2026-05-28, 17:32
  #901
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Fast jag har säkert mött nån därifrån

Det har du säkert om du bor i Stockholm iaf.

Och det är inte direkt det första man säger när man möter någon.

Anses konstigt i Sverige, bortsett deån vissa väldigt snäva kretsar.

Jag brukar nämna det när jag känt någon LÄNGE. Angår inte kollegor på jobbet eller ytliga bekanta.

För dem som är verkliga vänner så förklarar det en del annorlunda saker med mig, som kanske annars verkar mysko.

Gamla vänner vet det redan, eller är redan del av samma gäng.

Ju längre bort det är i tiden, desto mer har man hunnit formas av andra saker i livet.
Citera
2026-05-28, 17:36
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Honn skrev ’ Det handlar ju om hur överklassen fostras till att spotta på och förnedra "underklassen". ’ och jag noterade blott att just denna händelse inte handlar om överklass, utan uppkomlingar.

Skolan är fö inte värre än att GvP har kvar sitt andra barn i den, trots att ett barn dömts i rätten och blivit relegerad.

Ja, uppenbarligen är det så att många av dem uppfostras att spotta och se ned på de lägre klasserna. Eller ser du något annat i den fula delen av kulturen på Lundsberg? Är det inte det vi ser? Det sitter för i helvete i väggarna där.

Och det där att GvP har kvar sin ena skitunge i skolan, vad har det med klassfrågan vi diskuterar att göra? Du flyttar fokus likt min skvallertant till faster.

Men för att den biten, ja, det kan tyckas vara ett mycket märkligt agerande från GvPs sida. Hade varit på sin plats att reporterna frågat varför hon valde ha kvar ena överklass-wannaben i skolan.
Citera
2026-05-28, 17:38
  #903
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hel-ete, vuxna män och detta beteende? Är det ett krav på att man måste vara latent homosexuell för att få "studera" där?

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag hade haft så närgångna kontakter med andra män när jag var i den åldern.
Eftersom de bara åker hem var tredje helg så har de ju inga mammor som kramar om dem efter skolan och klappar dem godnatt på kvällen. Mänskliga behov, du vet.
Citera
2026-05-28, 17:43
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Japp. Hade de varit det, så hade de lugnt och stilla tagit ungen och satt honom på en skola i Stockholm - där han hade kunnat gå om ett läsår, ifall det behövdes. Helt "gratis".

Alternativt kollat om Grännaskolan kunde ta honom. De tar en del rejects från de andra två internatskolorna. Det finns andra internatskolor i Europa också, samt en mindre kristen internatskola i Sverige, i nödfall.

Föräldrarna gör en stor sak av detta - som händer ibland på internatskolor.

Varje år är det någon eller några som åker ut. Relegering. Då gör familjen det jag beskrev ovan. Bor man utomlands kan man avsluta på korrespondens eller gå på lokal/internationell skola.

Varför göra ett stort drama av detta?

Pojken gjorde en dumhet och åkte dit. Skolan behövde reagera. Otur kanske - men roll with it. Skolan kan inte backa.

Du skulle passa som rektor på Lundsberg. Godtyckligheten att se mellan fingrarna å ena sidan och samtidigt inte göra det i andra fall är egenskaper de tycks söka. Just att de inte backade i fallet med Gunillas pojk och hans medbrottslingar var dock just det som tog dem på pottkanten. Som sagt, du hade kunnat få rektorstjänsten på Lundsberg, men utanför det skuggsamhället får du enbart hemläxor att ta tag i.
Citera
2026-05-28, 17:43
  #905
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Ja, uppenbarligen är det så att många av dem uppfostras att spotta och se ned på de lägre klasserna. Eller ser du något annat i den fula delen av kulturen på Lundsberg? Är det inte det vi ser? Det sitter för i helvete i väggarna där.

Och det där att GvP har kvar sin ena skitunge i skolan, vad har det med klassfrågan vi diskuterar att göra? Du flyttar fokus likt min skvallertant till faster.

Men för att den biten, ja, det kan tyckas vara ett mycket märkligt agerande från GvPs sida. Hade varit på sin plats att reporterna frågat varför hon valde ha kvar ena överklass-wannaben i skolan.
Min poäng, som du inte fattar, är att GvP inte är överklass, hon är en uppkomling som blivit rik och har råd att sätta sina ohängda ungar på Lundsberg.
Och som väntat kunde inte uppkomlingsbarnet sköta sig, utan blev inte bara relegerad, utan även dömd i tingsrätten.

Khanklanen och deras bekanta förnekar sig inte.
Skulle inte bli förvånad om det visar sig att Günel inte bara är assyrier, utan mhallami, precis som Khan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mhallami

Patrask, liksom resten av släkten.
Citera
2026-05-28, 17:52
  #906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Min poäng, som du inte fattar, är att GvP inte är överklass, hon är en uppkomling som blivit rik och har råd att sätta sina ohängda ungar på Lundsberg.
Och som väntat kunde inte uppkomlingsbarnet sköta sig, utan blev inte bara relegerad, utan även dömd i tingsrätten.

Khanklanen och deras bekanta förnekar sig inte.
Skulle inte bli förvånad om det visar sig att Günel inte bara är assyrier, utan mhallami, precis som Khan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mhallami

Patrask, liksom resten av släkten.

Du bevisar bara genom ditt återkommande förflyttande av fokus det som diskussionen från början handlade om, ja, förutom att du själv inte är överklass.
Citera
2026-05-28, 18:04
  #907
Avslutad
Så idag att vänstern går ut hårt med att de vill stänga Lundberg.

Hur kommer alla kändisar som har sina barn där reagera? Tänker bl.a. på vänsterkärringen Läckberg.
Citera
2026-05-28, 18:17
  #908
Medlem
Vad är det som gör att föräldrarna tkr det är så bra att ungarna pissar i varandras sängar och rullar runt nakna på golvet? ”Så här har vi alltid gjort” menar de Riktiga Lundsbergarna. Ja men vad fyller det för syfte? Ungarna blir ju helt keffa i huvudet och internatstörda😅

Nästa granskning borde handla om föräldrarna och den där stiftelsen som finansierar skiten! Undersöka mer varför de så gärna vill att nakenbrottningen och pisseriet ska fortgå.
Citera
2026-05-28, 18:26
  #909
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Du bevisar bara genom ditt återkommande förflyttande av fokus det som diskussionen från början handlade om, ja, förutom att du själv inte är överklass.
Förflyttande av fokus?
GvPs son dömdes i tingsrätten och blev relegerad.
GvPs andra barn går kvar på skolan.
GvP är inte överklass. Och hennes barn blir inte det av att gå på Lundsberg.

Var tycker du fokus bör ligga? GvP och hennes barn, Lundsbergs agerande eller något annat?
Citera
2026-05-28, 18:34
  #910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Förflyttande av fokus?
GvPs son dömdes i tingsrätten och blev relegerad.
GvPs andra barn går kvar på skolan.
GvP är inte överklass. Och hennes barn blir inte det av att gå på Lundsberg.

Var tycker du fokus bör ligga? GvP och hennes barn, Lundsbergs agerande eller något annat?

Nu diskuterade just du och jag andra delfrågor i det här. Och som jag också skrev i inlägget för att besvara frågan du ställer, ja, det är intressanta frågor. Varför ställa frågan när jag gav dig svar på den tidigare?
Citera
2026-05-28, 19:19
  #911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Vad är det som gör att föräldrarna tkr det är så bra att ungarna pissar i varandras sängar och rullar runt nakna på golvet? ”Så här har vi alltid gjort” menar de Riktiga Lundsbergarna. Ja men vad fyller det för syfte? Ungarna blir ju helt keffa i huvudet och internatstörda😅

Nästa granskning borde handla om föräldrarna och den där stiftelsen som finansierar skiten! Undersöka mer varför de så gärna vill att nakenbrottningen och pisseriet ska fortgå.

Angående sista stycket: Ja, det är den springande punkten gällande vad man får med sig av reportaget.

Lundsbergs styrelse och ansvarig har anmält reportaget för partiskhet. Det är väldigt intressant just kring frågan du tar upp.

De har uppenbart själva agerat partiskt i fråga om vad som ska anmälas eller inte. Man har godtyckligt tummat på anmälningsplikten.

Att anmäla reportaget i det läget är inte bara desperat, utan också att gräva än mer en grop åt sig själv. Givetvis har reportage-teamet samlat många ess i rockarmen när det kommer till hur Lundsbergs styrelse och visa föräldrar ser partiskt på saken.

Uppenbart att rättssäkerheten på Lundsberg är uppåt väggarna. Man behöver inte vara ett geni precis för att se vilket rättsvidrigt system de försöker upprätthålla. Några kallar det för ett skuggsamhälle, andra sektliknande, med all rätt. Att de själva verkar blinda för det visar bara att det sitter djupt likt årsringarna i ett träd.
__________________
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-05-28 kl. 19:23.
Citera
2026-05-28, 19:38
  #912
Medlem
Haha. Mycket typiskt av SVT och vänsteretablissemanget att fokuserar mer på så kallad "rasism" än våldet som förekommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in