Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Det pågår idag, som jag redan förklarat för dig tidigare i tråden, rättsfall i Sverige just om detta. Det är olagligt att ifrågasätta siffran, därmed är det olagligt att bedriva forskning i området. Jag har en naturvetenskaplig examen och har själv bedrivit forskning. För att något ska vara vetenskapligt över huvud taget så måste det gå att falsifiera, men eftersom att det är numera olagligt, som jag redan förklarat för dig i tråden, så är det inte möjligt.
Hets mot folkgruppslagen, den nya varianten, jag har redan tidigare i tråden förklarat detta.
Vilken av dessa ämnar att undersöka den officiella siffran?
Herkules och Tinnitus är varken pålästa eller "mosar" något. Det är en nyttig idiot och ett partiskt troll som aldrig lyckas komma med något annat än egna personliga åsikter, lögner eller ljugbloggar. Läs igenom tråden och inse även att alla inte lever sitt liv kroniskt online på flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zeddis
Det är olagligt enligt den nya HMF lagen att ifrågasätta den officiella siffran. Därmed går det inte att bedriva faktiskt forskning i frågan, då för att något ska vara vetenskapligt så måste det vara falsifierbart. Nu har man gjort en politisk dogm till lag, alltså begår man lagbrott per automatik om du forskar i den officiella siffran.
Ja det är ju så synd om dig/er som inte tror på den vetenskapliga teorin om förintelsen…….
Men har det någonsin fallit dig att den vetenskapliga teorin om förintelsen är i det stora hela korrekt, att det gått till på så sätt som vetenskapen förklarat det och att det ledde till ca 6 miljoner judars död plus en massa andra?
Då kan det ju av naturliga skäl bli väldigt svårt att finna seriösa bevis som slår hål på det du och andra menar inte kan stämma, alltså den vetenskapliga teorin om förintelsen.
Kan du då ha förståelse för att förintelseförnekare av allmänheten i allmänhet, och vetenskapen i synnerhet, ses som lika infantilt korkade som de stolpskott som envist hävdar att jorden är platt, trots en oräknelig mängd konkreta kontrollerbara vetenskapliga bevis för att den faktiskt är klotformad?
Att det sen i de ena fallet inte är ett lagbrott att vara så korkad att man står på torget och gapar om att jorden är platt, medan det är straffbart att på samma torg gapa om att förintelsen är bluff, tycker jag är olyckligt. Men det är inte jag som stiftar lagar.
Men hur som helst så har den seriösa historievetenskapen en mycket stor mängd samlade bevis (av många olika slag) som stöd för allt de säger i den vetenskapliga teorin om förintelsen och skedena som ledde fram till denna, och hur den sen bedrevs.
Dessa bevis har granskats av massvis av andra forskare, men ingen har kunnat slå hål på det som vetenskapen säger om förintelsen, vare sig i delar av den, eller i sin helhet, eller det den resulterade i.
Och ännu i dag pågår det en massa forskning om förintelsen och man finner ännu mer som styrker det man redan tidigare funnit, och alltså styrker naziregimens brott och övergrepp än mer.