Citat:
Värsta jag har sett... Polisen totalt negligerar att han ligger och förblöder. Fyfan vilket sätt att dö på!
Hemskt att en ung man blir mördad. Men det absolut fruktansvärda i den här historien är ju att polisen inte trodde på offret och inte brydde sig om att han sa att han hade blivit knivhuggen. I stället gullade polisen med GM och tyckte att han var offret, därför att han sa sig ha blivit utsatt för en rasistattack.
Nej, jag tycker inte att polisen ska strunta i rasistattacker. Men vad är viktigast? Att trösta någon som säger att han har blivit hånad för sin etnicitet eller religion, eller att blixtsnabbt hjälpa någon som säger att han har blivit knivhuggen?
Vad är det för fel på den brittiska polisen????
Nej, jag tycker inte att polisen ska strunta i rasistattacker. Men vad är viktigast? Att trösta någon som säger att han har blivit hånad för sin etnicitet eller religion, eller att blixtsnabbt hjälpa någon som säger att han har blivit knivhuggen?
Vad är det för fel på den brittiska polisen????

Nu visade det sig ju att det var en oprovocerad attack... Har själv erfarenhet av detta. Räcker med att du passerar en svart person på gatan för att du som vit ska bli utsatt för rasism.
Det har slagit fel i samhället! Är världens snällaste kille och har inte gjort en fluga förnär, och andra vita bär inte ansvaret för orättvisor i det förgångna, eller enskilda aktioner. Rår inte för att jag är 195 cm och 110 kg, men om du ens kollar snett på mig endast för att jag existerar så tar det hus i helvete.
Och angående rasism så är det irrelevant i sammanhanget. I ett fritt land har man rätt att tänka och tycka som man vill samt ge uttryck för detta... Våld är aldrig acceptabelt.
I USA finns det "fighting words" alltså ett undantag till yttrandefriheten och ofredande samt trakasserier är också aldrig acceptabla.
Men att våldföra sig på någon som ser ut på ett visst sätt, eller tillhör ett visst parti, eller som tom har uttryckt sig rasistiskt, är OACCEPTABELT...
I detta avseende har VÄNSTERN BIDRAGIT till denna situation och har BLOD PÅ SINA HÄNDER, genom att göra en ekvivalens mellan invandrings- och islamkritik och rasism, som de empatilösa nyttiga idioterna de är.
Vila i frid! Det var ett hemskt sätt att dö på!