Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Bra att fler och fler företag inser att folk ska vara på sin arbetsplats när dom jobbar och inte vara hemma och slöa.
Citat:
Ursprungligen postat av
tobbeskinhead
Mycket bra! Känner några som jobbar på Scania och de gör säkert ett bra jobb men det är fan en del mygel när de jobbar på distans. Mycket spelande och skit bland de yngre.
Citat:
Ursprungligen postat av
555-553
Du har aldrig haft kontorsjobb förstår jag? Du skulle bara veta hur mycket tid som bränns iväg när folk får möjlighet att träffas och sitta och bara jiddra om dittan och dattan.
Håller med 555-553. När jag själv är på kontoret blir det inte mkt gjort, det fikas och snackas dagarna i ända och kollegorna vill luncha och ta en kaffe stup i kvarten. Vilket såklart är trevligt, men jobbet blir knappast gjort de dagarna.
Som det är nu med en del hemifrån och en del på plats är rätt bra balans, man får det sociala de dagarna man är på kontoret även om inte mkt jobb blir gjort då, så gör man själva jobbet de dagar man är hemifrån.
Men som det var innan 2020 var verkligen inte effektiva dagar, minns att både jag och mina kollegor brukade inleda dagarna med att läsa nyheter och sitta och snacka i typ 2 timmar innan vi började jobba.