2026-06-02, 22:49
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja alltså, det var ju så klart bara ett axplock av det jag gillar. de Franz Marc, han som har gjort Four Foxes och Blue Horse? I så fall måste jag säga att jag har gillat det jag har sett, visste bara inte vad han hette. Enkelt men djupt eller vad man ska säga. Hade jag varit ett konstpretto så hade jag nog sagt saker som ''uttrycksfulla färger och djärva penseldrag i harmoni med djurens inneboende styrka, skönhet och dess själ'.

Men nu är jag ingen konstkännare, bara en ödmjuk avnjutare så jag nöjer mig med 'han är fan rätt nice ändå'.

Ja, jag fick också leta upp vem han var. Jag är inte pretto men älskar hur han använder orange och blått, det blir väldigt vackert för mig.
Citera
2026-06-02, 22:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staybound
Ja, jag fick också leta upp vem han var. Jag är inte pretto men älskar hur han använder orange och blått, det blir väldigt vackert för mig.
Jag gillar överlag konstnärer som använder 'djärva' färger.
Citera
2026-06-02, 23:02
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Jag gillar överlag konstnärer som använder 'djärva' färger.

Pretto!
Citera
2026-06-02, 23:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staybound
Pretto!
Du skulle bara höra vad jag skulle kunna säga om Lasse Hallströms 'Ciderhusreglerna'.
Citera
2026-06-03, 01:21
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Föreligger det några tydliga skillnader när det gäller konstsmak? Frun älskar tex Klimt medan jag inte gör det. Hon tycker tex att Cecily Brown är en ”snusktant” medan jag tycker att hon är fantastisk.

Hur ligger det egentligen till?

Varför tycker du att Cecily Brown är så bra? Och varför tycker din fru att hon är snuskig...?

Jag som kvinna är inte ett fan av Hilma - mest för att den person jag föraktat mest i hela mitt liv ääälskar Hilma.

(Redigerat! För att jag tabbade mig.)
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-06-03 kl. 02:08.
Citera
2026-06-03, 02:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Du skriver Klimt som om det inte finns en mer berömd Klimt.
Så...jag började helt sonika att inte tänka på feministernas husgud Hilma. Utan Gustav.

Varför tycker du att Cecily Brown är så bra? Och varför tycker din fru att hon är snuskig...?

Jag som kvinna är inte ett fan av Hilma - mest för att den person jag föraktat mest i hela mitt liv ääälskar Hilma.
Hilma heter af KliNT, inte KliMT.
Citera
2026-06-03, 02:07
Medlem
Citat:
Hilma heter af KliNT, inte KliMT.

Men såklart! My bad.
Citera
2026-06-03, 02:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Men såklart! My bad.
TS kan så klart ha gjort samma miss, det vet jag inte men jag förutsatte att han inte gjorde det och kommenterade därefter.
Citera
2026-06-03, 02:11
Medlem
Citat:
TS kan så klart ha gjort samma miss, det vet jag inte men jag förutsatte att han inte gjorde det och kommenterade därefter.

Haha, hmm. Nu blev allt superförvirrande! Vem avser TS?!
Citera
2026-06-03, 02:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag tänkte inte på af Klint alls men nu när du säger det så är det nog inte alls otänkbart att det var henne som han menade. Var inte alls bekant med hennes konst men den var faktiskt rätt cool. Lite psykedelisk och milt futuristisk på något sätt.
Senast redigerad av Fanten 2026-06-03 kl. 02:18.
Citera
2026-06-04, 14:18
Medlem
Citat:
Jag menar givetvis Gustav Klimt. En av världens mest berömda konstnärer
Citera
2026-06-04, 14:19
Medlem
Citat:

(Redigerat! För att jag tabbade mig.)
Jag älskar hennes målningar. Många av dem är mycket erotiska om man tittar noga.

Jag menar Gustav KliMt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in