2026-06-04, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Tänkt på det? Absolut. Fokuserat på det? Verkligen inte. I alla fall inte investeringsvärdet eller målarens bakgrund. Jag kan inte heller påstått att jag skulle ha fokuserat på tekniken, men liksom - om man kollar på en Monet eller van Gogh så är det svårt att inte ta det i åtanke. Skulle dock inte påstå att tekniken nödvändigtvis påverkar min upplevelse. Det verkar som ett alldeles för autistiskt sett att avnjuta konst på.

Håller med dig i mångt och mycket, förutom konstnärens bakgrund. Tycker det fördjupar upplevelsen av verken att veta konstnärens historia.
Citera
2026-06-04, 20:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Håller med dig i mångt och mycket, förutom konstnärens bakgrund. Tycker det fördjupar upplevelsen av verken att veta konstnärens historia.
Det är klart att det kan tillföra en extra dimension och i vissa fall hjälpa en att förstå konstnärens perspektiv. Men det är som sagt verkligen inget jag fokuserar på. Eller rättare sagt; Jag tycker inte bättre om ett konstverk för att konstnären har en kreddig bakgrund. Eller sämre.
Citera
2026-06-06, 09:49
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Förklara då vänligen varför det är ok att använda ordet bonnläpp (som du gör) men inte neger.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta har jag redan bemött flertalet gånger.

Vad är dina tankar kring TS?
Jag har också bett henne svara på denna fråga och fått samma svar som är inget svar.
Det är lite som med resten av feministerna, såfort man ber om ett logiskt svar börjar okvädesorden och kränkningsförösken hagla.
Märkligt för någon som är så delaktig i debatten men aldrig kan ge svar som motiverar tyckandet, men som sagt titta på hennes inlägg och det är den ena kränkningen efter den andra när hon ombeds motivera/förklara sin ståndpunkt.
Hon har t.o.m uttryckt den otroligt fördomsfulla åsikten att alla thailändare horar ut sina döttrar, om inte detta är en fördom baserat på en viss grupptillhörighet dvs HFM så är inget det.
Som vanligt har hon svar på det också där hon jämför med afrikanska länder där hon av någon anledning tror att det inte finns utbredd prostitution, människohandel och barnknullande.
Fråga henne vad som helst om negern och hon börjar svinga vildsint medans andra mörkhyade inte väcker samma respons, allt härstammar såklart från skolan där hon fått lära sig att den vita mannen är mycket dålig och att det var den vita mannen som uppfann, fångade och förslavade negerslaven.
Såfort den vita mannen inte kan ställas i dålig dager så är ämnet inte längre intressant, hur har systemet fått speciellt vagina bärare att tycka så illa om sin egen ras samtidigt som hela världen vill komma hit till den vita mannen och leva bidragsliv?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in