Citat:
Ursprungligen postat av
Sjelvklart
Hehhe, din kommentar åldrades inget vidare!!
.
Ha! Komiskt värre!
In the end, årets upplaga av Franska Öppna är ju inte likt nåt annat år på årtionde gällande respass för dom bästa herr & damspelarna!
Jäkla svårt att tippa vinnarna just nu - jag håller tummarna för Marta Kostyuk och Maja Chawlinska i final.
Majas säregna spelstil passar få motståndare på gruset - lägg på både värmen och vinden, då har vi en mix som gynnar få spelare…
Fröken Kalinskaya ”klagade” på Majas spelstil i deras kvartsfinal - ganska höga bollar med rejäl toppspinn kombinerat med Majas egendomliga tvåhands stoppbollar gjorde att Kalinskaya inte kunde använda sina egna spelstyrkor… Komiskt uttalade!
Det kallas strategi! Man vinner matcher genom att spela ett spel som gör motståndarna decimerade i spelstyrka, eller hur?
På tal om Kalinskaya, har hon kickat Clostebolen och börjat datea Cobolli istället?
Flera gånger under matchen Kalinskaya-Chawlinska zoomade kameramannen in en jublande Cobolli på läktaren när Kalinskaya vann poänger…? Skumt…
Tydligen är det första gången sedan 1977 som ingen tidigare GS-vinnare finns i semifinalerna i Paris, män och kvinnor combined!