2026-05-15, 07:48
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Apropå alkoholdiskussionen drack Sandra alkohol vid fyra olika tillfällen (om det är vin i vinglaset på lunchbilden) förra lördagen, en dag då Björn var i Stockholm. Men skulle verkligen en alkoholist vara så öppen med det?
Detta begriper jag dock inte: Sandra är ju så petite. Både längd, kroppsbyggnad, vikt. Det måste ju påverka hennes kropp mer än om en större person dricker? Och i alkohol finns det väl massa kcal? Hur många kcal blir över till riktig mat? Hon visar ju alltid en massa mat men hur mycket äter hon av den med tanke på alla alkoholkalorier hon får i sig?
Och risken för cancer i olika kroppsdelar ökar ju även vid måttlig konsumtion. Fattar verkligen inte att hon vill riskera sin hälsa, även om hennes kropp är så van att hon klarar av att hantera alkohol och fortfarande ha en fungerande vardag. (Och hoppas Didrik inte märker något.)
(Men hon kanske inte dricker det hon visar upp utan bara läppjar lite.)

Vad sorgligt att dricka så mycket när man har en ensamhelg med sin son.

Jag har också funderat över kcal. Tror att maten som läggs på en tallrik blir till 1 måltid + 2 matlådor typ.

Hon håller sig undan solen men vräker i sig alkohol år efter år. Som ger mer rynkor och större cancerrisk…

Den som försvarar hennes drickande nu har nog aldrig sett en alkoholist i detta samhällsskikt. Alla alkoholister sitter inte på en bänk med ölmagen hängandes och knäpper upp Arboga efter Arboga.
Citera
2026-05-15, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Vad sorgligt att dricka så mycket när man har en ensamhelg med sin son.

Jag har också funderat över kcal. Tror att maten som läggs på en tallrik blir till 1 måltid + 2 matlådor typ.

Hon håller sig undan solen men vräker i sig alkohol år efter år. Som ger mer rynkor och större cancerrisk…

Den som försvarar hennes drickande nu har nog aldrig sett en alkoholist i detta samhällsskikt. Alla alkoholister sitter inte på en bänk med ölmagen hängandes och knäpper upp Arboga efter Arboga.

Detta!
Citat:
Alla alkoholister sitter inte på en bänk med ölmagen hängandes och knäpper upp Arboga efter Arboga.

Vissa, många, i yrken likt hennes egna tar till flaskan för att orka/få inspiration/vilja producera innehåll/konst/text/whatever.

Jag tror som sagt att det har att göra med hennes ångest och stresshantering. (PS, äter hon fortfarande antidepp? Det kanske är gamla råd att man inte ska blanda med alkohol, men känns inte helt optimalt ändå...)
Citera
2026-05-15, 08:44
Medlem
Syns verkligen att hon gjort något med överläppen i dagens inlägg. Men är det bara fillers? Får man verkligen till det plutet så bra med hennes utgångsläge? Hennes naturliga överläpp var ju väldigt liten och pekade liksom neråt, inte alltid enbart fillers kan få till ett sånt plut då. Snyggt blev det i alla fall!
Citera
2026-05-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Apropå alkoholdiskussionen drack Sandra alkohol vid fyra olika tillfällen (om det är vin i vinglaset på lunchbilden) förra lördagen, en dag då Björn var i Stockholm. Men skulle verkligen en alkoholist vara så öppen med det?
Detta begriper jag dock inte: Sandra är ju så petite. Både längd, kroppsbyggnad, vikt. Det måste ju påverka hennes kropp mer än om en större person dricker? Och i alkohol finns det väl massa kcal? Hur många kcal blir över till riktig mat? Hon visar ju alltid en massa mat men hur mycket äter hon av den med tanke på alla alkoholkalorier hon får i sig?
Och risken för cancer i olika kroppsdelar ökar ju även vid måttlig konsumtion. Fattar verkligen inte att hon vill riskera sin hälsa, även om hennes kropp är så van att hon klarar av att hantera alkohol och fortfarande ha en fungerande vardag. (Och hoppas Didrik inte märker något.)
(Men hon kanske inte dricker det hon visar upp utan bara läppjar lite.)

Det är inte främst kalorivärdet på alkoholen som ställer till det om man vill hålla / gå ner i vikt utan det faktum att kroppen prioriterar att göra sig av med alkoholen före den bränner övrigt intag. Att dricka mycket kan alltså göra att metabolismen sysselsätter sig i första hand med alkoholförbränning och då smyger sig viktökning på.
Citera
2026-05-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Syns verkligen att hon gjort något med överläppen i dagens inlägg. Men är det bara fillers? Får man verkligen till det plutet så bra med hennes utgångsläge? Hennes naturliga överläpp var ju väldigt liten och pekade liksom neråt, inte alltid enbart fillers kan få till ett sånt plut då. Snyggt blev det i alla fall!

Skulle också precis skriva samma. Blev jättefint!

https://www.flickr.com/photos/sandypandycandy/55267194124/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/sandypandycandy/55266961071/in/dateposted/
Citera
2026-05-15, 09:38
Medlem
Gällande hennes nya fix med ansiktet är nog den allra tydligaste indikatorn hur hon poserar nu. Och mängden selfies. Det är lite Elsa-effekten att när man fixat något man länge vantrivts med så kan man inte sluta åma sig efteråt. I Elsas fall var det vikten och i Sandras var läppar och rynkor. Skulle inte förvåna mig om det smyger in ett par bröst framöver också.

Att hon inte är öppen med det tror jag har en enkel förklaring: fåfänga. Hon har i många år fått lovord för hur ung hon ser ut (när hon de facto var ung) och hur välsignade gener hon måste ha. Nu har hon fixat och det känns nog lite som fusk. Hon vill inte gå från Sandra med bra gener till Sandra med fillers / botox i folks ögon. Det tror jag är hela anledningen till att hon håller tyst om det. Vore dock mer strongt av henne att erkänna. Alla ser ju ändå att det hänt saker.
Citera
2026-05-15, 11:14
Medlem
Det är fillers, man ser blåmärket tydligt.
Citera
Igår, 14:38
Medlem
Vuxenpyssel för tre papp. Man tackar. Undrar hur länge det motar den existenstiella ångesten i grind.

Fillers syns tydligt på dagens bilder för övrigt. Särskilt på bilden där hon dricker.
Citera
Igår, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Vuxenpyssel för tre papp. Man tackar. Undrar hur länge det motar den existenstiella ångesten i grind.

Fillers syns tydligt på dagens bilder för övrigt. Särskilt på bilden där hon dricker.

Jag tyckte på en del bilder att det ser ut som det hamnat utanför, som att det inte fanns tillräckligt med läpp att fylla från början liksom.
Citera
Igår, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jag tyckte på en del bilder att det ser ut som det hamnat utanför, som att det inte fanns tillräckligt med läpp att fylla från början liksom.

Jag tycker främst det syns på att hon inte har full rörlighet i läppen längre. Att den är stelare liksom.
Citera
Igår, 17:31
Medlem
Hon har väl gått i läppfixartankarna en längre tid. För drygt 1,5 år sedan skrev hon:

”Kommer jag se tillbaka på den här tiden och tänka jösses sandra sluta overlinea läpparna, och det är nu.
Smsade Björn och skrev jag kanske bara gör det?! Jag kanske testar läppfillers??
Detta är bara för att du är mellan skrivprojekt, svarade han.
lol.
Jag vet att folk spekulerar men jag har inga botox eller fillers i ansiktet just nu. Jag hade teardrop fillers ett tag, men tog bort dom för flera år sen, för att jag upplevde att dom migrerade.
När man blir besatt av en viss kroppsdel och att det är något fel på den måste man försöka backa och fundera på hur det kommer sig att man tänker så. Jag har haft komplex över det mesta i mitt ansikte. Min näsa och mitt runda fejs har väl fått mest skit. Skulle inte säga att jag direkt älskar nåt nu heller, men man blir äldre och accepterar.
Kan inte lova att jag inte gör läppfillers, men kan heller inte komma på någon som egentligen ser bra ut i det. Bättre att gå in i ett skrivprojekt antar jag 😅”

https://sandrabeijer.elle.se/om-aventyr/sondag-tisdag-och-allt-som-hande/
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi
Hon har väl gått i läppfixartankarna en längre tid. För drygt 1,5 år sedan skrev hon:

”Kommer jag se tillbaka på den här tiden och tänka jösses sandra sluta overlinea läpparna, och det är nu.
Smsade Björn och skrev jag kanske bara gör det?! Jag kanske testar läppfillers??
Detta är bara för att du är mellan skrivprojekt, svarade han.
lol.
Jag vet att folk spekulerar men jag har inga botox eller fillers i ansiktet just nu. Jag hade teardrop fillers ett tag, men tog bort dom för flera år sen, för att jag upplevde att dom migrerade.
När man blir besatt av en viss kroppsdel och att det är något fel på den måste man försöka backa och fundera på hur det kommer sig att man tänker så. Jag har haft komplex över det mesta i mitt ansikte. Min näsa och mitt runda fejs har väl fått mest skit. Skulle inte säga att jag direkt älskar nåt nu heller, men man blir äldre och accepterar.
Kan inte lova att jag inte gör läppfillers, men kan heller inte komma på någon som egentligen ser bra ut i det. Bättre att gå in i ett skrivprojekt antar jag 😅”

https://sandrabeijer.elle.se/om-aventyr/sondag-tisdag-och-allt-som-hande/

Men just nu. Det är inte som att det bara försvinner för att du missar/skiter i en påfyllning. Anyways, läpparna ser ut som de redan migrerat på vissa bilder. Måste ju satts fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in