2026-06-03, 14:01
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du kallar ju själv kvinnor för generellt fula i rubriken.

Att kalla mig för homofob är bara korkat då jag aldrig antytt något sådant och har ett flertal vänner som är homo- och bisexuella.
De är människor, individer, inte sexuella läggningar.

Varför kallar du mig gubbe flera gånger?

Ursäkta att jag lägger mig i…
Snorungen kallar dig gubbe därför att han är avundsjuk på din naturliga självsäkerhet.
Det blir lätt så när de små liven inte ens vet vad som är bak och fram eller upp och ner på det motsatta könet.

Ta det inte så allvarligt, snorungen växer väl till sig förhoppningsvis och kanske lär sig hur man bör tilltala de bättre vetande
Citera
2026-06-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Hur vanligt är det med kvinnor som är objektivt snygga utan smink?

En man kan attraheras till en kvinna för att hon har rejäla bröst och ass. Men där är det andra mekanismer som spelar in.

När det kommer till objektiv snygghet utan spackel slår mannen kvinnan alla dagar i veckan.
Majoriteten av män är inte snygga och kvinnor är helt klart mer vackra än vad män är.

Det är inte som om det inte föds ungefär lika många pojkar som män. Ett visst överskott av pojkar gör er inte vackrare än det motsatta könet.

Nej, män är inte snyggare. Givetvis så lägger sig smink över huden och skapar ett annat utseende med tiden hos den osminkade än vad ett naket ansikte som hela tiden är direkt exponerad för sol och väder är. Tror du att män har en biologiskt annorlunda hud som innebär att de ser friskare ut än kvinnor generellt? Givetvis är det sminlet som skapar stora skillnader i utseendet när ansiktet sedan är osminkat.

Gällande symmetrin så är inte män mer symmetriska än vad kvinnor är.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fysisk_attraktivitet

Citat:
Typiskt manliga ansiktsdrag beror på höga nivåer testosteron. Viktigare än sådan manlighet tycks ansiksfärgen vara för bedömningen av mannens attraktivitet, där hudtoner med ökad rödhet, gulhet och ljus signalerar god hälsa och är mer attraktivt. Svårighet att avgöra vad en hälsosam hudton är kan göra kvinnor mindre attraherade äv män med annan etnicitet.[14] Hudtonen i ansiktet är åldersrelaterad. Ju jämnare hudton, desto bättre distribution av hemoglobin och melanin i huden och desto yngre och mer attraktiv bedöms mannen vara.

Många män ser riktigt hemska ut i hudtonen. Skillnaden är att kvinnor åtminstone vet om att de inte är attraktiva med dålig hud.

Sedan är symmetri vanligare bland kvinnor än män.
Citera
2026-06-03, 14:27
Medlem
Lagom. Men män är alltid fulare.
Citera
2026-06-03, 14:32
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Majoriteten av män är inte snygga och kvinnor är helt klart mer vackra än vad män är.

(...)
Det finns lika många manliga femmor som det finns kvinnliga femmor och lika många sexor, sjuor osv.

En konstaterad skillnad är dock att kvinnor värderar mäns attraktivitet lägre, t.ex som tvåor och treor fastän de objektivt sätt kanske är sexor. Män värderar inte kvinnors attraktivitet på samma sneda sätt utan mer i enlighet med normalfördelningskurvan, alltså mer korrekt.

Sedan förstärks detta orealistiska förhållningssätt hos kvinnor också av att de sminkar sig. En kvinnlig femma kan på så sätt måla sig själv till en sjua och tillsammans med den negativa bedömningen av män förstärker detta kvinnors benägenhet att avvisa män som objektivt sätt är lika attraktiva som de själva är.

Kvinnors självbilder och bedömningskriterier är med andra ord ganska störda.
Senast redigerad av Rasseltass 2026-06-03 kl. 14:35.
Citera
2026-06-03, 15:49
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Smink är ju lite som skägg eller tatueringar, de allra flesta ser ut som skit utan.
Citera
2026-06-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Energin hon utstrålar och det ögonen förmedlar. En blick full av liv och ett ansikte och kropp som påminner om ungdom och fertilitet.

Osminkade ögon bär en annan mystik
Gillar inte kladdet från mascaran eller när kvinnor har lösögonfransar. Tycker om när ögonfärgen kommer fram ordentligt och fräknarna syns och ett par söta läppar man vill pussa och vackert hår. En timglasfigur gör henne sedan sexig men ansiktet måste vara ”sött”.

Vad tycker du?

Jag håller med.
Citera
2026-06-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Det finns lika många manliga femmor som det finns kvinnliga femmor och lika många sexor, sjuor osv.

En konstaterad skillnad är dock att kvinnor värderar mäns attraktivitet lägre, t.ex som tvåor och treor fastän de objektivt sätt kanske är sexor. Män värderar inte kvinnors attraktivitet på samma sneda sätt utan mer i enlighet med normalfördelningskurvan, alltså mer korrekt.

Sedan förstärks detta orealistiska förhållningssätt hos kvinnor också av att de sminkar sig. En kvinnlig femma kan på så sätt måla sig själv till en sjua och tillsammans med den negativa bedömningen av män förstärker detta kvinnors benägenhet att avvisa män som objektivt sätt är lika attraktiva som de själva är.

Kvinnors självbilder och bedömningskriterier är med andra ord ganska störda.
De flesta män är inte sexuellt attraktiva och i det blir såklart utseendet något som bedöms hårdare

Sedan spelar det ingen roll hur ful jag är eller inte är när en mängd män under medel anser att de är snyggare än vad jag är.

Män har generellt alltför högt självförtroende gällande deras egna utseenden. Problemet med det ligger i att de stöter på kvinnor låmgt över deras nivå eller försöker trycka ner, utnyttja osv, kvinnor över dem.

Förövrigt har jag själv haft otroligt lätt att få många män som varit snygga förr och ändå haft medelmåttiga männtill en del rätt fula faktiskt. Åtminstone några oattraktiva. Så hur jag som kvinna ser ut är oväsentligt då det inte är min självdistans som det är fel på. Jag är även smart nog att dessutom förbättra hur jag ser ut än sväva omkring uppburen av egot i ett snöre.

Kvinnor ser bättre ut än vad män gör generellt.
Citera
2026-06-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
En dag kanske män slutar vara egoistiska och slutar tro att kvinnor klär sig och sminkar sig för deras skull istället för att dom gör det för sin egen skull 😂

Har känt en del kvinnor i mitt liv.
Få av dom har visat sig osminkad första 4-6 månader i förhållandet..
Det säger en hel del.

Om en kvinna går på dejt.
Sminkar hon sig för sin egen skull eller för att se bra ut inför daten hmn
Citera
2026-06-03, 16:45
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
De flesta män är inte sexuellt attraktiva och i det blir såklart utseendet något som bedöms hårdare

Sedan spelar det ingen roll hur ful jag är eller inte är när en mängd män under medel anser att de är snyggare än vad jag är.

Män har generellt alltför högt självförtroende gällande deras egna utseenden. Problemet med det ligger i att de stöter på kvinnor låmgt över deras nivå eller försöker trycka ner, utnyttja osv, kvinnor över dem.

Förövrigt har jag själv haft otroligt lätt att få många män som varit snygga förr och ändå haft medelmåttiga männtill en del rätt fula faktiskt. Åtminstone några oattraktiva. Så hur jag som kvinna ser ut är oväsentligt då det inte är min självdistans som det är fel på. Jag är även smart nog att dessutom förbättra hur jag ser ut än sväva omkring uppburen av egot i ett snöre.

Kvinnor ser bättre ut än vad män gör generellt.
Fast du svamlar ju bara. Kvinnor bedömer alltså män mer kritiskt än vad män bedömer kvinnor. Du kan se skillnaderna i diagrammen på denna sida.
https://www.stevestewartwilliams.com/p/how-men-and-women-rate-each-other

Män bör därför fästa låg vikt vid vad kvinnor anser om deras attraktivitet och istället sträva efter att bli mer attraktiva utifrån egna preferenser. Kvinnors omdömen är inget att lita på.
Citera
2026-06-03, 17:23
Medlem
AdamSmiths avatar
Vilken ickefråga. Har du haft någon slags förhållande med en kvinna så har du redan svaret på frågan.
Citera
2026-06-03, 17:26
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Har känt en del kvinnor i mitt liv.
Få av dom har visat sig osminkad första 4-6 månader i förhållandet..
Det säger en hel del.

Om en kvinna går på dejt.
Sminkar hon sig för sin egen skull eller för att se bra ut inför daten hmn

Hon sminkar sig för att känna sig fin och självsäker.

Skulle hon komma utan smink skulle dessutom dejten säga ”du ser trött ut”, ”är du sjuk, du ser blek ut”. För det är vad kvinnor får höra när dom går osminkade utan att ens behöva fråga om en åsikt. Män är svin på det sättet.

Det det säger om dina förhållanden är att du har för höga krav och tjejerna inte känner sig bekväma att visa sig naturliga för dig. Du verkar rätt toxic 🤷🏻‍♀️
Senast redigerad av Nejellerva 2026-06-03 kl. 17:32.
Citera
2026-06-03, 17:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Kvinnor har smink. Män, normala män, har inte smink. På sin höjd sin använder män hudkräm för att smörja in sin torra hud, och vi rakar oss.

Kvinnor brukar inte räkna en jävla massa saker utöver hudkräm som att sminka sig. När hon säger att hon inte har sminkat sig så betyder det att hon bara kladdat elva olika saker i ansiktet efter duschen, ”sminka sig” betyder trettioåtta.

Så, när en man går till jobbet osminkad, kanske duschat, kanske smörjt in sin torra hud i ansiktet med det billgaste han kunde hitta på ÖoB, då har den ”osminkade” kvinnan samtidigt elva sorters bajs i ansiktet.

Förstå, hur jävla finare män är, än kvinnor, som förstört sig sen tonåren. Vi är fräschare med endast hudkräm, än kvinnor med elva bajsartiklar i ansiktet. Hur kul

Gay?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in