2026-06-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
AIK får högst 40 miljoner för Yohanna. Överskattad spelare som gjort några bra matcher mot skitmotstånd.
De få max 20 miljoner brutto, mindre netto.

(euro?)
Citera
2026-06-02, 22:48
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
De få max 20 miljoner brutto, mindre netto.

(euro?)

Så bra är han inte. Överskattad som gjort några enstaka bra matcher mot dåligt motstånd.
Citera
2026-06-03, 07:39
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Så bra är han inte. Överskattad som gjort några enstaka bra matcher mot dåligt motstånd.
Har du något personligt emot Siltanen?
Citera
2026-06-03, 10:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
15m för Charlie och Charles och 115 miljoner in på banken låter inte som en usel tanke..
Jag säger inte nej

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sagoe är viktigare i spelet som sådant(och i mitt tycke, Kalmars överlägset bästa spelare), även om man imponeras över en ung svensk spelare som gör mål och visar effektivitet.

Hade varit en perfekt ersättare till Bjerkebo för oss. Men jag tvivlar ganska mycket på att någon allsvensk klubb kommer få loss honom efter den här våren, det är den typen av spelare man vill ha på ett långt kontrakt innan genombrottet kommit. Nu borde det finnas intressenter högre upp i näringskedjan än Allsvenskan.
Såklart, Rosenqvist är inne i ett stim just nu medan Sagoes kvalité är uppenbar. Jag tror någon klubb kommer försöka i sommar åtminstone.
Citera
2026-06-03, 10:57
Medlem
Det verkar bli Brighton som köper Yohanna. Klubben är överens med spelaren. Dyraste försäljningen från Allsvenskan någonsin, mer än Bergvall.
Citera
2026-06-03, 11:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Summan är närmre 40 miljoner euro än kronor, logga ut.
Citera
2026-06-03, 15:57
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Summan är närmre 40 miljoner euro än kronor, logga ut.

Det tror du va haha. Inte en chans. Han har knappast dominerat i Allsvenskan.
Citera
2026-06-03, 16:15
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Det tror du va haha. Inte en chans. Han har knappast dominerat i Allsvenskan.
Men du tror att Djukanovic går för 150 mille och Bazooka Toure såldes för 180 mille.

🤝
Citera
2026-06-03, 16:50
Medlem
Kan det verkligen uppgifterna stämma med 24 miljoner euro för Yohanna?
Han har dansat en vår liksom. Så jävla bra är han inte. Tror det ligger en död hund begraven i hela den här övergången. Blåsa upp siffrorna för att fiffla lite? Det är ändå Gnaget vi snackar om.
Senast redigerad av Entrekat 2026-06-03 kl. 16:51. Anledning: Felstavat
Citera
2026-06-03, 16:53
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entrekat
Han har dansat en vår liksom. Så jävla bra är han inte. Tror det ligger en död hund begraven i hela den här övergången. Blåsa upp siffrorna för att fiffla lite? Det är ändå Gnaget vi snackar om.

Eftersom det ryktas att 100-130 miljoner försvinner på vägen så undrar man var dom hamnar.
Citera
2026-06-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Eftersom det ryktas att 100-130 miljoner försvinner på vägen så undrar man var dom hamnar.
Jag kan för lite om fotbollsekonomi. Skulle gärna vilja se en detaljerad uträkning hur de kommer fram till nettot och var pengarna försvinner. Men det kanske är normalt, vad vet jag?

Edit. Newcastle har lagt ett bud på 261 m SEK, exakt lika mycket som Brighton.
Senast redigerad av Svenshult 2026-06-03 kl. 17:57.
Citera
2026-06-03, 18:17
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entrekat

Nej det stämmer inte. Agenten försöker bara trissa upp priset. Kommer inte vara i närheten av den fantasi summan. Aik kommer inte få behålla mycket pengar i slutändan när agenten och moderklubben ska ha sin del av kakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in