2026-06-03, 13:07
Medlem
Så fruktansvärt ondskefullt av den skäggiga mördaren och oförlåtligt hanterat av poliserna.
Citera
2026-06-03, 14:13
Medlem
Polisen borde få fängelse.
Vållande till annans död.
Citera
2026-06-03, 14:55
Medlem
AndersPersson99s avatar
Den lilla skillnaden mellan det här fallet och George Floyd var att Floyd var en nedpissad knarkare som gjorde våldsamt motstånd mot polisen och fick en överdos och dog.

I det här fallet har ren rasism mot vita och inte minst män, sprunget ur kulturmarxistisk vänsterliberal offerkoftalogik, lett till att polisen hellre grep den knivskurne unge mannen än gärningsmannen.

Missta heller inte mediers rapportering av detta som någon sorts objektivitet. Medierna är medskyldiga och har blod på sina händer. De har ljugit, vinklat och drivit opinion för mångfald, massinvandring och den västerländska civilisationens kollaps.
Citera
2026-06-03, 15:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Fokuset här är inte på sikherna utan det ligger på behandlingen av polisen. Vem som utövade mordet är egentligen inte viktigt här, förutom då att det inte var en engelsman som begick det så att det blev ett rasmotiverat brott med särbehandling av polisen, det är därför det hamnar i strålkastarljuset.

Att det var en sikh är ganska irrelevant. Visst de får bära kniv, men hur svårt är det att införskaffa en sådan?

Skillnaden är att du åker dit så det skriker om det och kan förlora jobbet och annat, medan sniksikherna kommer undan med det och här ser vi ett resultat av denna snedvridna acceptans!
Citera
2026-06-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skillnaden är att du åker dit så det skriker om det och kan förlora jobbet och annat, medan sniksikherna kommer undan med det och här ser vi ett resultat av denna snedvridna acceptans!

Ja men det är inte unikt för Sikherna. Det som är unikt är att ursprungsbefolkningen behandlas som den gör av sin egen polis i sitt eget land. Sikherna behandlas i princip som alla andra minoriteter i UK. De har fler rättigheter och man ser genom fingrarna när de gör saker, men det är absolut inte unikt för just sikher utan det gäller alla dessa grupper.

Det är bara ursprungsbefolkningen som behandlas på detta viset i samtliga västländer. Den som är insatt vet vilka som ligger bakom det.
Citera
2026-06-03, 16:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ja men det är inte unikt för Sikherna. Det som är unikt är att ursprungsbefolkningen behandlas som den gör av sin egen polis i sitt eget land. Sikherna behandlas i princip som alla andra minoriteter i UK. De har fler rättigheter och man ser genom fingrarna när de gör saker, men det är absolut inte unikt för just sikher utan det gäller alla dessa grupper.

Det är bara ursprungsbefolkningen som behandlas på detta viset i samtliga västländer. Den som är insatt vet vilka som ligger bakom det.

Nej, så är det, men nu menade jag just med detta med den religiösa kniven - den är säkerligen sikherna mol allena om att få bära helt öppet...
Citera
2026-06-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, så är det, men nu menade jag just med detta med den religiösa kniven - den är säkerligen sikherna mol allena om att få bära helt öppet...

Som sagt, det kan mycket väl stämma. Det är särbehandling visst, men hur svårt är det att införskaffa sig en kniv om du vill skada någon? Det sker massvis med knivattacker i just London och de flesta där har såklart ej tillstånd att bära dem.

Det är knappast kniven som är problemet här om vi säger så.
Citera
2026-06-03, 16:32
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Fokuset här är inte på sikherna utan det ligger på behandlingen av polisen. Vem som utövade mordet är egentligen inte viktigt här, förutom då att det inte var en engelsman som begick det så att det blev ett rasmotiverat brott med särbehandling av polisen, det är därför det hamnar i strålkastarljuset.

Att det var en sikh är ganska irrelevant. Visst de får bära kniv, men hur svårt är det att införskaffa en sådan?
Ja rörande det håller jag helt med dig. Engelsmännen är lacka för de inte trodde på den vita just för han är vit och man tog mördarens parti för han inte är vit vilket gjorde att Henry dog. Sen om det var en sikh, kristen afrikan eller muslim spelar mindre roll.

Jag håller med dig i allt i ditt inlägg jag först besvarade också förutom att du skriver att Tommy är en "känd sionist" Tror att det var du och jag som haft den diskussionen förut och ber om ursäkt om jag tar fel på användare här. Men Tommy är först och främst patriot. Att Israel som HATAR muslimer sponsrar Tommy för han kämpar emot muslimers våld i väst gör inte Tommy till en "känd sionist"
Citera
2026-06-03, 16:34
Medlem
Helt förjävligt.

Turbanblatten kommer ut och möter polisen med kniv (tydligen får man bära kniv enligt hans religion) och påstår att någon har varit lite rasistisk mot honom.

Polisen går då fram till den vita killen som har blivit knivhuggen och sätter direkt handbojor på honom.

https://www.youtube.com/shorts/kSCt7A2saLs

Turbanblatten som även råkar vara känd sedan tidigare hos polisen får sedan gå fri.

Knivhuggna vita killen får ligga kvar på marken i över en timma innan ambulans kommer.

Detta ligger helt i linje med hur det politiska ser ut i England just nu. Muslimer och Sikher ska skyddas, även om dessa precis har knivhuggit någon. Man väljer aktivt att blunda när dessa människor begår något brott.

Kan ni tänka er vad som hade hänt om detta hade varit en svart person som precis har blivit knivhuggen av en vit person och polisen sätter handbojor svartingen?
Det hade blivit inbördeskrig.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-06-03 kl. 16:40.
Citera
2026-06-03, 16:57
Medlem
esprit21s avatar
Kommer aldrig sätta min fot i det där landet. Om man inbillade sig att Sverige var värst, hold your horses för UK är en klass för sig. Förstört, ruinerat, invaderat och polisen agerade helt enligt reglerna där, dvs att alltid misstänkliggöra och slå hårt mot de egna oavsett situation.

Fan vad sjukt av polisen att ignorera en person som påstår att han knivhuggits. Även om de inte tror på det får man väl för helvete dubbelkolla ändå? Snubben dog liksom och polisen är medskyldiga!
Citera
2026-06-03, 17:04
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Helt förjävligt.

Turbanblatten kommer ut och möter polisen med kniv (tydligen får man bära kniv enligt hans religion) och påstår att någon har varit lite rasistisk mot honom.

Polisen går då fram till den vita killen som har blivit knivhuggen och sätter direkt handbojor på honom.

https://www.youtube.com/shorts/kSCt7A2saLs

Turbanblatten som även råkar vara känd sedan tidigare hos polisen får sedan gå fri.

Knivhuggna vita killen får ligga kvar på marken i över en timma innan ambulans kommer.

Detta ligger helt i linje med hur det politiska ser ut i England just nu. Muslimer och Sikher ska skyddas, även om dessa precis har knivhuggit någon. Man väljer aktivt att blunda när dessa människor begår något brott.

Kan ni tänka er vad som hade hänt om detta hade varit en svart person som precis har blivit knivhuggen av en vit person och polisen sätter handbojor svartingen?
Det hade blivit inbördeskrig.
Än värre är att ja du får bära kniv som sikh men det är en liten kniv som är en religiös symbol. Enklast att jag skickar en länk till den: https://en.wikipedia.org/wiki/Kirpan att de får bära den är ju helt absurt men:

Henry blev inte huggen med en kirpan. Han blev huggen med en 21cm lång kniv som alltså även för sikher är olagligt att bära. Vilket gör hela situationen än värre. Hade poliserna inte koll på vilken form av kniv det är sikher får bära?

Värt också att tillägga är att sikher i det stora hela är ett fredligt folk som inte alls brukar ställa till med massa problem till skillnad mot muslimer. Vilket gör att fallet sticker ut lite extra.
Citera
2026-06-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Hittar ingen tråd om det här, men borde uppmärksammas:

En brittisk ung man blir knivmördad av en Sikh. Lustmord av en Sikh är vad jag tror det handlar om.

https://www.youtube.com/watch?v=_UCGP45ZNnU

Det är ett gigantiskt mysterium för mig - att inte en befolkning tappar det totalt när en ung man blir mördad på det här viset. Man bara går vidare med livet. Vafan det är ju helt bisarrt. Likadant i Sverige tänk alla stackars flickor och kvinnor som blivit våldtagna och mördade av invandrare. Folk som inte skulle varit där från första början. Verkligen så sjukt för mig att folk bara accepterar detta och låter det fortgå.

Hemskt att en ung man blir mördad. Men det absolut fruktansvärda i den här historien är ju att polisen inte trodde på offret och inte brydde sig om att han sa att han hade blivit knivhuggen. I stället gullade polisen med GM och tyckte att han var offret, därför att han sa sig ha blivit utsatt för en rasistattack.

Nej, jag tycker inte att polisen ska strunta i rasistattacker. Men vad är viktigast? Att trösta någon som säger att han har blivit hånad för sin etnicitet eller religion, eller att blixtsnabbt hjälpa någon som säger att han har blivit knivhuggen?

Vad är det för fel på den brittiska polisen????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in