2026-06-04, 23:44
Medlem
shitholecitizens avatar
Bara i Sverige är det rasistiskt att vara stolt över sitt land och veva med den svenska flaggan. Det är vänsterns fel. Helst vill de byta ut korset mot en halvmåne för att göra muslimerna nöjda.
Citera
2026-06-04, 23:47
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Detta är enbart i ditt huvud. Flaggan vajar som den ska och upp efter soluppgång och ner innan solnedgång alltid.
Det finns ingen anledning att följa militära regler utan du har total frihet att flagga de tider du själv väljer. Det är din flagga (jag antar nu att du är svensk).
Citera
2026-06-04, 23:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Fan vad jag känner mig smutsig som är i den här delen av forumet, men det är ju här frågan passar in.

Man ser ju hur USA skyltar med sin flagga hela tiden. Det gäller även andra länder. Till och med ett icke-land som palestina.

Om jag skulle hänga upp en sverigeflagga utanför min dörr så skulle sambon ifrågasätta det 100%. Det skulle även andra. Men när man åker förbi en del andra hus så ser man diverse flaggor.

Har Sveriges rasister tagit/fått patent på flaggan och detta har anammats av resten av samhället? Varför har det blivit så?

Det har blivit så för att din sambo är en svag och hjärntvättad flockhora.
Citera
2026-06-05, 00:38
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det finns ingen anledning att följa militära regler utan du har total frihet att flagga de tider du själv väljer. Det är din flagga (jag antar nu att du är svensk).

Man vajar inte flaggan i mörker utan belysning lika lite som man drar den på marken. Det symboliserar att riket fallit
Citera
2026-06-05, 07:03
Avstängd
triptykens avatar
Jag tycker inte det, men det finns ju en generationsgräns litet och vart man kommer ifrån som avgör.

Jag är nästan 50 och för mig som växte upp med att den var en symbol för diverse nazister och högerextrema finns det liksom inget värde i den. Det var en grej där den som vevade med den också var den som gärna ville ge dig stryk för att du var... i mitt fall bög. Så det sitter i antar jag.
Men samtidigt så tittar jag ju inte på ... jag vet inte ... sport eller nåt, och tänker "oj oj oj vilket jävla Nurnbergmöte!" utan kan ju samtidigt hajja att min ryggradsreflex inte är alla andras och det är väl gött att folk har nåt att veva med när det är VM eller vadfan?

Sen tror jag också att det finns en annan sorts patriotism från vänsterhåll som liksom vuxit fram av just den aversionen mot dom klassiska symbolerna och hur dom togs över under ett par decennier.

Men det blir nog OT
Citera
2026-06-05, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vanligt missförstånd.
Muslimer gillar Jesus.

Ok, då handlar det väl i vanlig ordning om svensk självcensur.
Jag tycker dock mig genom årens lopp ha märkt ett större ogillande bland invandrare när det viftas med svenska flaggan och det är ju märkligt i sig, men det kan väl ha handlat om förhoppningar som inte riktigt ha blivit som de har tänkt.
I vilket fall på lördag är det Sveriges nationaldag fd Svenska flaggansdag.
Ska ni fira med dricka, så glöm ej bort att bolaget har stängt på lördag, då det är en röd dag.
Citera
2026-06-05, 07:06
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Man vajar inte flaggan i mörker utan belysning lika lite som man drar den på marken. Det symboliserar att riket fallit.
Detta! Tack, Niggward.

Fanan, skall av alla som har detta landet som sitt hem högaktas som nationens ande dräkt.

Respektera TAPTO (...solnedgångs-signalen). Låt telningarna blåsa trumpet. Ha en ceremoni var dag. Mammsen stolt och Pappsen fokuserad.
De unga tindrande. Värna kärfamiljen, med flaggan.

Ha kul men ha koll. Hissa inte flaggan uppochner.
Citera
2026-06-05, 07:13
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast, det är inte ”rasister” som tagit patent på flaggan, det är vänsterliberaler som stämplar allt nationsvurmande som ”nazism”, så problemet angrips på fel sätt. Kritisera anti-nationalister och Sverige-hatare, inte ”rasister” som faktiskt uppskattar både Sverige och nationalism.

Exakt.

Länge sågs det inom vänstern som väldigt unket med alla former av patriotism (och det gör det väl egentligen fortfarande) som ett eko från 1930talet, där flaggviftande är ett uttryck för just detta, och där flaggor viftas ekar snart stöveltrampen mellan husen. Dessutom så är det ju lite pinsamt att vara "svensk" eftersom då har man varken en kultur eller etnicitet, det är endast 3e världens flaggor som är fina när de viftas i Sverige. Slutligen så rimmar alla idéer om nationalstaten illa med vänsterns dystopiska vision om en värld utan gränser där vi alla är multikulturella världsmedborgare.

Så det blev naturligt att vifta med flaggan om man var emot vänsterns ideologi, och det vet vi ju alla att alla som är emot vänstern är ultradödsknarkarrasist-nazister
Citera
2026-06-05, 07:18
Medlem
Citat:
Fast, det är inte ”rasister” som tagit patent på flaggan, det är vänsterliberaler som stämplar allt nationsvurmande som ”nazism”, så problemet angrips på fel sätt. Kritisera anti-nationalister och Sverige-hatare, inte ”rasister” som faktiskt uppskattar både Sverige och nationalism.

Ok, med det tänkesättet, så finns det ju inte ens en poäng att ha ett svenskt försvar!
Men visst, det har ju verkligen inte varit från vänsterhåll som man har talat om att försvara Sverige, fastän jag själv är minst lika tveksam till att försvara denna kapitaldiktatur som Sverige numera har blivit, minst lika mycket pga vänsterns vurmande för massinvandring.
Citera
2026-06-05, 07:41
Medlem
Citat:

Så är det. Och det behöver inte ens ligga något "nationalvurmande" bakom den klassningen.
Citera
2026-06-05, 09:09
Medlem
Glostrups avatar
Det är en helt felaktig bild att svenska flaggan skulle vara på något slags undantag. Vår flagga syns året om på flaggstänger, bussar, skyltar, offentliga byggnader, i händerna på barn som har fått dem på något evenemang, på affischer, broschyrer och en mängd andra ställen.

Åk ut en bit från staden till områden där det finns flaggstänger, så ser ni flaggor vaja hela våren, sommaren och hösten. Vintern också, men mer sällan.

Det är däremot mest rasister som gör en sak av flaggan och hävdar att det minsann ”nästan är förbjudet” att hissa flaggan eller ha en svenska flagga vid huset. Alla vi andra fortsätter att flagga som vanligt utan att någon tanke på att det skulle finnas någon konflikt i det. Vilket det förstås inte gör.
Citera
2026-06-05, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Fan vad jag känner mig smutsig som är i den här delen av forumet, men det är ju här frågan passar in.

Man ser ju hur USA skyltar med sin flagga hela tiden. Det gäller även andra länder. Till och med ett icke-land som palestina.

Om jag skulle hänga upp en sverigeflagga utanför min dörr så skulle sambon ifrågasätta det 100%. Det skulle även andra. Men när man åker förbi en del andra hus så ser man diverse flaggor.

Har Sveriges rasister tagit/fått patent på flaggan och detta har anammats av resten av samhället? Varför har det blivit så?

Många svenskar benämnde ju svenska flaggan som rasistisk av nån jäkligt märklig anledning. Kanske för att bss mfl anvönde den som symbol. Men det är trots allt vår flagga. Vet skolor där elever var förbjudna att ha en flagga på kläderna el kinden ( vid VM-sammanhang) och man blev tittad snett på om man hade flagga synlig. Det är vi själva som gör mycket konstiga saker, och är veka inför vår kultur (som många utrikesfödda oxå tycker) för att vi är så rädda att bli kallade rasister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in