2026-06-04, 19:40
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Well, du har redan flera gånger i den här tråden blivit utmanad med argument som fullständigt förintat dina nonsensresonemang och alla dina "logical fallacies" av ateister, men du verkar inte ens förstå att så är fallet. Om du vill ha exempel på när det hänt är det bara för dig att läsa tråden.

Källa: (FB) Ateister vs kristna debatt

Det är uppenbart för de flesta att du inte är intresserad av en seriös diskussion utan mest vill älta din egen övertygelse.

Det du visat upp hittills är inget annat än att du är faktaresistent och varken förstår eller vill förstå ditt eget bristande resonemang och att du inte ens klarar av att inse eller förstå när du faktiskt blivit överbevisad.

Oavsett vad som läggs fram så vägrar du att acceptera det.

Så, det kanske är läge att du slutar kasta sten i din kuvös...

Annars kan du kanske definiera vad du avser när du skriver "sanningen" och "tror".
Jag förlåter dig. Det är inte ditt fel.
Citera
2026-06-04, 19:47
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag förlåter dig. Det är inte ditt fel.

Självklart är det inte mitt fel att du är som du är...

Klarar mig fint utan din förlåtelse.

Jag är redan renad från all synd - det löste jag 2013 - så oroa dig över dina egna tillkortakommanden i stället.
Citera
2026-06-04, 19:48
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag är redan renad från all synd - det löste jag 2013 - så oroa dig över dina egna tillkortakommanden i stället.
Så du accepterade Jesus? Det är ju fantastiskt! Välkommen till gänget.
Citera
2026-06-04, 19:55
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Nej, jag accepterade inte någon. Varken Jesus, Muhammed eller Spindelmannen.

Jag löste det så som sig bör. Så nu när det är löst behöver jag inte lägga mer tid, tanke och energi på det.

Men sånt förstår du dig ändå inte på, så det är ju inte ens någon vits att försöka förklara.
Citera
2026-06-04, 19:55
Medlem
Citat:
Han kanske accepterade Oden?
Citera
2026-06-04, 19:57
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Han kanske accepterade Oden?

Ja bad han inte till fadern sonen och den heliga ande kommer inte riktigt hända någonting.
Citera
2026-06-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Ja bad han inte till fadern sonen och den heliga ande kommer inte riktigt hända någonting.
Vet inte varför en vind och krigsgud från mellanöstern skulle vara bättre än en germansk?
Citera
2026-06-04, 20:05
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Vet inte varför en vind och krigsgud från mellanöstern skulle vara bättre än en germansk?

Den där Kristus är en aktiv Gud som kan göra saker ingen annan kan göra..

Oden sitter tillexempel i helvetet och väntar på att få bli utsläppt.
Citera
2026-06-04, 20:09
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nej, jag accepterade inte någon. Varken Jesus, Muhammed eller Spindelmannen.

Jag löste det så som sig bör. Så nu när det är löst behöver jag inte lägga mer tid, tanke och energi på det.

Men sånt förstår du dig ändå inte på, så det är ju inte ens någon vits att försöka förklara.
Så nu är du fri från synd? Genom en metod som jag inte skulle förstå? Vad roligt. Kan du inte försöka? Jag skulle också vilja testa.
Citera
2026-06-04, 20:09
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Så nu är du fri från synd? Genom en metod som jag inte skulle förstå? Vad roligt. Kan du inte försöka? Jag skulle också vilja testa.

Motstår du frestelsen och begäret så kommer Gud att belöna dig när det är över.
Citera
2026-06-04, 20:13
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Du kan ju börja med att ta till dig av vad folk skriver i stället för att göra allt du kan för att hålla fast vid något som inte bevisar vad du påstår.

När du klarar av det kan du höra av dig så kan vi kolla på om det ens är lönt för dig att försöka.
Citera
2026-06-04, 20:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du kan ju börja med att ta till dig av vad folk skriver i stället för att göra allt du kan för att hålla fast vid något som inte bevisar vad du påstår.

När du klarar av det kan du höra av dig så kan vi kolla på om det ens är lönt för dig att försöka.
Hur många andra finns det som lyckats bli av med sin synd som du har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in