2026-06-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Hemskt att en ung man blir mördad. Men det absolut fruktansvärda i den här historien är ju att polisen inte trodde på offret och inte brydde sig om att han sa att han hade blivit knivhuggen. I stället gullade polisen med GM och tyckte att han var offret, därför att han sa sig ha blivit utsatt för en rasistattack.

Nej, jag tycker inte att polisen ska strunta i rasistattacker. Men vad är viktigast? Att trösta någon som säger att han har blivit hånad för sin etnicitet eller religion, eller att blixtsnabbt hjälpa någon som säger att han har blivit knivhuggen?

Vad är det för fel på den brittiska polisen????
Värsta jag har sett... Polisen totalt negligerar att han ligger och förblöder. Fyfan vilket sätt att dö på!

Nu visade det sig ju att det var en oprovocerad attack... Har själv erfarenhet av detta. Räcker med att du passerar en svart person på gatan för att du som vit ska bli utsatt för rasism.

Det har slagit fel i samhället! Är världens snällaste kille och har inte gjort en fluga förnär, och andra vita bär inte ansvaret för orättvisor i det förgångna, eller enskilda aktioner. Rår inte för att jag är 195 cm och 110 kg, men om du ens kollar snett på mig endast för att jag existerar så tar det hus i helvete.

Och angående rasism så är det irrelevant i sammanhanget. I ett fritt land har man rätt att tänka och tycka som man vill samt ge uttryck för detta... Våld är aldrig acceptabelt.

I USA finns det "fighting words" alltså ett undantag till yttrandefriheten och ofredande samt trakasserier är också aldrig acceptabla.

Men att våldföra sig på någon som ser ut på ett visst sätt, eller tillhör ett visst parti, eller som tom har uttryckt sig rasistiskt, är OACCEPTABELT...

I detta avseende har VÄNSTERN BIDRAGIT till denna situation och har BLOD PÅ SINA HÄNDER, genom att göra en ekvivalens mellan invandrings- och islamkritik och rasism, som de empatilösa nyttiga idioterna de är.

Vila i frid! Det var ett hemskt sätt att dö på!
Citera
2026-06-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Än värre är att ja du får bära kniv som sikh men det är en liten kniv som är en religiös symbol. Enklast att jag skickar en länk till den: https://en.wikipedia.org/wiki/Kirpan att de får bära den är ju helt absurt men:

Henry blev inte huggen med en kirpan. Han blev huggen med en 21cm lång kniv som alltså även för sikher är olagligt att bära. Vilket gör hela situationen än värre. Hade poliserna inte koll på vilken form av kniv det är sikher får bära?

Värt också att tillägga är att sikher i det stora hela är ett fredligt folk som inte alls brukar ställa till med massa problem till skillnad mot muslimer. Vilket gör att fallet sticker ut lite extra.

Följer man din länk på Wiki så står det att en Kirpan "vanligtvis 15-90 cm", "mest vanlig är 15-30cm".
Dock förstod jag det som att han använt något annat än en Kirpan. Enligt tidigare youtube-klipp ser det ut som att han också rör sig men en sk Talwar.
Citera
2026-06-03, 18:02
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Följer man din länk på Wiki så står det att en Kirpan "vanligtvis 15-90 cm", "mest vanlig är 15-30cm".
Dock förstod jag det som att han använt något annat än en Kirpan. Enligt tidigare youtube-klipp ser det ut som att han också rör sig men en sk Talwar.
Ja över en meter är nog extremt ovanligt. De har den oftast i en liten väska. Har svårt att se att de ens skulle använda en sån till att mörda någon med då den är helig för dem. Därav att han använde ett annat vapen. Och då kvarstår ju min fråga: hade inte ens polisen koll på vilket vapen som var lagligt eller inte? Mördaren borde ju blivit ifrågasatt direkt då han bar på ett olagligt vapen (sen att kirpan är lagligt är ju en annan fråga) men detta verkar inte polisen haft koll på.

Det står alltså i brittiska polisens lag att man ska behandla olika raser olika. Själva definitionen av rasism...
Citera
2026-06-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alpran
Snart kommer det vara likadant här i Sverige..
Rösta rätt! Rösta Svenskt!

Det är likadant. Vi har lagar som aktivt diskriminerar mot svenskar. Vi har organisationer som Expo som aktivt kämpar för att svenskar ska bli en minoritet i sitt eget land och kartlägger folk som inte håller med.

Den som tror att Sverige inte är likadant har sovit under en sten. Enda skillnaden är att vi har inte haft ett liknande fall här ännu. Men det kan definitivt hända med hur polisen ser på svenskar mot andra folkgrupper idag.
Citera
2026-06-03, 18:10
Medlem
CetorhinusMaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Nej, jag tycker inte att polisen ska strunta i rasistattacker. Men vad är viktigast? Att trösta någon som säger att han har blivit hånad för sin etnicitet eller religion, eller att blixtsnabbt hjälpa någon som säger att han har blivit knivhuggen?

Vad är det för fel på den brittiska polisen????

Polisen har tydliga och skriftliga regler att man ska prioritera rasistattacker högst, så det är viktigast i nuläget på papper. Det är Two Tier policing där man måste prioritera minoriteter och hatbrott främst. Dem går i utbildning för att imprintas att rioritera "rätt" så enligt instruktioner så har polisen i sig gjort rätt enligt sin utbildning. Att stå och kasta saker på poliser I sig hjälper inte, man behöver kasta på Kier Starmer det är han som varit med och bestämt detta.
Citera
2026-06-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det är likadant. Vi har lagar som aktivt diskriminerar mot svenskar. Vi har organisationer som Expo som aktivt kämpar för att svenskar ska bli en minoritet i sitt eget land och kartlägger folk som inte håller med.

Den som tror att Sverige inte är likadant har sovit under en sten. Enda skillnaden är att vi har inte haft ett liknande fall här ännu. Men det kan definitivt hända med hur polisen ser på svenskar mot andra folkgrupper idag.

Exakt, rösta rätt! Rösta SVENSKT.
Citera
2026-06-03, 18:39
Medlem
Citat:

Expo är en vidrig sammanslutning.
Citera
2026-06-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpoohl
Expo är en vidrig sammanslutning.

Må så vara men de har fler medlemmar, mer supportrar, enormt mer resurser och tillgångar än vad ex NMR någonsin kommer att ha.

Hur känns det om du tänker efter?
Citera
2026-06-03, 19:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Som sagt, det kan mycket väl stämma. Det är särbehandling visst, men hur svårt är det att införskaffa sig en kniv om du vill skada någon? Det sker massvis med knivattacker i just London och de flesta där har såklart ej tillstånd att bära dem.

Det är knappast kniven som är problemet här om vi säger så.

Nej, självklart är det inte den religiösa knivens skull - vapen är aldrig själva problemet - det är dem som väljer att använda dem, som är det. Men, jag ville bara visa på just den särbehandling du nu själv tar upp. Varför skall just EN religiös grupp få gå beväpnad, ÖPPET, i samhället. It makes no sense what so ever... Det är bara polis och militär som skall åtnjuta denna makt. Allt annat är enkom FEL! Bara ett i raden av skeva beslut och lagar/regler som tagits i favör för minoriteters skull. Invällare skall fan i mig ta seden dit dem kommer och stå med mössan i hand - värdfolket skall inte behöva göra det! Det är en sådan sjuk och omvänd värld vi lever i och det är pga. den förbannade kultur- och extremvänstern det ser ut som det gör - ivrigt påhejade av i princip alla inom HBTQ-rörelsen, wokeister, feminister, från liberaler till moderater, med IQ- badboll. Jag blir rosenrasande när jag tänker hur detta tillåtits växa fram. Att vi inte ser fler vansinnesdåd från högersidan är ett bevis på enorm återhållsamhet och kontroll - tyvärr, får jag väl tillägga...

Nu gled jag ut, sorry - mitt vrede tog överhanden...

Denne Henry Nowak hoppas jag kan bli startskottet på något som jag eftersöker ovan. Embryot har redan sett dagens ljus och bara hoppas vissa rörelser kan erhålla momentum iom. denna tragiska händelse - det är endast så denne kan få upprättelse. Poliserna skall alla entledigas och sättas bakom lås och bom. Stramer som högsta hönset bör avgå som varit med och tillåtit detta vansinne som framvuxit under sådan lång tid. Mången politiker i mången länder har blod på sina händer, så också abnormt mången väljare och medlöpare!

USCH!!!
Citera
2026-06-03, 19:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Fokuset här är inte på sikherna utan det ligger på behandlingen av polisen. Vem som utövade mordet är egentligen inte viktigt här, förutom då att det inte var en engelsman som begick det så att det blev ett rasmotiverat brott med särbehandling av polisen, det är därför det hamnar i strålkastarljuset.

Att det var en sikh är ganska irrelevant. Visst de får bära kniv, men hur svårt är det att införskaffa en sådan?
Man kan också diskutera hur media och folk har behandlat fallet.
Inte ett knyst har jag hört fram tills dess att dom föll i fallet.

Fallet George Floyd tog hus i helvete ganska direkt. Där var det folkdomstol och mediadomstol.
Citera
2026-06-03, 20:25
Medlem
Den illaluktande indiern fick 30 år. Bara hoppas hans inavlade mamma få 10år
Citera
2026-06-03, 20:29
Medlem
Smikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Man kan också diskutera hur media och folk har behandlat fallet.
Inte ett knyst har jag hört fram tills dess att dom föll i fallet.

Fallet George Floyd tog hus i helvete ganska direkt. Där var det folkdomstol och mediadomstol.

Någon som snappat upp namnen på de båda poliser som låg bakom Henry Nowaks död? De borde inte få en lugn stund innan de förhoppningsvis, men troligtvis inte, får livstids fängelse. Jämför med Derek Chauvin, som egentligen bara gjorde vad han tränats för. Halvt om halvt hoppas jag att Donald Trump benådar honom det sista han gör som president, även om det inte vore bra för hans efterträdares kampanj.

Jag har definitivt besökt Storbritannien för sista gången. Uppenbart att de kommande decennierna kommer att handla om raskrig - och det är inte den vite mannens fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in