Citat:
Ursprungligen postat av
RayOfLight
Absolut! Men är inte huvudgrejen att hon faktiskt måste jobba samtidigt? Ibland verkar folk glömma att blogga är ett jobb som tar en hel del tid och energi i anspråk. 365-bloggarna har ju inte 4 veckors semster. Dessutom verkar hon ha tidspress för boken nu när kontrakt är skrivet.
Jag fattar att majoriteten som kommenterar inte har erfarenhet av frilansliv och egenföretagande och att det därför kan verka absurt att klaga på att man inte har barnomsorg. Men jag är faktiskt inte avundsjuk på Sandra i detta fall.
Hon HAR ju barnomsorg? Ja, i form av mormor och Björn som tar halvdagar.
Blogginläggen - handen på hjärtat, hur lång tid kan de ta? Jag älskar verkligen Sandras blogg men måste vara fullt möjligt att skriva en veckas inlägg på under en arbetsdag? Kanske två veckors inlägg på en dag? Att skriva lite bildtexter till vad man gjort eller testa chokladmousse och anteckningsböcker kräver knappast timmars insats.
Hon skriver ju själv att sommaren består av:
En vecka på rivieran med Björn, mamma och mammans man.
Fyra veckor där de jobbar halvtid och delar upp dagarna mellan sig i halvdagar. Det vill säga som de brukar göra, så Sandra får ju verkligen alltid egentid varje dag? Kom ihåg att hennes jobb bland annat består av att testa chokladmousse och att shoppa, inte direkt jobba skift på akuten som Sofia Wood…
En vecka där Björn och Didrik är bortresta.
Tre veckor där Björn jobbar heltid. Dvs inga halvdagar för Sandra. Hon löser det genom att tillbringa dessa tre veckor i skärgården med mormor. Plötsligt en massa fri tid igen!
En vecka där Björn och Didrik är bortresta.
En vecka där de jobbar halvtid och tar halva dagarna var.
Förskolan öppnar igen! ✌️
Tycker att flera kommentarer sammanfattar det bra:
ELITEN
Alltså det här låter ju som en helt otrolig sommar? Jag förstår inte, en eon av tid då du ska vara mamma och arbeta? Du kommer ju få massor av tid till att skriva och njuta av sommaren, tillsammans med din familj! Vad mer önskar du?
R
Vet inte om det finns mer att tycka än att det låter som en otrolig lyxsommar med massor av resor, vackra miljöer, barnpassning och egentid. Där emellan tillbringar du tid med din son. Låter ljuvligt!
L
Jisses, du har ju tillgång till två fantastiska sommarhus med passning från mormor inkluderat , vilken extrem drömsituation!!! Blir så avundsjuk bara vid tanken på att ha mina barns mormor vid liv och så energifylld att hon kan avlasta, och att dessutom gratis (!) få semestra på några av de mest vackra platserna på jorden. Och ovanpå allt det där är ditt jobb att skriva, vilket verkar så milslångt mycket roligare än hur de flesta människors arbetssituation ser ut. Låter verkligen som en riktig kanonsommar i mina öron!