2026-06-06, 21:34
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/takkula-bekraftar-yohanna-ska-ersattas

Aldrig kommer Solna lära sig!
Citera
2026-06-06, 21:37
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/takkula-bekraftar-yohanna-ska-ersattas

Aldrig kommer Solna lära sig!
Kan du inte avslöja namnen istället eller har du slutat med sånt?
Citera
2026-06-06, 21:41
Medlem
skogsburkans avatar
Oavsett vad AIK får så måste 270-300 mille vara nordiskt rekord?

Tills Middjylland säljer Franculino dvs.
Citera
2026-06-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
AIK får högst 40 miljoner för Yohanna. Överskattad spelare som gjort några bra matcher mot skitmotstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Så bra är han inte. Överskattad som gjort några enstaka bra matcher mot dåligt motstånd.
Han visade sig vara värd lite mer än vad du var så säker på.
Citera
2026-06-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
När Solna blir rika så gynnas MC-gäng, gängkriminella samt islamistnätverk.

Ni är en cancersvulst på svensk fotboll.

Och Djurgården samarbetar med södertäljenätverket i och med sitt samarbete med Nordic united.

Skönt att mc-gängen och islamistnätverken äntligen kan andas ut och börja ta tillbaka marknadsandelar från Södertälje, vi vinner på läktaren, på gatan och nu även i den undre världen.
Citera
2026-06-07, 00:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det var ju inte så att denna försäljning var en blixt från klar himmel för Celina...
Nej nej men hade vi varit mer snabba på bollen och fått Yohanna affären bekräftad hade han lika gärna kunnat va kvar vilket jag gärna hade velat.

Citat:
Däremot så hade det varit typiskt gnaget att lägga upp 5M-10M för att matcha arabernas bud för en 30 åring. Ni skall lägga dem pengarna på att försöka hitta en 20-25 årig spelare som kan leverera i paritet med Celina. Ja, det uppstår ju en risk att ersättaren är sämre men om ni envisas med att lägga pengar på säkra men ålderstigna kort som Celina, Besirovic, Sotte, Nordfeldt så kommer ni aldrig få ordning på ekonomin.
Ja det är ju en balans med åldersstrukturen och just Sotte är jag smått oförstående kring och hade hellre haft kvar Isherwood men Besirovic å Nordfeldt är såpass nyttiga för laget att förlängningarna är logiska.
Ps.

Citat:
Adrian Lahdo ville inte annat än förlänga med Bajen. Talk is cheap när agenter och representanter är inblandade. Speciellt när man fortfarande är under kontrakt. Just saying...
Iofs men man brukar ha en viss känsla eller förmåga att avgöra när det är genuint eller bara snack.
Citat:
Jag menar att en vacker dag räddas ni inte av en Fanne, Yohanna eller VKF på Isak och då är eran klubb död. Spelteorin dikterar att det var rätt var er att släppa Celina. Jag önskar inte annat än att ni plöjt ner era surt förvärvade pengar i en förlängning av honom, men man får inte alltid vad man önskar...
Just i fallet Yohanna är det oerhört tydligt att du har rätt, ett sånt här extremt genombrott skulle ingen kunna förutse för bara nu i februari visste knappt nån vem han var.
Citera
2026-06-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Ett svårslaget rekord, i alla fall i Allsvenskan. Det kommer nog stå sig några år.
Det är väl bara Bajen som är uppe i närheten av dom siffrorna för sina spelare men skillnaden är att här handlar det om riktiga pengar och inte Bajenmiljoner.

Det blir hur som helst intressant att se vad aik värvar in som ersättare. Dom lär behöva få in ett par etablerade spelare som kan gå direkt in i startelvan annars är risken stor att det blir bottenstrid men hbk och öis.
Citera
2026-06-07, 09:22
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Jämnt skägg enligt google "Ernest Nuamah: FC Nordsjälland ➔ Lyon | ca 30 miljoner euro".

Kiese Thelin är ledig nu. Blir det Allsvenskan?
Citera
2026-06-07, 10:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej nej men hade vi varit mer snabba på bollen och fått Yohanna affären bekräftad hade han lika gärna kunnat va kvar vilket jag gärna hade velat.

Ja det är ju en balans med åldersstrukturen och just Sotte är jag smått oförstående kring och hade hellre haft kvar Isherwood men Besirovic å Nordfeldt är såpass nyttiga för laget att förlängningarna är logiska.
Ps.

Iofs men man brukar ha en viss känsla eller förmåga att avgöra när det är genuint eller bara snack.

Just i fallet Yohanna är det oerhört tydligt att du har rätt, ett sånt här extremt genombrott skulle ingen kunna förutse för bara nu i februari visste knappt nån vem han var.
Isherwood hade ett löneanspråk som var direkt provocerande. Sotte ville i princip bara vara med och lira ett år till och tog en ganska rejäl paycut. En no-brainer egentligen.

Ska bli intressant att se vad som händer med truppen nu. Det behövs onekligen in ersättare till Celina och Yohanna. Kan vi få in en hygglig försvarare så vi kan flytta upp Wilson i banan också kan det sluta väldigt väl.
Senast redigerad av Teu 2026-06-07 kl. 10:11.
Citera
2026-06-07, 10:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Ps.

Gnaget har ju i en kommuniké i vintras klargjort att man MÅSTE sänka spelarkostnader med 50(!) miljoner, så det går lite i linje med mitt resonemang om att det är slut att betala för förhållandevis dyra åldersmän så som Celina.

Gnagare får inse att det kommer bli fler värvningar av billigare potensial-spelare som Nissen, Helm, Yohanna, Teribe samt att Geiger, Röttotten (Gustavsson?), Victor, Redkin, Filling och sådana spelare från egna led kommer få allt mer speltid.

En svår balansgång att nå sportsliga framgångar med sådan strategi. Gör man det bra så blir man fort en maktfaktor i svensk fotboll, men får man inte utdelning så kan Superettan vara en realitet.

Gnaget var roligare och följa när man inte visade någon som helst förståelse för hur man bygger långsiktigt och istället värvade Guidetti och tog andra populistiska beslut.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-07 kl. 10:31.
Citera
2026-06-07, 13:01
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han visade sig vara värd lite mer än vad du var så säker på.
Jag tror det först när jag ser det i årsredovisningen.
Citera
2026-06-07, 13:03
Medlem
Pruttars avatar
AIK kommer ändå inte ha mycket pengar kvar när alla skulder är betalda och de köpt ersättare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in