2026-03-07, 20:19
  #13
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Sedan är ju utdraget från Olaf du postade allt annat än att "tala i klarspråk", och det även om man bortser från det faktum att hans engelska i alla fall då var rätt knackig.

Italienare har ju haft det lite svårt med engelska språket och man ska generalisera. Hade en bekant från Grekland en gång i tiden och han var ju inte heller inte världsbäst på detta, om jag ska vara diplomatisk. Finländare har väl också haft lite kämpigt med uttal och så där, det har man ju märkt av i power metal-sammanhang. Men det finns en viss charm med detta (som du menade i en annan tråd).

Från en sak till en annan, vilket band tycker du Olaf Thörsen lyckats bäst med? Labyrinth eller Vision Divine? Personligen har jag nog lyssnat mer på Labyrinth än VD.
__________________
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2026-03-07 kl. 20:22.
Citera
2026-04-21, 18:02
  #14
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Den nya releasen från bandet verkar vara försenad. Skulle ha utkommit först 09/26/25 och när den inte gjorde det blev nästa bud January 30, 2026. Och fortfarande är den inte här. Vi har i alla fall omslaget (plastigt värre) och tracklisten:

1. "A Clockwork Reverie"
2. "18"
3. "Andromeda"
4. "Identities" (2025 Version)
5. "God Is Dead" (2025 Version)
6. "The 25th Hour" (2025 Version)


Vision Divines kommande spektakel "A Clockwork Reverie" blev försenat men nu är det färdigställt i alla fall, tror jag.

Ny tracklist:

1. "Sator Rotas"
2. "A Clockwork Reverie"
3. "18 (It Feels Like Heaven)"
4. "Andromeda"
5. "Identities" (2026 version)
6. "God Is Dead" (2026 version)
7. "The 25th Hour" (2026 version)

Releases May 22, 2026.
Citera
2026-05-25, 23:05
  #15
Medlem
NoTruces avatar
Nya EP:n ute nu.

Låter förvånansvärt friskt. Kul att Michele Luppi är tillbaka bakom mikrofonen. Jag gillar hans röst. Även keyboardisten Oleg Smirnoff är tillbaka och förgyller musiken med smakfulla keyboardleads.
Citera
2026-06-04, 17:44
  #16
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vilket album med Vision Divine uppskattar fansen mest?
Citera
2026-06-04, 18:03
  #17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Vilket album med Vision Divine uppskattar fansen mest?

Gör som du brukar, kolla streams på Spotify.
Citera
2026-06-04, 18:06
  #18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Gör som du brukar, kolla streams på Spotify.

Du måste ju förstå att det inte råder kausalitet. Exempelvis så släpptes ju många Vision Divine-plattor innan Spotify kom in i bilden. Hur tänker du att förevarande skivors popularitet ska framgå på ett rättvisande sätt?
Citera
2026-06-04, 18:16
  #19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Du måste ju förstå att det inte råder kausalitet. Exempelvis så släpptes ju många Vision Divine-plattor innan Spotify kom in i bilden. Hur tänker du att förevarande skivors popularitet ska framgå på ett rättvisande sätt?

Utgå från de skivor som ligger på Spotify då. Hur hade du annat tänkt ta reda på vad fansen tycker? Frågan är lite väl svepande.
Citera
2026-06-04, 18:17
  #20
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Utgå från de skivor som ligger på Spotify då. Hur hade du annat tänkt ta reda på vad fansen tycker? Frågan är lite väl svepande.

Min tanke var att ställa frågan här och så får vi se vilka svar som droppar in. Har du själv något favorit-album med dem?
Citera
2026-06-04, 18:24
  #21
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Min tanke var att ställa frågan här och så får vi se vilka svar som droppar in. Har du själv något favorit-album med dem?

Stream of Consciousness tycker jag är bra. Mest för att Michele Luppi är en sån överjävla bra vokalist. Lyssna på "La Vita Fugge" så fattar du.

Vad tycker du om den plattan/vilken är din favorit?
Citera
2026-06-04, 18:34
  #22
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Stream of Consciousness tycker jag är bra. Mest för att Michele Luppi är en sån överjävla bra vokalist. Lyssna på "La Vita Fugge" så fattar du.

Vad tycker du om den plattan/vilken är din favorit?

Det är lite oklart för min del om jag verkligen har någon favorit, på rak arm (äger bara en skiva med dem). Men det jag kan säga är att det i så fall är någon av verken med Michele Luppi. Tycker han har en mycket behaglig röst. Har sagt det förut och kan säga det igen: hans egna soloskiva "Strive" (2005) är bitvis underbart bra. Såg den här mannen live för något år sedan tillsammans med Kee Marcello (performs Europe) men i det sammanhanget blev det inte helt briljant riktigt.

Har inget emot en sån som Fabio Lione i VD-sammanhang men för mig är han associerad med Rhapsody.
Citera
2026-06-04, 18:40
  #23
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det är lite oklart för min del om jag verkligen har någon favorit, på rak arm (äger bara en skiva med dem). Men det jag kan säga är att det i så fall är någon av verken med Michele Luppi. Tycker han har en mycket behaglig röst. Har sagt det förut och kan säga det igen: hans egna soloskiva "Strive" (2005) är bitvis underbart bra. Såg den här mannen live för något år sedan tillsammans med Kee Marcello (performs Europe) men i det sammanhanget blev det inte helt briljant riktigt.

Har inget emot en sån som Fabio Lione i VD-sammanhang men för mig är han associerad med Rhapsody.

Håller med vad gäller Lione. Grym röst, men det är något med Luppis varma stämma som passar med VD:s semiprogressiva musik. De släppte ju två skivor med Ivan Giannini (Derdian, kolla upp dem om du inte redan har gjort det), och de var väl okej, men som sagt, Luppi all the way.

Giannini sjunger även i projektet The 7th Guild. Har skrivit lite om dem här. Också värda att kolla upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in