2026-06-02, 09:32
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja ok du, vi säger så.

Tråden handlar inte om vad du anser om svarta.
Så fort Jenny målar in sig i ett hörn så blir det tyst, gulligt att du tog åt dig om kränkningar o nedvärderande ord när du inte kan argumentera på logisk grund.
Förresten, googla på Tage Danielsson och 10 små negerpojkar, tror du hade gillat den historien, kram.
Fast skulle kunna ge mig fan på att google begravt de sökresultaten precis som med Pippis pappa.
Citera
2026-06-02, 10:00
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ja ok du, vi säger så.

Tråden handlar inte om vad du anser om svarta.
Men snälla rara Jenny, kan du inte vara så snäll och svara på den enkla frågan varför det är ok ha fördomar mot thailändare men inte negern?
Det borde finnas ett väldigt enkelt svar på detta, jag har det inte men du har det uppenbarligen. Detta svaret skulle antagligen lösa upp alla knutar vi har på tråden.
Tacksam för svar
Citera
2026-06-02, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så fort Jenny målar in sig i ett hörn så blir det tyst, gulligt att du tog åt dig om kränkningar o nedvärderande ord när du inte kan argumentera på logisk grund.
Förresten, googla på Tage Danielsson och 10 små negerpojkar, tror du hade gillat den historien, kram.
Fast skulle kunna ge mig fan på att google begravt de sökresultaten precis som med Pippis pappa.

Ok trollet

Citat:
Men snälla rara Jenny, kan du inte vara så snäll och svara på den enkla frågan varför det är ok ha fördomar mot thailändare men inte negern?
Det borde finnas ett väldigt enkelt svar på detta, jag har det inte men du har det uppenbarligen. Detta svaret skulle antagligen lösa upp alla knutar vi har på tråden.
Tacksam för svar

Jag har redan svarat på detta, flera gånger om.

Dags för dig att komma med nåt nytt, din besatthet av svarta börjar bli märklig.

Vad tänker du om TS?
Citera
2026-06-02, 20:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Tacksam för svar

För att amerikanerna säger att man inte får ha fördomar om negrer. Bonnläppar och Thailändare går bra att raljera om men var försiktig med de ömtåliga negrerna.
Citera
2026-06-02, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
För att amerikanerna säger att man inte får ha fördomar om negrer. Bonnläppar och Thailändare går bra att raljera om men var försiktig med de ömtåliga negrerna.

Nej det är inte för att amerikanarna säger att man inte får ha fördomar mot svarta. Du är så jävla omogen. Vidare, det finns väldigt många amerikaner som har fördomar mot svarta. Liksom många män här har fördomar mot kvinnor.

Jag raljerar om mycket, liksom du.

Vad är dina tankar kring TS?
Senast redigerad av Jenny9 2026-06-02 kl. 21:07.
Citera
2026-06-02, 21:05
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag vet inte. Jag är ingen konstmänniska på det sättet men efter en snabb titt på Googles bildsökning så måste jag säga att jag föredrog Klimt. Brown framstod som milt psykotisk och att hennes konst var 'busy'.

Men som sagt, jag är ingen konstmänniska. Jag gillar Monet, Rembrandt, Mondrian, Dali och Bosch. Carl Larsson också för den delen. Ganska mainstream liksom.

Ja inte jag heller är för rörigt. Gillar Dali sådär, men gillar Bosch, jätte konstigt men ändå inte rörigt. Munck, van Gogh, Leonardo. Min favorit är de Franz Marc som är djur och inte för kubistiska, men det är det enda som inte är sådant som precis alla vet om.
Citera
2026-06-02, 21:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nej det är inte för att amerikanarna säger att man inte får ha fördomar mot svarta. Du är så jävla omogen.

Jag raljerar om mycket, liksom du.

Förklara då vänligen varför det är ok att använda ordet bonnläpp (som du gör) men inte neger.
Citera
2026-06-02, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Förklara då vänligen varför det är ok att använda ordet bonnläpp (som du gör) men inte neger.

Detta har jag redan bemött flertalet gånger.

Citera
2026-06-02, 21:10
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Detta har jag redan bemött flertalet gånger.

Det har du ju inte gjort, sista gången jag försökte dra det ur dig så började du tramsa och skriva på skånska.

Så snälla rara söta lilla hjärtat, kan du inte bara förklara dig?
Citera
2026-06-02, 21:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staybound
Ja inte jag heller är för rörigt. Gillar Dali sådär, men gillar Bosch, jätte konstigt men ändå inte rörigt. Munck, van Gogh, Leonardo. Min favorit är de Franz Marc som är djur och inte för kubistiska, men det är det enda som inte är sådant som precis alla vet om.
Ja alltså, det var ju så klart bara ett axplock av det jag gillar. de Franz Marc, han som har gjort Four Foxes och Blue Horse? I så fall måste jag säga att jag har gillat det jag har sett, visste bara inte vad han hette. Enkelt men djupt eller vad man ska säga. Hade jag varit ett konstpretto så hade jag nog sagt saker som ''uttrycksfulla färger och djärva penseldrag i harmoni med djurens inneboende styrka, skönhet och dess själ'.

Men nu är jag ingen konstkännare, bara en ödmjuk avnjutare så jag nöjer mig med 'han är fan rätt nice ändå'.
Citera
2026-06-02, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Föreligger det några tydliga skillnader när det gäller konstsmak? Frun älskar tex Klimt medan jag inte gör det. Hon tycker tex att Cecily Brown är en ”snusktant” medan jag tycker att hon är fantastisk.

Hur ligger det egentligen till?

Frågade Al "how men and women look at art" och fick fram detta:

https://www.google.com/search?q=how+men+and+women+look+at+art&oq=how+men+ and+women+look+at+art&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUY OdIBCTExOTQ4ajBqN6gCFLACAfEF-e4gRE_p9Bs&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lfId=ChxjMe

Att män fokuserar mer på tekniken, målarens bakgrund och investeringsvärdet i verket - är det något ni män här känner igen er i?

Kan villigt erkänna att jag aldrig funderat på investeringsvärdet i verken när jag varit på utställningar osv.
Citera
2026-06-02, 22:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Att män fokuserar mer på tekniken, målarens bakgrund och investeringsvärdet i verket - är det något ni män här känner igen er i?
Tänkt på det? Absolut. Fokuserat på det? Verkligen inte. I alla fall inte investeringsvärdet eller målarens bakgrund. Jag kan inte heller påstått att jag skulle ha fokuserat på tekniken, men liksom - om man kollar på en Monet eller van Gogh så är det svårt att inte ta det i åtanke. Skulle dock inte påstå att tekniken nödvändigtvis påverkar min upplevelse. Det verkar som ett alldeles för autistiskt sett att avnjuta konst på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in