Citat:
Ursprungligen postat av
CtrlAltDelThis
Det är lite oklart för min del om jag verkligen har någon favorit, på rak arm (äger bara en skiva med dem). Men det jag kan säga är att det i så fall är någon av verken med Michele Luppi. Tycker han har en mycket behaglig röst. Har sagt det förut och kan säga det igen: hans egna soloskiva "Strive" (2005) är bitvis underbart bra. Såg den här mannen live för något år sedan tillsammans med Kee Marcello (
performs Europe) men i det sammanhanget blev det inte helt briljant riktigt.
Har inget emot en sån som Fabio Lione i VD-sammanhang men för mig är han associerad med Rhapsody.
Håller med vad gäller Lione. Grym röst, men det är något med Luppis varma stämma som passar med VD:s semiprogressiva musik. De släppte ju två skivor med Ivan Giannini (
Derdian, kolla upp dem om du inte redan har gjort det), och de var väl okej, men som sagt, Luppi all the way.
Giannini sjunger även i projektet
The 7th Guild. Har skrivit lite om dem
här. Också värda att kolla upp.