Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-i-KBA
Föräldrarnas 244 från 1979 hade i alla fall servo.
Jaha och därför så måste alla 240 ha varit utrustade med styrservo?
GLE hade det som standard samt 260 serien, satt det servo i DL och GL samt L så var det fabriksmonterad extrautrustning dvs något som första ägaren bestämt att den ska ha och betalat extra för. Tidigare 1975-1978 hade GL servostyrning som standard de var även utrustade med skinnklädsel,taklucka,varvräknare,bränsleinsprutni ng och överväxel, de flesta ville inte lägga upp extrapengar för detta lite skräck för bränsleinsprutning påverkade väl också så de var ganska ovanliga redan då.