Citat:
Ursprungligen postat av
Ledsensomfan
Fan vad jag känner mig smutsig som är i den här delen av forumet, men det är ju här frågan passar in.
Man ser ju hur USA skyltar med sin flagga hela tiden. Det gäller även andra länder. Till och med ett icke-land som palestina.
Om jag skulle hänga upp en sverigeflagga utanför min dörr så skulle sambon ifrågasätta det 100%. Det skulle även andra. Men när man åker förbi en del andra hus så ser man diverse flaggor.
Har Sveriges rasister tagit/fått patent på flaggan och detta har anammats av resten av samhället? Varför har det blivit så?
Nej. Det fanns sådan "rädsla" för att vifta med svenska flaggan för 20-30 år sedan, men om du hängt med så bör du märkt att så är inte alls fallet längre.