Citat:
Ursprungligen postat av
martinSigurd

rätt givet nu att
Lundsbergsanhanget lyckats vända narrativet till att ifrågasätta SVT:s dokumentär istället för att den stora frågan borde vara att återigen granska och ifrågasätta det som sker på skolan. Nyttiga idioter kallas de som driver narrativet utan eftertanke. Nu kommer patrasket fortsätta driva sin "
kamratuppfostran". Själv kommer jag prioritera någon som anger Lundsberg i sitt CV väldigt lågt när jag hanterar jobbansökningar framgent. Grattis till er

Det är väl väldigt få av kritikerna som har sagt något om att Lundsberg kritiseras.
Det som dokumentären har fått kritik för att den ger förövarens föräldrar fritt spelrum att försvara sin dömde som utan motfrågor.
Brottsoffren som blev misshandlade berördes knappt. De hörde inte ens av sig till pojkarnas föräldrar för att de skulle kunna ge sin bild.
Den här Ludvig von Platen hade alltså dömts till 14 månaders fängelse om han hade varit ett år äldre.
Dokumentären avdramatiserar hela händelsen och skyller istället på skolan för att det inträffade.
Jag har inget emot att Lundsberg granskas alls, men den här dokumentären var tendentiös.
Den tog förövarens sida och gav inte brottsoffren någon chans att yttra sig överhuvudtaget.
När Lundsberg för en gång skull gör något åt våldet och polisanmäler och stänger av fem pojkar för grov misshandel, så får de kritik ändå…
Dessa pojkar som misshandlade de två år yngre pojkarna är förövare och inte offer.