2026-06-04, 20:28
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Du är sannerligen en kreativ och modig tänkare. Torde vara lika kontroversiellt som uttalandet att helhjärtat motsätta sig offentlig avrättning. Ge oss mer av dina intressanta mot-strömmen-tankar!

Jag kan förstå att jag kan framstå som en väldigt kreativ och modig tänkare med en sådan simpel konstaterande för sådana som dig som har så låg IQ och EQ. Försök att se saker och ting från andra perspektiv så är du på god väg att höja din lilla IQ fiskmås. 🥰
Citera
2026-06-04, 21:39
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är uppenbart att han blev systematiskt och konstant utsatt för rasism. Säkerligen blev han misshandlad och så fort han försvarar sig så använder de det emot honom och polisanmäler.

Gunilla, jag vill inte vara den som säger "vad var det jag sa" men för mig är det en gåta att du sätter ditt barn i en skola där det bara är svenskar. Det är som att du kastar ditt barn i havet bland blodtörstiga hajar.

Ja, jag förstår. Du vill att ditt barn ska gå i en "överklass" skola. Men ditt barns välmående är mer viktigt.

Jag vill tillägga att det var väldigt modigt av Gunilla och hennes man att träda fram och berätta hur det verkligen ligger till i Lundsberg. Det kan inte ha varit lätt. Jag beundrar det.
Citera
2026-06-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55
Kylskåpsuppfinnaren Baltzar von Platen (1898–1984) var gift två gånger. Först med Brita Catharina Vitus (1898–1985) och därefter (mellan 1930 och 1942) med Doris Signe Maria Kofoed-Fernström. Enligt historiska källor och tillgänglig genealogisk forskning efterlämnade han inga egna biologiska barn i dessa äktenskap.
Monica Stanislas von Platen 19360913-20150406 var dotter till uppfinnaren Baltzar von Platen och Doris Signe Maria Kofoed-Fernström och mor till Alfred von Platen
Citera
2026-06-05, 19:05
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Stäng ned skolan det är 2026, vi behöver ingen kamratfostran som i filmen Flugornas herre!
Citera
2026-06-05, 20:53
Medlem
Vilka var de som blev polisanmälda?
Citera
2026-06-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Vilka var de som blev polisanmälda?

Dommar från tingsrätt ligger i första inlägget
Citera
2026-06-06, 14:45
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag vill tillägga att det var väldigt modigt av Gunilla och hennes man att träda fram och berätta hur det verkligen ligger till i Lundsberg. Det kan inte ha varit lätt. Jag beundrar det.

Ja det var modigt av Gunilla. Man blir nästan förvånad att svt fick göra programmet utan att någon miljardär stoppade det.
Citera
2026-06-07, 00:00
Medlem
Lundsbergs vision för 2050: att framgångsrikt bevara 1896 års elevhem med kamratfostran.

- Bevara monarkin, stoppa Victoria i formalin!

// Förstockade styrelsen för Lundsberg.
Citera
2026-06-08, 14:31
Medlem
Lundsberg har varit under lupp tidigare och de som skickat sina barn dit har vetat att det handlar om pennalism bl a.

Det sjuka i detta fall är att SVT låtit en mamma till en kriminell/dömd unge fått spelrum i debatten. Mamman är ju från en släkt vars bröder har kopplingar till klaner i Gbg. Mamman i detta fall är en fullblodsnarcissist, där fakta, tiden och bevisen nu kommit ikapp fasaden. Stackars lille Ludvig som hade en mamma som gjorde dett publikt, istället för att låta brottslingen i lugn och ro fått sona sitt brott och lära sig. Karma is a bitch.
Citera
2026-06-08, 19:08
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Lundsberg har varit under lupp tidigare och de som skickat sina barn dit har vetat att det handlar om pennalism bl a.

Det sjuka i detta fall är att SVT låtit en mamma till en kriminell/dömd unge fått spelrum i debatten. Mamman är ju från en släkt vars bröder har kopplingar till klaner i Gbg. Mamman i detta fall är en fullblodsnarcissist, där fakta, tiden och bevisen nu kommit ikapp fasaden. Stackars lille Ludvig som hade en mamma som gjorde dett publikt, istället för att låta brottslingen i lugn och ro fått sona sitt brott och lära sig. Karma is a bitch.

Kaaaan det bero på att mamma och pappa Von Plattfot beställde dokumentären?
För att försöka göra hennes son till ett offer istället för gärningsperson genom att smutskasta skolan (som absolut är den största skitskolan) och på så sätt försöka förvränga ansvaret från son till skola.
Citera
2026-06-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Kaaaan det bero på att mamma och pappa Von Plattfot beställde dokumentären?
För att försöka göra hennes son till ett offer istället för gärningsperson genom att smutskasta skolan (som absolut är den största skitskolan) och på så sätt försöka förvränga ansvaret från son till skola.

GvP är ju moderat, men här vill hon dra rasist- och vänsterkortet. Det sjuka är som sagt att detta kunde bli en SVT-produktion. Förvisso sätter man lampan på pennalism, men samtidigt så hänger man ju via GvP ut en kriminell unge för evigt. Men GvP som lobbat för detta bara för att få sändningstid tänker nog inte på det. Stackars lilla Ludvig
Citera
2026-06-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
GvP är ju moderat, men här vill hon dra rasist- och vänsterkortet. Det sjuka är som sagt att detta kunde bli en SVT-produktion. Förvisso sätter man lampan på pennalism, men samtidigt så hänger man ju via GvP ut en kriminell unge för evigt. Men GvP som lobbat för detta bara för att få sändningstid tänker nog inte på det. Stackars lilla Ludvig

Verkligen. Ska bli intressant hur GvP har styrt upp försvaret i hovrätten: de kan ju inte åberopa den risiga kulturen och inte heller rasismen som orsak till vad sonen dömts för eftersom han enligt föräldrarna är helt osyldig. Han har inte slagit någon och filmen var planterad med offret. Tror de skulle haft en bättre chans att lyckas i hovrätten om de inte skulle hävda att han vet helt oskyldig.

Blir spännande och GvP blir nog glad när hon hamnar i rampljuset igen😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in