2026-06-04, 20:29
Medlem
zombie-nations avatar
Har varit här i 15 år men visst. Lite har det nog ändrats.

Tycker också det är en lite annan attityd, folk "vågar" dels vara mer vänster, dels kan de låta bli att hoppa på drev där alla säger samma högersaker i en tråd. Tycker det känns bättre. Mindre press att man ska vara på ett visst sätt.
Citera
2026-06-04, 20:34
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag skulle inte påstå att de är renodlade vänstermänniskor, i alla fall ingen klassisk svensk vänster. Vad som hände när ukrainakriget bröt ut som kom det en tsunami av opinionsbildare till FB för att försöka övertyga FB användarna att Ryssland är satan och kommer attackera Sverige vilket sekund som helst. Dessa var uppenbart betalda opinionsbildare eftersom man märkte att de saknade koppling till både ämnet och samhället. En annan grupp som samtidigt kom med dessa var sionister. Finns det en korrelation mellan sionister och ukrainakrigsivrare? Den klassiska vänstern är idag nästan död utan liknar mer sionism. Sedan bröt irankriget ut och vänstern som normalt hatar Trump blev knäpptysta och stackars Greta Thunberg blev nästan ensam.

Sedan har vi en liten klick av den hjärndöda vänstersvenskar som kan enbart upprepa vad SVT säger, men dessa finns i ganska begränsad omfattning.
Citera
2026-06-04, 20:47
Avstängd
Japp, dom kommer och tjafsar i mina trådar som brukar handla om strängare straff för våldsamma personer.
Då kommer dessa djävulens advokater och ska försvara sina älskade slagskämpar samt skälla ut brottsoffren.
Citera
2026-06-04, 20:49
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Snart 20 års jubiléum för den här vänsterdebattören!

Är dock bara aktiv periodvis eftersom diskussionsklimatet inte alltid är det bästa här och jag tror det är lätt att "trilla ner i kaninhålet" och förlora tron på mänskligheten om man inte gör uppehåll ibland.

Snart 40 års jubileum sedan jag köpte mitt första nummer av Flashback magazine på Sound Pollution i Gamla stan.

Skinhead 4-life!
Citera
2026-06-04, 20:52
Medlem
kyrkstockens avatar
Visst har de ökat. De brukade ge upp eftersom det var ett fullständigt kompakt motstånd. Är ibland förvånad när man ser att 9 skribenter hunnit kommentera och alla är vänster.
Det hände aldrig förut.

Jag skrev för något år sedan efter att vi hade ny statistik som visade att kvinnorna ökat att det märktes inte på annat sätt än i tv-formet. Där hade dokusåpor i princip alltid har 9 av tio första platserna.

Om vänster tvingas lära sig argumentera så är jag nöjd.

Det märks antagligen även på att man i ökad utsträckning försöker ta äran av meningsmotståndare istället för att argumentera.
Citera
2026-06-04, 20:56
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Om Flashback
/Moderator
Citera
2026-06-04, 21:00
Medlem
jugbandbluess avatar
mängden aktivism från båda sidor ökar när det är valrörelse. inget nytt.

ett tag var det organiserad och samordnad vänsteraktivism varenda gång en blading ballat ur och knivat någon och det startats en krimtråd om fallet. dessa körde med samma manus/strategi och det blev rätt tjatigt. tror just detta har minskat.

annars har jag inget emot att alla åsikter finns representerade här. det är väl jättebra?
Citera
2026-06-04, 21:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Visst har du rätt.

Sossarna badar i pengar och det är uppenbart att Fb kryllar av betalda troll.

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Snart 20 års jubiléum för den här vänsterdebattören!

Är dock bara aktiv periodvis eftersom diskussionsklimatet inte alltid är det bästa här och jag tror det är lätt att "trilla ner i kaninhålet" och förlora tron på mänskligheten om man inte gör uppehåll ibland.

"Vänsterdebattören"... Din damp-unge till avatar är en utmärkt illustration över vad du värker fram. Dock ej betald, därom kan vi vara försäkrade. Inte ens en Nooshi med ospärrat VISA-kort skulle skulle finansiera dina alster.
Citera
2026-06-04, 21:12
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Visst har du rätt.

Sossarna badar i pengar och det är uppenbart att Fb kryllar av betalda troll.

"Vänsterdebattören"... Din damp-unge till avatar är en utmärkt illustration över vad du värker fram. Dock ej betald, därom kan vi vara försäkrade. Inte ens en Nooshi med ospärrat VISA-kort skulle skulle finansiera dina alster.

Varför blir du så arg när folk inte håller med dig?

Tycker problemet är att du har alldeles för nära till dina känslor. Det är inget fel med det, men att du blir så ledsen och upprörd tycker jag är oroväckande. Ingen av oss vill att du ska behöva känna så här.

Helt å andra sidan, är det nån som vet HUR man får pengar av Nooshi? Alla snackar om det som det vore en pryl och här sitter jag och jobbar obetalt eller vadfan jag nu sysslar med.
Kom igen finns det nån Sheik som ska betala för mina ansträngingar eller är det bara en myt?

https://youtu.be/bcuAw77J8_Y
Citera
2026-06-04, 21:15
Medlem
RiMaXs avatar
De kommer och går, det har alltid poppat upp vänsterfjånar när det är valtider. Bara ignorera dem om de stör dig, själv struntar jag fullständigt i deras svammel
Citera
2026-06-04, 21:16
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Varför blir du så arg när folk inte håller med dig?

Tycker problemet är att du har alldeles för nära till dina känslor. Det är inget fel med det, men att du blir så ledsen och upprörd tycker jag är oroväckande. Ingen av oss vill att du ska behöva känna så här.

Helt å andra sidan, är det nån som vet HUR man får pengar av Nooshi? Alla snackar om det som det vore en pryl och här sitter jag och jobbar obetalt eller vadfan jag nu sysslar med.
Kom igen finns det nån Sheik som ska betala för mina ansträngingar eller är det bara en myt?

https://youtu.be/bcuAw77J8_Y

Arg!??? Måhända lite småförbannad över att Sverige släppte in en sent mot Grekland, men inte hela världen.

Vänstertrollen märks! Ganska välformulerade (läs välutbildade). Inläggen följer en viss... ...ja! Dramaturgi! Inget som gör en arg - tvärtom lite (o)road!
Citera
2026-06-04, 21:20
Medlem
EnCartes avatar
Dom kommer och går.

Men när det vankas cancelleringar som med Wold och Alinia då går de riktigt i spinn och berusas av makten att få bestämma över andra människors liv och åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in