främst haft ihop det med utländska kvinnor, inget jätteexotiskt utan damer från Finland, Frankrike och England. Hon från Finland hade bott länge i Sverige och var ju redan från en närliggande kultur så vi bortser från henne just nu. De från Frankrike och England har dock ganska stort överlapp i vad de sagt att de dragits till hos mig.
Det har inte haft någonting att göra med svensk jämställdhet, pappamånader eller dylikt, det tycker de mest är töntigt. Däremot har de alla uttryckt att de gillar hur svenska män är lugna, trygga och kan bita ihop och göra jobbiga saker utan att gnälla. Särskilt den franska tyckte att män från hennes hemland pratar för mycket och gör för lite.
Det som mest stod ut var hur de reagerade på väldigt basal ”vildmarksvana”. Jag är född och uppvuxen i stan och relativt oduglig i skogen. Jag kan dock såklart identifiera de vanliga ätbara svamparna och plockar gärna med mig lite harsyra, blåbär, späda nässelblad eller fläder om vi är ute på en promenad.
Att kunna samla på sig vilda ätbarheter i skogen och använda i köket har flera uttryckt att de tyckte var mycket speciellt och lite sexigt rent av.
Men allt det här är ju rent anekdotiskt så jag vill gärna höra från er kvinnor från andra kulturer och er svenska män som har relationer med sådana kvinnor; vad är egentligen det mest attraktiva med svenska män?
Det är nog lite individuellt vilka kvinnor man attraherar. Jag hade en kompis som var en "negressmagnet" just svarta kvinnor drogs till av någon orsak. Själv var han sällan lika intresserad av dem. Själv tycks jag vara en "kommunistmagnet" som av någon okänd anledning brukar attrahera konstnärliga kommunistbrudar, alltså den typ många här på Flashback brukar älska att hata. Men de brukar faktiskt vara väldigt trevliga tjejer, dock oftast inga jag tänder på. Så du kanske är en magnet för kvinnor från andra europeiska länder?
En del av de som flyttar till Sverige, åtminstone från andra europeiska länder, förefaller ha någon naturromantisk dröm om Sverige och svenskar. Jag har t.ex. hört det från den del tyskar. Något om det vilda naturliga djupa skogarna i norr, en röd stuga i skogen där man kan klara sig själv och vara ett med naturen och undslippa det hektiska storstadslivet. Och tydligen associerar de just dig med det också, du kanske ser ut som en "skogsmulle" i deras ögon?
Men gillar du dem tillbaka tycker jag du ska fokusera lite extra på att presentera dig själv på det viset. Kanske t.ex. ta dem på en dejt till någon vacker skärgårdsö eller gå ut i skogen och plocka svamp och bär med dem och kanske av en "tillfällighet" finna en vacker sjö ni kan ta ett svalkande nakenbad tillsammans i.
Jag hade gärna bytt med dig, tänk så mycket kul saker jag kunnat gjort med det. Själv är jag urless på att gå på något jävla konstvernissage med rödhåriga tjejer med näsring, palestinasjal och t-shirt med Che Guevara dricka rödvin och höra poesi om världens sociala orättvisor och livets förgänglighet uppläst av någon missuppfattad kulturkofta som tror sig vara djup... urk!