2026-06-03, 07:21
  #34801
Medlem
Fonseca/Mensik, vilka otroliga bollar de bjöd på under hela matchen!

3-dje setet var episkt, så spännande. Önskar att matchen gått vidare med ett par set till.

Båda dessa ungdomar kommer tennisvärlden få njuta av under många år framöver.

Blir något för Sinner/Alcaraz att tampas med framöver.
Citera
2026-06-03, 07:54
  #34802
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Fonseca/Mensik, vilka otroliga bollar de bjöd på under hela matchen!

3-dje setet var episkt, så spännande. Önskar att matchen gått vidare med ett par set till.

Båda dessa ungdomar kommer tennisvärlden få njuta av under många år framöver.

Blir något för Sinner/Alcaraz att tampas med framöver.

Ingen spänning Mensik var för överlägsen.
Citera
2026-06-03, 10:38
  #34803
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ingen spänning Mensik var för överlägsen.

Det var jämnare än vad du insåg. Fonseca spelade modigt och fantastiskt på varenda matchboll (6 st) han räddade i eget servegame. Följande Tiebreak var en slantsingling som likaväl hade kunnat gå till Fonseca, och då hade matchen varit en öppen historia igen.

Kanske t.o.m. hade varit fördel Fonseca då, med tanke på att Menisk såg aningen tröttare ut i slutet av tredje set (även om han spelade i stort sett felfritt), samt att Fonseca bevisat hur stark han är i långa matcher i den här turneringen, med vändningar från 0-2 i underläge back-to-back, inte minst mot Djokovic.

Så jo, det var spännande.
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2026-06-03 kl. 11:22.
Citera
2026-06-03, 12:23
  #34804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ingen spänning Mensik var för överlägsen.

Fattar inte vilken match du tittat på, denna var spännande från början till slut!
Ingen överlägsen i något av seten, det tredje som jag skrivit tidigare... väldigt spännande och inte självklart vem som skulle ta hem det.

Ps Fonseca ny idol för mig då han slog ut Djokovic (trots att han förlorade denna match). Ds
Citera
2026-06-03, 15:41
  #34805
Medlem
GretaForPresidents avatar
.
Den ryska lilla vänsterspelande köttbullen är på god väg att slå ut Sabalenka just nu!

EDIT:

HA! Där försvann mitt största hatobjekt, Arena Sabalenka!
Även om jag ogillar dom andra ryssfittorna så är ändå hjärtat ofta hos vänsterspelare - Diana Schnaider har ju gått lite under radarn länge nu trots att hon är topp-20 på världsrankingen.
__________________
Senast redigerad av GretaForPresident 2026-06-03 kl. 15:47.
Citera
2026-06-03, 15:48
  #34806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Den ryska lilla vänsterspelande köttbullen är på god väg att slå ut Sabalenka just nu!

Menar du att hon är tjock? Hon är ingen köttbulle.
Citera
2026-06-03, 16:08
  #34807
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.- - -
HA! Där försvann mitt största hatobjekt, Arena Sabalenka!
- - -

Håller med! Aldrig gillat henne, spelar trist enl den "lång ryska"-skolan vi sett sedan Sharapova.
Citera
2026-06-03, 16:12
  #34808
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Menar du att hon är tjock? Hon är ingen köttbulle.
.
En köttbulle är när man är lika bred som hög.
Fröken Schnaider har en hästrumpa och korviga armar…

Men, hon har blivit en grym singelspelare - tidigare har jag mest sett henne som en lysande dubbelspelare…

Tror dock Diana får det svårt mot Maja i semifinalen!

Majas ”egendomliga” spelstil när trötta ut Dianas ben i förtid - ändå lite kul med två vänsterspelare i en semifinal i Paris! När hände detta senast månntro?

Den andra semifinalen, HATMATCHEN mellan Andreeva och Kostyuk lär bli sevärd - jag blev grymt imponerad av att Marta kunde eliminera bollsäkra Svitolina i kvartsfinalen…
Citera
2026-06-03, 16:18
  #34809
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Håller med! Aldrig gillat henne, spelar trist enl den "lång ryska"-skolan vi sett sedan Sharapova.
.
Hennes högljudda stönande är väl inte det värsta, även om det är enormt störande.
Sabalenkas presskonferens efter förlusten i fjolårets finalförlust var droppen för mig!
Jävla missunnsamma kärring - samtidigt jäkla fjäskig och inställsam.

Intressant analys: i damernas kvartsfinaler var det sju av åtta spelare från forna öststaterna medans i herrarnas kvartsfinaler bara en av åtta (Menšik)…
Citera
2026-06-03, 17:34
  #34810
Medlem
GretaForPresidents avatar
.
Vänner (och ovänner) - ber om ursäkt för en enda sak idag: Dianas efternamn stavas Shnaider, inte Schnaider…
Rätt skall vara rätt.
Citera
2026-06-04, 03:36
  #34811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Näää, finns inte tio möjliga damspelare att vinna FÖ i år…
Sabba, Iga, Coco, Ryba & Svitolina, där finns garanterat årets FÖ-vinnare…

Marta Kostyuk & Mirra Andreeva kan utmana långt in i turneringen, men, GS-turneringar är ju inte lika lätta att vinna som årets övriga tävlingar på WTA-touren - massa rankingpoäng och 35 mille i förstapris får dom bästa att bli ännu bättre, fyra gånger per säsong…
Hehhe, din kommentar åldrades inget vidare!!
Citera
2026-06-04, 11:10
  #34812
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Hehhe, din kommentar åldrades inget vidare!!
.
Ha! Komiskt värre!

In the end, årets upplaga av Franska Öppna är ju inte likt nåt annat år på årtionde gällande respass för dom bästa herr & damspelarna!

Jäkla svårt att tippa vinnarna just nu - jag håller tummarna för Marta Kostyuk och Maja Chawlinska i final.
Majas säregna spelstil passar få motståndare på gruset - lägg på både värmen och vinden, då har vi en mix som gynnar få spelare…

Fröken Kalinskaya ”klagade” på Majas spelstil i deras kvartsfinal - ganska höga bollar med rejäl toppspinn kombinerat med Majas egendomliga tvåhands stoppbollar gjorde att Kalinskaya inte kunde använda sina egna spelstyrkor… Komiskt uttalade!
Det kallas strategi! Man vinner matcher genom att spela ett spel som gör motståndarna decimerade i spelstyrka, eller hur?

På tal om Kalinskaya, har hon kickat Clostebolen och börjat datea Cobolli istället?
Flera gånger under matchen Kalinskaya-Chawlinska zoomade kameramannen in en jublande Cobolli på läktaren när Kalinskaya vann poänger…? Skumt…

Tydligen är det första gången sedan 1977 som ingen tidigare GS-vinnare finns i semifinalerna i Paris, män och kvinnor combined!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in