2026-06-04, 21:56
Medlem
Smutzs avatar
Tjena alla monsterdiggare.

Jag har själv i mitt liv främst haft ihop det med utländska kvinnor, inget jätteexotiskt utan damer från Finland, Frankrike och England. Hon från Finland hade bott länge i Sverige och var ju redan från en närliggande kultur så vi bortser från henne just nu. De från Frankrike och England har dock ganska stort överlapp i vad de sagt att de dragits till hos mig.

Det har inte haft någonting att göra med svensk jämställdhet, pappamånader eller dylikt, det tycker de mest är töntigt. Däremot har de alla uttryckt att de gillar hur svenska män är lugna, trygga och kan bita ihop och göra jobbiga saker utan att gnälla. Särskilt den franska tyckte att män från hennes hemland pratar för mycket och gör för lite.

Det som mest stod ut var hur de reagerade på väldigt basal ”vildmarksvana”. Jag är född och uppvuxen i stan och relativt oduglig i skogen. Jag kan dock såklart identifiera de vanliga ätbara svamparna och plockar gärna med mig lite harsyra, blåbär, späda nässelblad eller fläder om vi är ute på en promenad.

Att kunna samla på sig vilda ätbarheter i skogen och använda i köket har flera uttryckt att de tyckte var mycket speciellt och lite sexigt rent av.

Men allt det här är ju rent anekdotiskt så jag vill gärna höra från er kvinnor från andra kulturer och er svenska män som har relationer med sådana kvinnor; vad är egentligen det mest attraktiva med svenska män?
Citera
2026-06-04, 22:39
Medlem
Framgång och pengar.
Citera
2026-06-04, 22:41
Medlem
En enda sak, PENGAR och ett bekvämt liv.. Nej ingen kommer vilja "genuint" vara intresserad av dina intressen. Du får höra om hon är öppen för intressen.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-06-04 kl. 22:43.
Citera
2026-06-04, 22:47
Medlem
pn222jws avatar
Som kille - att vi är lättförförda.
Citera
2026-06-04, 23:01
Medlem
Om man kommer från en högljudd kultur, med mycket macho, kaxiga män
Så kanske en lugn svensk man, med pengar, kan uppfattas som trygg
Kan inte komma på mycket annat
Maten och språket kan det i alla fall inte vara
Såvida man inte är fixerad vid köttbullar
Citera
2026-06-04, 23:03
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
bra inlägg, detta behöver sägas oftare,

Skulle man tro MSM som pumpar ut manshat 24/7, särskilt avsky mot etniskt savenska män skulle man tro att svenska män är de värsta talibanerna på jorden. En politiker sa en gång att svenska män var lika illa som talibaner.

Men svenska män är överlag stabila, inte lika lättkränkta och kvinnoföraktande som de från mellanöstern, inte lika hetsiga som de runt medelhavet, inte lika självgoda som amerikaner. Även britter har en påfrestande grandios självbild ofta.
Citera
2026-06-04, 23:22
Medlem
Smutzs avatar
Jo jag förstår såklart att för vissa kvinnor från fattiga länder handlar det framförallt om att få ekonomisk trygghet för sig själv och sina barn. Kanske även skicka hem pengar till föräldrarna hemma i byn.

Men många kvinnor behöver inte en svensk man för sin försörjning utan kan ordna det med en landsman utan problem. Det är ju dem som är intressanta, varför väljer de en svensk man?
Citera
2026-06-04, 23:53
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Om man kommer från en högljudd kultur, med mycket macho, kaxiga män
Så kanske en lugn svensk man, med pengar, kan uppfattas som trygg
Kan inte komma på mycket annat
Maten och språket kan det i alla fall inte vara
Såvida man inte är fixerad vid köttbullar

Kanske kvinnorna attraheras av en man med tjockt, glansigt hår, klara vackra ögon, vita tänder, bröstmuskler och magrutor, smal midja, välformade lår och rund fin rumpa? Vackra händer är viktigt säger de ofta..
Citera
2026-06-04, 23:56
Medlem
GoPojkes avatar
Du har nog fått för dig att svenska tjejer är normala. Det blir lätt så om man är uppväxt i Sverige. Jämför man internationellt sett är det svenska tjejer som är avvikande som inte har något intresse av killar.
Citera
2026-06-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jo jag förstår såklart att för vissa kvinnor från fattiga länder handlar det framförallt om att få ekonomisk trygghet för sig själv och sina barn. Kanske även skicka hem pengar till föräldrarna hemma i byn.

Men många kvinnor behöver inte en svensk man för sin försörjning utan kan ordna det med en landsman utan problem. Det är ju dem som är intressanta, varför väljer de en svensk man?

För att många svenska män är attraktiva, stabila, trygga, lugna, relativt jämställda, har humor, charm. Osv. Flertalet Svenska kvinnor föredrar ju också svenska män.
Citera
2026-06-05, 00:18
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoPojke
Du har nog fått för dig att svenska tjejer är normala. Det blir lätt så om man är uppväxt i Sverige. Jämför man internationellt sett är det svenska tjejer som är avvikande som inte har något intresse av killar.
Ja, det är sant.

Åker du utomlands så viskas det i öronen om dig.

Du blir attackerad av kvinnor och de hoppar på dig. De säger "hej" och blinkar med ögonen för att försöka koppla ditt lagom med deras extrema sociala liv. Svensken faller ofta paff ut men några förstår och tar det vidare.

Kan man ro för vad man attraheras av och vad är inte sexigt om att inte stå för det man känner genom att göra det känt?
Citera
2026-06-05, 05:53
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Tjena alla monsterdiggare.

Jag har själv i mitt liv främst haft ihop det med utländska kvinnor, inget jätteexotiskt utan damer från Finland, Frankrike och England. Hon från Finland hade bott länge i Sverige och var ju redan från en närliggande kultur så vi bortser från henne just nu. De från Frankrike och England har dock ganska stort överlapp i vad de sagt att de dragits till hos mig.

Det har inte haft någonting att göra med svensk jämställdhet, pappamånader eller dylikt, det tycker de mest är töntigt. Däremot har de alla uttryckt att de gillar hur svenska män är lugna, trygga och kan bita ihop och göra jobbiga saker utan att gnälla. Särskilt den franska tyckte att män från hennes hemland pratar för mycket och gör för lite.

Det som mest stod ut var hur de reagerade på väldigt basal ”vildmarksvana”. Jag är född och uppvuxen i stan och relativt oduglig i skogen. Jag kan dock såklart identifiera de vanliga ätbara svamparna och plockar gärna med mig lite harsyra, blåbär, späda nässelblad eller fläder om vi är ute på en promenad.

Att kunna samla på sig vilda ätbarheter i skogen och använda i köket har flera uttryckt att de tyckte var mycket speciellt och lite sexigt rent av.

Men allt det här är ju rent anekdotiskt så jag vill gärna höra från er kvinnor från andra kulturer och er svenska män som har relationer med sådana kvinnor; vad är egentligen det mest attraktiva med svenska män?

Det är nog lite individuellt vilka kvinnor man attraherar. Jag hade en kompis som var en "negressmagnet" just svarta kvinnor drogs till av någon orsak. Själv var han sällan lika intresserad av dem. Själv tycks jag vara en "kommunistmagnet" som av någon okänd anledning brukar attrahera konstnärliga kommunistbrudar, alltså den typ många här på Flashback brukar älska att hata. Men de brukar faktiskt vara väldigt trevliga tjejer, dock oftast inga jag tänder på. Så du kanske är en magnet för kvinnor från andra europeiska länder?

En del av de som flyttar till Sverige, åtminstone från andra europeiska länder, förefaller ha någon naturromantisk dröm om Sverige och svenskar. Jag har t.ex. hört det från den del tyskar. Något om det vilda naturliga djupa skogarna i norr, en röd stuga i skogen där man kan klara sig själv och vara ett med naturen och undslippa det hektiska storstadslivet. Och tydligen associerar de just dig med det också, du kanske ser ut som en "skogsmulle" i deras ögon?

Men gillar du dem tillbaka tycker jag du ska fokusera lite extra på att presentera dig själv på det viset. Kanske t.ex. ta dem på en dejt till någon vacker skärgårdsö eller gå ut i skogen och plocka svamp och bär med dem och kanske av en "tillfällighet" finna en vacker sjö ni kan ta ett svalkande nakenbad tillsammans i.

Jag hade gärna bytt med dig, tänk så mycket kul saker jag kunnat gjort med det. Själv är jag urless på att gå på något jävla konstvernissage med rödhåriga tjejer med näsring, palestinasjal och t-shirt med Che Guevara dricka rödvin och höra poesi om världens sociala orättvisor och livets förgänglighet uppläst av någon missuppfattad kulturkofta som tror sig vara djup... urk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in