2026-06-04, 15:44
Medlem
Andreva fullkomligen leker hem det första setet mot Kostyuk med 6 - 1

Blir nog inte mer än 2 set detta.
Citera
2026-06-04, 15:49
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Ha! Komiskt värre!

In the end, årets upplaga av Franska Öppna är ju inte likt nåt annat år på årtionde gällande respass för dom bästa herr & damspelarna!

Jäkla svårt att tippa vinnarna just nu - jag håller tummarna för Marta Kostyuk och Maja Chawlinska i final.
Majas säregna spelstil passar få motståndare på gruset - lägg på både värmen och vinden, då har vi en mix som gynnar få spelare…

Fröken Kalinskaya ”klagade” på Majas spelstil i deras kvartsfinal - ganska höga bollar med rejäl toppspinn kombinerat med Majas egendomliga tvåhands stoppbollar gjorde att Kalinskaya inte kunde använda sina egna spelstyrkor… Komiskt uttalade!
Det kallas strategi! Man vinner matcher genom att spela ett spel som gör motståndarna decimerade i spelstyrka, eller hur?

På tal om Kalinskaya, har hon kickat Clostebolen och börjat datea Cobolli istället?
Flera gånger under matchen Kalinskaya-Chawlinska zoomade kameramannen in en jublande Cobolli på läktaren när Kalinskaya vann poänger…? Skumt…

Tydligen är det första gången sedan 1977 som ingen tidigare GS-vinnare finns i semifinalerna i Paris, män och kvinnor combined!

Maja Chwalinska är bara den andra spelaren i Roland Garros historia som från kvalifikations rundan tagit sig till semifinal. Hon var 114 på rankingen, nu är hon nr 30.
Hon är barndomskompis med Swiatek, de tränade tillsammans när de var juniorer.

2019 insjuknade hon i depression... och slutade med tennis under några år, hon har även råkat ut för många skador, många ansåg att hon är för kort 164cm för att kunna göra karriär i dagens tennis med storväxta atletiskt byggda kvinnor som spelar på kraft.
Citera
2026-06-04, 16:57
Medlem
Stänga taket mitt under en pågående boll? Kaxigt. Nyskapande. I Wimbledon tar de väl 20 min paus. Snart dags för Dee Snider mot chwalspelaren
Citera
2026-06-04, 18:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
. - - -
Tydligen är det första gången sedan 1977 som ingen tidigare GS-vinnare finns i semifinalerna i Paris, män och kvinnor combined!

Tänkte, det kan fan inte stämma! Men jodå, Borg bråkade med WCT, eller om det var tvärtom...

Härlig match just nu! (damernas). Hejar på "köttbullen" - vet ej varför!
Citera
2026-06-04, 19:14
Medlem
Schnaider ser märkbart tagen ut av Chwalinskas spel
Citera
2026-06-04, 19:37
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
.
Som sagt, hon heter Shnaider, inte Schnaider…
Citera
2026-06-04, 20:00
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
.
Vilken underbar karaktär Maja Chawlinska är!!
Även om hennes spelstil luktar 1980-tal så får hon till ett vägvinnande spel trots allt! Grymt bra gjort!!

Dessutom, en ryss räcker till final, inte två, då hade väl Vladde Puttin gjort i byxorna av nationalistisk stolthet!!

Mirra lär väl enkelt vinna finalen, men, att vittna Majas historia om depression och långa speluppehåll som nu resulterat i en GS-final, och, dessutom +15 miljoner SEK in på lönekontot!! Wow!
Citera
2026-06-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tänkte, det kan fan inte stämma! Men jodå, Borg bråkade med WCT, eller om det var tvärtom...

Härlig match just nu! (damernas). Hejar på "köttbullen" - vet ej varför!

Vem är WCT?
Citera
2026-06-04, 20:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Vem är WCT?

Sorry -> WTC!

Fan slog över till fotbollen och såg nu att polskan vann... vet inte varför jag hejade på små-ryskan! Kanske för att hon inte gått i hemska 180-skolan Sharapova/Sabalenko...
Citera
2026-06-04, 20:07
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
.
Vilken underbar karaktär Maja Chawlinska är!!
Även om hennes spelstil luktar 1980-tal så får hon till ett vägvinnande spel trots allt! Grymt bra gjort!!
- - -

Iofs sant - kom att tänka på Chris-Evert! Fina handleder.
Citera
2026-06-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Sorry -> WTC!

Fan slog över till fotbollen och såg nu att polskan vann... vet inte varför jag hejade på små-ryskan! Kanske för att hon inte gått i hemska 180-skolan Sharapova/Sabalenko...

Vet fortfarande inte vad förkortningen är, WTC är för mig World Trade Center
Citera
2026-06-04, 20:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Vet fortfarande inte vad förkortningen är, WTC är för mig World Trade Center

Tänkte vara spydig och skriva; "men googla för f-n!" Men Google gav nada (bara sponsrade hits nowadays????? Am tech kan fara åt helvete!).

World Tennis Championchips - konkurrerade då med Grand Prix-cirkusen. Kommersiellt och kom s a s ovanifrån, till skillnad fr ATP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in