2026-06-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, okey - vi kommer inte längre. Vi anser helt olika och det är såklart okey - vi vill i alla fall samma sak och det får räcka för mig. Ha en god dag vidare!

Ja du verkar vilja ha ett heligt krig. Jag tror inte du förstår vad du efterfrågar. Tänk en stund på vad det skulle innebära.
Citera
2026-06-04, 14:44
Medlem
Citat:
Varför urskuldar du detta extremt sjuka och religiösa undantagssystem? Skulle du vara okey med om länder införde att enkom ursprungsbefolkningen i ett land, vi kan ta ett exempel med vita i Sverige, enkom är de som får bära skjutvapen? Ett extremfall och halmgubbe, jag vet - men, intressant att se ditt svar...

Det finns och det gäller alla religioner och även nationaliteter, som av religösa skäl eller nationella skäl bära kniv. Jag gillar när man står upp för traditioner.

Dessutom så var hans religiösa kniv inte mordvapnet. Och de flesta fall så bär sikher små knivar runt halsen eller har de kniven fastsvetsad i skidan. Och de har hårdare regler i England för speciella platser.

Staten får ju bestämma undantag utifrån religiösa eller nationella klädedräkter (Skottland). Om vi i Sverige klädde oss som karoliner under vissa helgdagar så har jag inget problem att man får bära sabel, musköt eller pik.
Citera
2026-06-04, 14:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja du verkar vilja ha ett heligt krig. Jag tror inte du förstår vad du efterfrågar. Tänk en stund på vad det skulle innebära.

Och du verkar vilja att samma politiska läger som orsakat denna makabra och fruktansvärda situation, också skall vara dem som ordnar upp i det hela - tala om att vara verklighetsfrånvänd...
Citera
2026-06-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Att det är så kan vara må hänt. Men skribenten skrev att "Det värsta är att Storbritannien tycks ha infört en regel som säger att polisen inte ska behandla alla lika," Om det är en regel bör den var nedskriven.

De flesta i den här tråden gör samma fel som de anklagar polisen för. De drar alla över en kant. Det är tragikomiskt.

Jag såg videon. Jag såg inget blod. Jag tycker polismannen ska ha undersökt BO bättre, då hade de troligen hittat de dödande knivhugget i bröstet. Sen gör polismannen det klassiska felet, som ganska många på här i tråden och hela FB gör. De drar folk över en kant.

1 Unga män är överrepresenterade att begå brott och specifikt rasistiska brott

2 Sikher är underrepresenterade eller har ingen överrepresentation i brott. Dessutom är de kända att de inte dricker och generellt är skötsamma. De äger ofta sitt boende och har jobb och är ofta välutbildade.

3 Dessutom är sikher överrepresenterade cirka 4 gånger som BO när det gäller rasistbrott i UK.

Ex https://www.cps.gov.uk/west-midlands/news/man-sentenced-life-rape-and-assault-religiously-motivated-attack

Du drar upp irrelevant trams. Vad vill du ens meddela med nummer 2 och 3? Det här har ingenting att göra med att personen var specifikt sikh. Och ja 1 stämmer, men det har ingen betydelse. Unga män är överrepresenterade i precis samtliga brott. Detta förstår du.

Det spelar ingen roll om någon säger att du är rasist. Du måste ändå undersöka personen om de säger att de är skadade. I det här fallet var rasistanklagelsen avgörande och personen fick inte hjälpen de behövde på grund av den.

Sverige har samma antirasist lagar för övrigt. Det finns arbete mot "antisvart rasism". Det finns inget liknande för antivit eller antisvensk rasism. Människor behandlas olika baserat på ras, även i Sverige. Vissa grupper har ett mer omfattade skydd än andra.

Tror du mig inte? Varsågod med källor:

https://www.regeringen.se/informationsmaterial/2024/12/arbetet-mot-antisvart-rasism/

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/ett-land-fritt-fran-rasism-och-hatbrott/
Citera
2026-06-04, 14:50
Medlem
Citat:
Och du verkar vilja att samma politiska läger som orsakat denna makabra och fruktansvärda situation, också skall vara dem som ordnar upp i det hela - tala om att vara verklighetsfrånvänd...

Inte samma såklart, andra personer som träder i kraft i deras ställe.
Citera
2026-06-04, 14:54
Medlem
Citat:
Det finns och det gäller alla religioner och även nationaliteter, som av religösa skäl eller nationella skäl bära kniv. Jag gillar när man står upp för traditioner.

Dessutom så var hans religiösa kniv inte mordvapnet. Och de flesta fall så bär sikher små knivar runt halsen eller har de kniven fastsvetsad i skidan. Och de har hårdare regler i England för speciella platser.

Staten får ju bestämma undantag utifrån religiösa eller nationella klädedräkter (Skottland). Om vi i Sverige klädde oss som karoliner under vissa helgdagar så har jag inget problem att man får bära sabel, musköt eller pik.

Som sagt - enkom undfallande gentemot religiösa minoriteter. Det andra tror du såklart inte på, inte jag heller så vi kan stryka detta ur diskussionen - det var ett dåligt exempel av mig, men påvisar hur du tänker kring det hela. Jag gillar också traditioner, men vill dessa sikher som det ju faktiskt handlar om, utöva och kräva sina religiösa rättigheter - gör det då i ditt, eller dina föräldrars hemland! Inte i ett land där du är i minoritet!

Tillåter du små, religiösa knivar är självklart redan gränsen mot något mer drastiskt flyttad. Denne mordiske sikh har redan tidigare figurerat i en video där han viftar med ett cermoniellt(?) svärd och hotat andra. Och beviset är också att denna kniv (mordvapnet) som gömdes undan av modern. Ge dem lillfingret och de tar hela armen!
Citera
2026-06-04, 15:01
Medlem
Citat:
Inte samma såklart, andra personer som träder i kraft i deras ställe.

Haha, i Sverige (eller för den delen hela Europa)?! Det väller fortfarande in 10 000-tals anhöriginvandrare, varje år och som får barn. Dessa grupper växer sig större och större för vart år och de röstar såklart på partier som föder dem (bidrag och "särlagstiftning") och tillåter fortsatt massinvällning - hur i helvete skall då andra partier kunna förändra något? Se bara på Tidö-alliansen - de har försökt och lyckats på mången områden som skulle kunna skapa en liten förändring, men vad sker? Jo, dumsvensken med invandrarsvansen och kvinnorna i spetsen, kommer direkt rösta bort dem från makten, igen! Ett steg fram och två bakåt och vi har inte tid för detta - det är kört med att försöka få till politiska förändringar, det fungerar bara inte!

Så! Nu får du sista ordet då jag är färdig med dig och din naivitet...
Citera
2026-06-04, 15:05
Medlem
Citat:
Haha, i Sverige (eller för den delen hela Europa)?! Det väller fortfarande in 10 000-tals anhöriginvandrare, varje år och som får barn. Dessa grupper växer sig större och större för vart år och de röstar såklart på partier som föder dem (bidrag och "särlagstiftning") och tillåter fortsatt massinvällning - hur i helvete skall då andra partier kunna förändra något? Se bara på Tidö-alliansen - de har försökt och lyckats på mången områden som skulle kunna skapa en liten förändring, men vad sker? Jo, dumsvensken med invandrarsvansen och kvinnorna i spetsen, kommer direkt rösta bort dem från makten, igen! Ett steg fram och två bakåt och vi har inte tid för detta - det är kört med att försöka få till politiska förändringar, det fungerar bara inte!

Så! Nu får du sista ordet då jag är färdig med dig och din naivitet...

Vilka partier som sitter vid rodret i 4 år hit och dit gör överlag väldigt litet avtryck jämfört med debatten som förs vid sidan om. Och nu är debatten om invandringen i full gång. För 10 år sedan var det knäpptyst.

Sitter man och bara tror att allting som spelar roll är vilken regering som sitter ja då förstår jag att läget ser hopplöst ut, men tittar man ut i samhället hur diskussioner går, så märker man tydliga förändringar. Det händer saker. Och det går i rätt riktning.
Citera
2026-06-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Hela Västvärlden är idag emot den infödda vita Europén.
Henry Nowak är ett praktexempel på vad som sker när både regeringen, konglomerat och särskilt myndigheter såsom Polisen får utbildning där de lär sig att deras egna infödda och etniska invånare är mindre värda än "minoriteter" och invandrare, som i alla sammanhang ska bli betrodda och prioriteras.
Ord mot ord = Invandrarna / Främlingarna vinner i alla scenarion.

Rätt absurt att en inavlad blatte kan alltså hugga ihjäl en oskyldig 18-årig grabb för att sedan hävda att "Han var rasist!" som om det skulle göra brottet lagligt... mördaren kan alltså sedan se polisen komma till platsen och placera sitt offer i handbojor, samtidigt se dem neka hans yttranden om att han blivit huggen ett flertalet gånger och även att han inte kan andas (lungor och mun fyllda med blod) och att han behöver en ambulans. Polisen låter sedan Vickrum Digwa gå in i familjens bostad igen för att äta mat och ta det lugnt medan resten av familjen fortsätter att manipulera polisen ytterligare, gömma undan bevis, anklagar offret återigen för rasism och våld m.m.

Ett tvådelat rättssystem där den infödda och etniska vita Europén är en andra klassens medborgare. (I verkligheten så är inte ens "andra klassen" rätt uttryck, snarare behandlas vi som tionde klassens medborgare).

Notera också hur lite mediabevakning och rapportering det är om fall som dessa. Censur. Munkavel på. Målet är att etniska Européer ska vara så dåligt informerade som möjligt. Ingen risk för ilska, ingen risk för uppror om alla är ovetandes om hur bakåtvända och vrickade våra länder och samhällen har blivit.

Bra rutet och helt korrekt sammanfattning av det absurda läget som råder i Europa, i dag...
Citera
2026-06-04, 15:34
Medlem
Citat:
Som sagt - enkom undfallande gentemot religiösa minoriteter. Det andra tror du såklart inte på, inte jag heller så vi kan stryka detta ur diskussionen - det var ett dåligt exempel av mig, men påvisar hur du tänker kring det hela. Jag gillar också traditioner, men vill dessa sikher som det ju faktiskt handlar om, utöva och kräva sina religiösa rättigheter - gör det då i ditt, eller dina föräldrars hemland! Inte i ett land där du är i minoritet!

Tillåter du små, religiösa knivar är självklart redan gränsen mot något mer drastiskt flyttad. Denne mordiske sikh har redan tidigare figurerat i en video där han viftar med ett cermoniellt(?) svärd och hotat andra. Och beviset är också att denna kniv (mordvapnet) som gömdes undan av modern. Ge dem lillfingret och de tar hela armen!

Siker har slagits för imperiet i cirka 200 år och räddat imperiet under upproret. Det vill säga tillhört imperiet i 200år. England ville att de skulle stanna efter WWII. Så UK är deras hemland.
Citera
2026-06-04, 15:47
Medlem
Citat:
Siker har slagits för imperiet i cirka 200 år och räddat imperiet under upproret. Det vill säga tillhört imperiet i 200år. England ville att de skulle stanna efter WWII. Så UK är deras hemland.

Har inget med saken att göra - avväpna hjonen eller flytta till Indien! Minoriteter skall absolut inte ha några särrättigheter gentemot majoritetsbefolkningen - de skall stå med mössan i hand och hålla käft!

Henry Nowak skulle nog hålla med...
Citera
2026-06-04, 15:50
Medlem
Citat:
Du drar upp irrelevant trams. Vad vill du ens meddela med nummer 2 och 3? Det här har ingenting att göra med att personen var specifikt sikh. Och ja 1 stämmer, men det har ingen betydelse. Unga män är överrepresenterade i precis samtliga brott. Detta förstår du.

Det spelar ingen roll om någon säger att du är rasist. Du måste ändå undersöka personen om de säger att de är skadade. I det här fallet var rasistanklagelsen avgörande och personen fick inte hjälpen de behövde på grund av den.

Sverige har samma antirasist lagar för övrigt. Det finns arbete mot "antisvart rasism". Det finns inget liknande för antivit eller antisvensk rasism. Människor behandlas olika baserat på ras, även i Sverige. Vissa grupper har ett mer omfattade skydd än andra.

Tror du mig inte? Varsågod med källor:

https://www.regeringen.se/informationsmaterial/2024/12/arbetet-mot-antisvart-rasism/

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/ett-land-fritt-fran-rasism-och-hatbrott/

Först blanda inte in Sverige vi pratar om UK. Ta fram UKs lagar och regler i stället. Sen har 2 och 3 mycket med den bild polisen har. De såg en ung rasist mot en grupp som är känd som laglydiga och offer för rasism. Det förstärks av att BO verkade berusad och GM kunde visa upp en skada. Jag såg ingen skada på BO. Han drunknade i sitt eget blod. Dvs blodet rann inte ut utan ner i lungan. Han hade 1.2 l blod i lungan.

Felet var

1 Det tog 20 min för polisen att komma till platsen

2 Sen tog det 3 min innan de började rädda BO för att de inte undersökte honom. Och det beror på att de såg inga skador och såg honom som GM. (se 2 och 3. tidigare). Och de gjorde de för att de har förutfattade meningar om offret och Gärningsmannen, precis som de flesta skribenter i denna tråd har.

Domstolen sa att knivhugget var dödande. Men enligt reglerna skulle de ha undersökt honom först och försökt rädda honom även om var döende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in