Citat:
Ofta är inte en synonym till allt eller alla. Allt eller alla betyder 100% av någonting. Så du försöker förvränga det jag har skrivit och göra en halmgubbe. Hur är dina kunskaper i svenska språket?
Hur ofta står andra människor och viftar med andra nationsflaggor och samtidigt ropar ut rasistiskt trams. Inte så ofta va? Däremot förekommer svenska flaggan oftare i sammanhang där man gapar och skriker rasistiskt trams. Typ NMR eller andra rasistiska organisationer.
Ingen eller väldigt få människor kommer ha problem med att du hänger en svensk flagga på din uteplats eller viftar med den på stan. Men har man svårt att inte gapa massa rasistiskt trams samtidigt så då blir det ju problem såklart. Men i sverige är vi inte så patriotiska av oss så rent generellt så viftar vi väldigt sällan med svenska flaggan över huvud taget. Vilket leder till att folk som gör det framstår som kufiska.
Hur ofta står andra människor och viftar med andra nationsflaggor och samtidigt ropar ut rasistiskt trams. Inte så ofta va? Däremot förekommer svenska flaggan oftare i sammanhang där man gapar och skriker rasistiskt trams. Typ NMR eller andra rasistiska organisationer.
Ingen eller väldigt få människor kommer ha problem med att du hänger en svensk flagga på din uteplats eller viftar med den på stan. Men har man svårt att inte gapa massa rasistiskt trams samtidigt så då blir det ju problem såklart. Men i sverige är vi inte så patriotiska av oss så rent generellt så viftar vi väldigt sällan med svenska flaggan över huvud taget. Vilket leder till att folk som gör det framstår som kufiska.
Kan ju vara därför jag formulerade det som frågor och inte påståenden, jag efterfrågade vad det var du menade, jag påstod inte att du menade det.
Nja, det har ju varit en hel del Palestina-demonstrationer och Iran-demonstrationer och Israel-demonstrationer där både nationsfanor och rasistiska slagord förekommit.
Flaggviftandet var vanligt historiskt, men vänsterliberaler misstänkliggjorde det, internationalister och kosmopoliter har ju både misstänkliggjort och förkastat nationen och nations symboler. I vilket fall är det inte ”rasister” och ”nazister” som tagit patent på nationalsymboler, det är vänsterliberaler som förkastat symbolen.