Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Man ska ha klart för sig att vad lagligt är, är bara rent hittepå. Varenda lag som existerar är något som någon hittat på. I många fall är det bra påhitt, men påhitt är det oavsett. Hur som helst stiftades faktiskt en speciallag just för att rättfärdiga morden. Så det hela var 100% definitivt lagligt, i efterhand i alla fall...
Men ang. rättegångarna: archive.org
The executions, as apart from downright assassinations, took place in the Lichterfelde barracks. The culprits were given a one-minute “trial” before a drum-herd court martial. The procedure in most cases was simply a statement by the officer in charge, “You are accused of treachery and condemned to death.” As each man was brought out to face the firing squad, a blinding searchlight was turned into his eyes and drums rolled. Then the volley.
Eh ja... tysk effektivitet?

Det för mig tänka mig på avrättningarna på x antal tyska officerare som var inblandad i 20 juli mordförsöket på A:H. Många avrättades på löpandeband efter kort rättegång. Det via Roland Freisler, som oftast dömde de snabbt och skoninglöst.
Jag bruka använda denna länk, som bevis att "morden på judarna" förekom. Det var det som fick han joina med att mörda A:H, eftersom de var enda sättet bryta trohetsheden till A:H om total lydnad.
https://youtu.be/ED1YDmLpvkQ?si=m5luznTbWEdpk4HU
Är det förbjudet för mig lägga ut denna länk? Nej det är det inte. Men får folk säga att det är bara påhitt att det var judarna han menade? Men då får de i så fall bevisa det. Innan de har bevisat det så är det förbjudet att diskutera det?