2026-06-03, 06:13
Medlem
pixiewings avatar
Brukar P ta bort sina sociala medier bakåt i tiden när det blir drama?
Måste ju ändå hänt något mer utöver det "normala"...
Citera
2026-06-03, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algutsraven
Jag tror att det troligaste är att de bara haft ännu ett av sina fyllebråk som eskalerat och eventuellt även dragit in både häxdoktorn och exet. Ryktet om polis och soc startades av sverre som inte är en pålitlig källa för fem öre. När jackie gick ut med sin graviditet pushade sverre i veckovis för att hon inte alls var gravid, att det bara var en av alla jackies lögner och påhitt. Men ut kom visst en levande bebis. Hen har skrivit flera ggr att paret inte kommer få ha patriks son fler gånger, för att det sen ska visa sig att han är där precis som planerat.

Som sagt, förbannat tragiskt med den typen av instabila relation runt både ett barn och ett spädbarn. Men att soc stod på farstutrappen mitt i natten tror jag inte på.

Den som sitter lugnt i båten får se 😘
Citera
2026-06-03, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing

Det går att avaktivera Facebook så ingen ser ngt. Hans konto där syns inte.
Citera
2026-06-03, 07:21
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det går att avaktivera Facebook så ingen ser ngt. Hans konto där syns inte.

Ja precis men brukar han göra så när det varit en dispyt bakåt?
Citera
2026-06-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ja precis men brukar han göra så när det varit en dispyt bakåt?

Nej det som har hänt är att Jackie tagit bort han på sociala medier hon har ju även tagit bort svärmor.
Citera
2026-06-03, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algutsraven
Jag tror att det troligaste är att de bara haft ännu ett av sina fyllebråk som eskalerat och eventuellt även dragit in både häxdoktorn och exet. Ryktet om polis och soc startades av sverre som inte är en pålitlig källa för fem öre. När jackie gick ut med sin graviditet pushade sverre i veckovis för att hon inte alls var gravid, att det bara var en av alla jackies lögner och påhitt. Men ut kom visst en levande bebis. Hen har skrivit flera ggr att paret inte kommer få ha patriks son fler gånger, för att det sen ska visa sig att han är där precis som planerat.

Som sagt, förbannat tragiskt med den typen av instabila relation runt både ett barn och ett spädbarn. Men att soc stod på farstutrappen mitt i natten tror jag inte på.

Nej, jag hoppas du har rätt. Jag misstänker också att det kan vara så att de fått en eller flera vanliga soc-anmälningar och därför valt att stänga ned.
Citera
2026-06-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Nej, jag hoppas du har rätt. Jag misstänker också att det kan vara så att de fått en eller flera vanliga soc-anmälningar och därför valt att stänga ned.

Å andra sidan hade det varit bra om barnet hamnade i ngt stabilt hem. Men blir ju ett helvete m J då liksom när hon själv var i fosterhem o de fick inte va ifred för Svarten.
Citera
2026-06-03, 09:06
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Kan det inte var så enkelt att de tillsammans bara bestämde sig för att ta tillbaka sitt privatliv, köra en nystart och släckte ner sina sociala medier? Kollar man polisens händelserapportering så finns det inget rapporterat om någon insats i Vällingby/Råcksta som det har skrivits om i tråden.

Jag känner till deras bostadsområde väldigt väl.
Våld i nära relation är mycket vanligt i det grannskapet och polisen tillkallas nästan dagligen för den typen av händelser däromkring.
Det skrivs inte om sådana händelser för att det händer så ofta samt av hänsyn till dom inblandade.
Citera
2026-06-03, 09:09
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:

Han har aldrig tagit bort sina sociala medier tidigare. Inte Jackie heller.
Det kan vara så att någon av dom delat något opassande som polisen och soc kommer ha användning för emot paret dysfunktionell.
Parets iq når inte så pass långt att dom skulle förstå att sådana delningar redan sparats.
Citera
2026-06-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Å andra sidan hade det varit bra om barnet hamnade i ngt stabilt hem. Men blir ju ett helvete m J då liksom när hon själv var i fosterhem o de fick inte va ifred för Svarten.

Jag har inget emot att bebisen omhändertas och placeras i ett tryggare hem, tvärt om, men jag hoppas att det inte skett under de omständigheter som ryktas om i tråden. Och jag hoppas verkligen att Patriks andra son, som ju i så fall kommer komma ihåg allt, sluppit var en del av eländet.
Skulle det gått till så som Sverre sagt och att uppgifterna om att det är Patriks vecka stämmer finns det ju inte en chans att ena barnet lämnats kvar. Det vore bättre om han bara en dag fick info av sin mamma att han inte ska dit mer.
Senast redigerad av Champinjoner 2026-06-03 kl. 09:16.
Citera
2026-06-03, 09:24
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Tror du verkligen det, när den här människan levt och andats sociala medier i över tio år? Att de här två mupparna med deras ömsom våldsamma och ömsom överdrivet kärleksbombande relation bara skulle komma till sans en dag, lägga ner sociala medier och ta sig samman? Det tror inte jag.

För övrigt, ingår tvångsomhändertagande av spädbarn verkligen i polisens händelserapportering? Jag vet alltså inte, men av hänsyn till barn så *känns* det som att det här inte rapporteras direkt på samma sätt som tex. "skadegörelse". Men jag har säkert fel, någon som har bättre koll på hur det eventuellt rapporteras om ett barn blir omhändertaget akut?

Familjegräl och diverse sociala insatser rapporteras inte på polisens hemsida. Polisen skulle behöva en betydligt längre flik för den typen av insatser om så vore fallet.

Det kan vara så att polisen endast är på plats för att stödja socialtjänstens personal som är huvudinstansen som ska göra någon form av insats. Om de hämtar ett barn då de vuxna är påverkade så är det bara information som soc har. Och socialtjänsten har ju inte den typen av publika loggar som polisen har och som allmänheten kan ta del av.
Citera
2026-06-03, 09:58
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Nej det som har hänt är att Jackie tagit bort han på sociala medier hon har ju även tagit bort svärmor.

Jacky är fortfarande vän med häxtanten på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in