Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Alltså, det här är en så stor del av min barndom, så jag blir väldigt nyfiken, det ska jag inte sticka under stol med. Men jag pallar inte om de wokeat sönder hela konceptet. Att det är CGI-orgier kan jag eventuellt leva med, men omotiverade they/thems och noggrer för noggrers skull, där säger skräddaren NEJ för fan! Originalrullen med Dolphan och Frank Langella kommer aldrig att slås, men det förväntar jag mig inte heller.
Nej jag känner samma sak.
Jag förväntar mig inte att "Masters of the universe" 2026 skall vara en kvalitetsfilm. Är det bara lite serietidningsfigheter i 80-tals stil så är jag nöjd. Det är nostalgi.
Men "he/him"? Sådan idioti/galenskap blir man ju enbart på dåligt humör av att se i en film där man förväntar sig underhållning. Visst, det är ett skämt. Det står "He" på "He-mans" skylt.
Men det är inte roligt. Ingenting som har med trans och pronomen att göra är roligt. Det är bara sorgligt.
Och en svart Man-at-Arms. Suck. Det som stör är ju att det är OBLIGATORISKT ÖVERALLT att göra vita karaktärer svarta. Och man undrar bara : VARFÖR.
Så tyvärr tappar man ju lusten att se filmen när de gör så här.
Får bli att se om Frank Langella i sitt livs roll som Skeletor i stället...