2026-01-23, 04:17
Medlem
Riksreptilens avatar
Den verkar som en mer road popcornrulle till sommaren än fjolårets Jurassic P 7.

Angående CGI så såg delar av slottet som något återbrukat från Thorfilm men de har film-husalverna tid att putsa på.
Citera
2026-01-24, 11:44
Medlem
carltellin88s avatar
Tycker den verkar helt OK. Kan inte bli sämmre än den med Dolph. Undrar varför den ikoniska musiken inte är med i trailern? Någon som vet?
Citera
2026-01-25, 10:12
Medlem
Pistageglasss avatar
Det är ju nostalgi och den känns som att den både vill rikta sig till oss som växte upp med den tecknade serien, men även till de som är unga nu och där kan det bli väldigt fel.
Det hade varit bättre att göra den för de äldre fansen men det är väl så att filmerna måste funka för alla. Tyvärr.
Jag kommer ändå att se den utan några förväntningar, det ser ut som en ok popcorn-rulle iaf. Hoppas att dom har titellåten med!
Citera
2026-01-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Alltså, det här är en så stor del av min barndom, så jag blir väldigt nyfiken, det ska jag inte sticka under stol med. Men jag pallar inte om de wokeat sönder hela konceptet. Att det är CGI-orgier kan jag eventuellt leva med, men omotiverade they/thems och noggrer för noggrers skull, där säger skräddaren NEJ för fan! Originalrullen med Dolphan och Frank Langella kommer aldrig att slås, men det förväntar jag mig inte heller.

Nej jag känner samma sak.

Jag förväntar mig inte att "Masters of the universe" 2026 skall vara en kvalitetsfilm. Är det bara lite serietidningsfigheter i 80-tals stil så är jag nöjd. Det är nostalgi.

Men "he/him"? Sådan idioti/galenskap blir man ju enbart på dåligt humör av att se i en film där man förväntar sig underhållning. Visst, det är ett skämt. Det står "He" på "He-mans" skylt.
Men det är inte roligt. Ingenting som har med trans och pronomen att göra är roligt. Det är bara sorgligt.

Och en svart Man-at-Arms. Suck. Det som stör är ju att det är OBLIGATORISKT ÖVERALLT att göra vita karaktärer svarta. Och man undrar bara : VARFÖR.

Så tyvärr tappar man ju lusten att se filmen när de gör så här.

Får bli att se om Frank Langella i sitt livs roll som Skeletor i stället...
Citera
2026-01-26, 01:40
Medlem
Ilimitados avatar
Blir förmodligen She-man och He-ra med en mörkhyad Man-at-arms i mitten.
Citera
2026-03-06, 18:26
Medlem
Fantens avatar
Jag vet inte, jag tycker att det ser helt okej ut. Stör mig på att Man-at-Arms är svart då det finns (vill jag minnas) karaktärer som faktiskt är svarta. Men samtidigt så förstår jag att man vill ha någon i main cast med lite star power och det är sällan det är tråkigt att se på Idris Elba.

Mitt främsta krav är dock att Orko är med.

Jag tror absolut inte att det kommer att vara värsta kvalitetsfilmen men så länge den runkar min nostalgi och är bättre än Power Rangers, Bayformers och Teenage Mutant Bay Turtles så är jag nöjd.

Ha i åtanke att den tecknade serien gjordes för att sälja leksaker och att vi var barn när vi såg på det. Det är inte direkt Ghibli, Bluth eller Disney vi pratar om här.
Citera
2026-03-06, 18:43
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag vet inte, jag tycker att det ser helt okej ut. Stör mig på att Man-at-Arms är svart då det finns (vill jag minnas) karaktärer som faktiskt är svarta. Men samtidigt så förstår jag att man vill ha någon i main cast med lite star power och det är sällan det är tråkigt att se på Idris Elba.

Mitt främsta krav är dock att Orko är med.

Jag tror absolut inte att det kommer att vara värsta kvalitetsfilmen men så länge den runkar min nostalgi och är bättre än Power Rangers, Bayformers och Teenage Mutant Bay Turtles så är jag nöjd.

Ha i åtanke att den tecknade serien gjordes för att sälja leksaker och att vi var barn när vi såg på det. Det är inte direkt Ghibli, Bluth eller Disney vi pratar om här.

Teela är fortsatt sexig, glöm inte det. Sånt är viktigt.
Citera
2026-03-06, 18:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Teela är fortsatt sexig, glöm inte det. Sånt är viktigt.
Det är faktiskt viktigt att karaktärer som har sex appeal fortfarande har det, det håller jag med om. Själv ser jag mer fram emot Alison Brie som Evil-Lyn.
Citera
2026-03-06, 18:54
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är faktiskt viktigt att karaktärer som har sex appeal fortfarande har det, det håller jag med om. Själv ser jag mer fram emot Alison Brie som Evil-Lyn.

Alison Brie ser man alltid fram emot.

Jared Leto verkar ju inte gå att känna igen som Skeletor. Kanske lika bra det. Överträffa Frank Langella lär han inte göra.
Citera
2026-03-06, 19:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Alison Brie ser man alltid fram emot.

Jared Leto verkar ju inte gå att känna igen som Skeletor. Kanske lika bra det. Överträffa Frank Langella lär han inte göra.
Jag vet inte, jag tycker ju att 80-talsfilmen är klappkass rakt igenom. Frank Langella gör en bra prestation. Men det är inte Skeletor. Min drömcasting där hade ju varit Tim Curry.
Citera
2026-06-05, 17:04
Medlem
Ja , nu kommer den på bio

Jag tror den floppar i Europa , ingen bryr sig om He-Man serskilt
Citera
2026-06-05, 17:43
Medlem
NoTruces avatar
Halva filmen verkar ju ha läckt ut på YouTube redan. Vad man kan se av Skeletor verkar den här versionen vara mer lik den tecknade Skeletor från 1980-talet. Det ska vara "pajigt" och "campy". Tror dock att den här rullen kan bli en hit hos barnfamiljer. Vuxna som förväntar sig någon slags nostalgikick lär inte få det i någon större utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in