Igår, 20:04
Medlem
Har sett en tydlig förändring de senaste åren. Allt fler vänstermänniskor hittar till Flashback, startar trådar, kommenterar och ökar sin närvaro märkbart. Vet inte om det är medvetet för att synas eller om det handlar om något mer koordinerat.

Frågan är vad det egentligen beror på.

Det kan såklart vara helt naturligt, forumet är mycket större nu än för tio år sen och fler typer av människor hittar hit, så det är inte konstigt om det spär ut oss äldre.

Men det kan också vara koordinerat. Socialdemokraterna avslöjades tidigare via TV4 med att driva ett nätverk av konton och sajter via sitt mediebolag AiP, utan tydlig avsändare, för att påverka opinionen. SD fick liknande kritik via Kalla Fakta. Varför skulle inte liknande metoder användas mot forum?

En tredje tanke är att mainstream-vänstern tappat greppet om opinionen och aktivt söker sig till nya arenor.

Är det bara jag som märker detta eller känner fler igen det? Vad tror ni ligger bakom?
Citera
Igår, 20:07
Medlem
Ducadreams avatar
Nej, vi har alltid varit här. Du har varit medlem i knappt 6 månader.
Citera
Igår, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtramarl
Är det bara jag som märker detta eller känner fler igen det? Vad tror ni ligger bakom?

Du liksom jag uppmärksammar kanske fenomenet mer eftersom "högerdårar" plötsligt tycks ha en fabless kring att starta trådar handlandes om att det finns "vänstermänniskor" på Flashback.

Begrip att Flashback är ett diskussionsforum för alla.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Fantens avatar
Framför allt så fick ju podden Flashback Forever en hel del 'normies' att upptäcka att forumet faktiskt är så mycket än dödsknarkarnazister. Sen är det alltid massa nya till vilande konton som blir aktiva i valtider. Forumet har ju sin egen politisk korrekthet och när det är folk som inte är FB-PK så sticker dom ut.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nej, vi har alltid varit här. Du har varit medlem i knappt 6 månader.

Ja du och arga angelica eller vad hon heter.

Men frågan var ju om det blivit fler. Och bara för man varit medlem i 6 månader betyder ju inte att man inte varit på Flashback längre.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Gissar: fler singelmänniskor som har tråkigt, fler arbetslösa, fler som mår dåligt, fler som tycker samhället ska fixa allt. Men svårt säga.
Generellt så tycker jag de som är vänster ofta är bittrare, mer hatiska än de som är höger. Sen så ser väl höger ner på slackers och slackers ner på vad de uppfattar är blodsugande kapitalister.
Personligen så hatar jag att få alla typer av bidrag..vill klara mig själv, försöka tänja på mina gränser. Det gör mig inte vänster. Men när det gäller min skatt så vill jag att den just går till dem som tänjer sina gränser till 100% och ändå inte når ända fram till ett värdigt och positivt liv. Dvs flyttar långt för jobb, lär sig svenska, är ärliga, beredda till uppoffringar osv. Framförallt inte drar fram rasistkortet för att glida fram när nån säger ifrån.
Senast redigerad av Maniskasamen Igår kl. 20:25.
Citera
Igår, 20:17
Medlem
FallerIfallerAs avatar
De har varit med sen början, blir tråkigt med bara högerspöken som kliar varandras ryggar men vad fan vet du om det som varit medlem sen Jan 2026 och två inlägg?
Citera
Igår, 20:24
Medlem
triptykens avatar
Det kan vara att vi valt att vara mer aktiva. FB har vart ett väldigt aktivt högertillhåll där om man är vänster får man stå ut att bli dränkt i kommentarer man måste sortera igenom så färre postar. Nu postar fler, och då kommer det in fler från andra åsikter än din och svarar för att det faktiskt finns utrymme för det när man ser att du slipper bli dränkt, sänkt av alla varningar i världen på grund av spamrapportering och rätt mycker högerbias på mods (seriöst "du 1.06a nån för att du sa att dom var som SD kansliet" är väl min favorit ... mhm tack tack (notera mods att jag inte kommenterar på moderering, jag har hittat på ett exempel som liknar för att just undvika att bli rapporterad - oooof)).

Så det har mest vart ett ställe man läser, skrattar tills man gråter, och ibland kallar nån idiot eller får dom att högerböla litet hårdare för ens egen njutning.

Men det kanske är andra tider <3 vem vet

Det finns FYRA högerlallare här som faktiskt kan diskutera. Resten av er... meh det brukar vara rätt sorgligt lågt till tak. Men man kan alltid testa.
Senast redigerad av triptyken Igår kl. 20:28.
Citera
Igår, 20:25
Avslutad
Ja. Det har flödat vänsterpropaganda senaste tiden, enkelt svar är valår. Troligtvis multi-konton, vänstern är bra på att bara spotta ut skit som inte stämmer för att förvirra folk som inte läser ett steg längre.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Visst har de ökat. De brukade ge upp eftersom det var ett fullständigt kompakt motstånd. Är ibland förvånad när man ser att 9 skribenter hunnit kommentera och alla är vänster.
Det hände aldrig förut.

Jag skrev för något år sedan efter att vi hade ny statistik som visade att kvinnorna ökat att det märktes inte på annat sätt än i tv-formet. Där hade dokusåpor i princip alltid har 9 av tio första platserna.

Om vänster tvingas lära sig argumentera så är jag nöjd.

Det märks antagligen även på att man i ökad utsträckning försöker ta äran av meningsmotståndare istället för att argumentera.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
MarcoStars avatar
Snart 20 års jubiléum för den här vänsterdebattören!

Är dock bara aktiv periodvis eftersom diskussionsklimatet inte alltid är det bästa här och jag tror det är lätt att "trilla ner i kaninhålet" och förlora tron på mänskligheten om man inte gör uppehåll ibland.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
zombie-nations avatar
Har varit här i 15 år men visst. Lite har det nog ändrats.

Tycker också det är en lite annan attityd, folk "vågar" dels vara mer vänster, dels kan de låta bli att hoppa på drev där alla säger samma högersaker i en tråd. Tycker det känns bättre. Mindre press att man ska vara på ett visst sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in